Italská automobilka Fiat, která se už dohodla o odkupu části problémové americké značky Chrysler, údajně plánuje koupit i evropské automobilky koncernu General Motors (GM). Uvedla to pondělí na svých internetových stránkách zpravodajská stanice CNN.
Fiat by ze svých nových akvizic vytvořil zcela novou společnost. Pokud se mu to podaří, vznikne podle CNN druhá největší automobilka světa hned po japonské Toyotě. Celkem by mohl nový koncern Fiatu generovat ročně až 100 miliard dolarů a jeho prodeje by mohly dosáhnout šesti až sedmi milionů aut ročně.
Generální ředitel Fiatu, Sergio Marchionne, doufá, že by celá operace ovládnutí podniků patřící pod společnost GM Europe mohla být ukončena v srpnu a nová společnost by zřejmě mohla nést jméno Fiat/Opel.
Marchionne by měl o plánu Fiatu ovládnout některé automobilky jednat v pondělí s německou vládou.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?