Ferrari uvádí na trh nové luxusní čtyřsedadlové kupé. Tento segment pohodlných a „cestovních“ kupé prožívá...
Nový vůz byl pojmenován podle Sergia Scagliettiho, který pro automobilku postavil úspěšné závodní vozy šedesátých a sedmdesátých let minulého století. Nové Ferrari 612 Scaglietti bude poprvé oficiálně představeno na lednovém autosalonu v Detroitu. Oproti svému předchůdci typu 456M bude lehčí, větší a rychlejší. Přispívá k tomu celohliníková karoserie, u Ferrari poprvé použita u vozu poháněného 12-ti válcovým motorem.
Podvozek nové 612 bude také použit u nastupující generace Ferrari 575M Maranello (s kratším rozvorem), jehož obměna je očekávána v roce 2005. Pohonnou jednotku nového vozu tvoří dvanáctiválec o objemu 5,7 l montovaný za přední nápravu, na kterou připadá 46 procent hmotnosti kupé oproti 54 procentům připadajícím na nápravu zadní.
Oproti předchůdci se kromě délky také výrazně prodloužil rozvor kol a to o celých 34 cm (na 2,95 m), což přinese daleko více místa pro cestující v interiéru. Díky kratším převisům karoserie vpředu i vzadu však celková délka narostla o přijatelných 14 cm a velikost zavazadlového prostoru se zvětšila o 25 procent oproti předchůdci - 456M.
Ikdyž je nové Ferrari 612 Scaglietti větší než zmiňovaný předchůdce, dokázali tvůrci vozu snížit hmotnost u nového modelu o plných 60kg (1839 kg), na čemž má výrazný vliv použití vysokého podílu hliníku a technologií z F1 v konstrukci elegantního a dravého kupé.
Pokud porovnáme případné konkurenty, je Scaglietti o 340 kg lehčí proti Mercedesu CL65 AMG a o 544 kg proti Bentleyi Continental GT. To je také důvod, proč zvládne nejrychleji sprint z 0 na 100 km/hod (4,2 s), ikdyž má z těchto vozů nejméně výkonný motor (Ferrari 533 k, Mercedes 604 k a Bentley 552 k).
Dvanáctiválec pro novou 612 byl odvozen z motoru pro Ferrari Enzo a maximální výkon 533 k dosahuje při 7250 ot/min. K jeho přenosu na zadní nápravu si můžete zvolit bud´ šestistupňovou manuální převodovku nebo verzi F1 kde řadíte pákami pod volantem. Automatická převodovka nebude k dispozici, ale nahradí ji verze F1A s možností plně automatického režimu s hladkým přeřazováním.
Ferrari 612 Scaglietti přijde na trh během roku 2004 a jeho cena bude kolem 250 000 $, což je o něco vyšší hodnota než u modelu 456M a pro většinu z nás závratná suma. Kdo si však na něj našetří, má se na co těšit. Nezbývá než 1.1.2004 začít plnit prasátko - jak na Nový rok, tak po celý rok...
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.