Ferrari uvádí na trh nové luxusní čtyřsedadlové kupé. Tento segment pohodlných a „cestovních“ kupé prožívá...
Nový vůz byl pojmenován podle Sergia Scagliettiho, který pro automobilku postavil úspěšné závodní vozy šedesátých a sedmdesátých let minulého století. Nové Ferrari 612 Scaglietti bude poprvé oficiálně představeno na lednovém autosalonu v Detroitu. Oproti svému předchůdci typu 456M bude lehčí, větší a rychlejší. Přispívá k tomu celohliníková karoserie, u Ferrari poprvé použita u vozu poháněného 12-ti válcovým motorem.
Podvozek nové 612 bude také použit u nastupující generace Ferrari 575M Maranello (s kratším rozvorem), jehož obměna je očekávána v roce 2005. Pohonnou jednotku nového vozu tvoří dvanáctiválec o objemu 5,7 l montovaný za přední nápravu, na kterou připadá 46 procent hmotnosti kupé oproti 54 procentům připadajícím na nápravu zadní.
Oproti předchůdci se kromě délky také výrazně prodloužil rozvor kol a to o celých 34 cm (na 2,95 m), což přinese daleko více místa pro cestující v interiéru. Díky kratším převisům karoserie vpředu i vzadu však celková délka narostla o přijatelných 14 cm a velikost zavazadlového prostoru se zvětšila o 25 procent oproti předchůdci - 456M.
Ikdyž je nové Ferrari 612 Scaglietti větší než zmiňovaný předchůdce, dokázali tvůrci vozu snížit hmotnost u nového modelu o plných 60kg (1839 kg), na čemž má výrazný vliv použití vysokého podílu hliníku a technologií z F1 v konstrukci elegantního a dravého kupé.
Pokud porovnáme případné konkurenty, je Scaglietti o 340 kg lehčí proti Mercedesu CL65 AMG a o 544 kg proti Bentleyi Continental GT. To je také důvod, proč zvládne nejrychleji sprint z 0 na 100 km/hod (4,2 s), ikdyž má z těchto vozů nejméně výkonný motor (Ferrari 533 k, Mercedes 604 k a Bentley 552 k).
Dvanáctiválec pro novou 612 byl odvozen z motoru pro Ferrari Enzo a maximální výkon 533 k dosahuje při 7250 ot/min. K jeho přenosu na zadní nápravu si můžete zvolit bud´ šestistupňovou manuální převodovku nebo verzi F1 kde řadíte pákami pod volantem. Automatická převodovka nebude k dispozici, ale nahradí ji verze F1A s možností plně automatického režimu s hladkým přeřazováním.
Ferrari 612 Scaglietti přijde na trh během roku 2004 a jeho cena bude kolem 250 000 $, což je o něco vyšší hodnota než u modelu 456M a pro většinu z nás závratná suma. Kdo si však na něj našetří, má se na co těšit. Nezbývá než 1.1.2004 začít plnit prasátko - jak na Nový rok, tak po celý rok...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.