Nový Jaguar XJ

ar1, 29. prosince 2003, 13:50 Google+

Liniemi opravdový Jaguar. Elegantní. Smyslný. Rafinovaný. Tvar, který okamžitě rozpoznáte. Opravdová designérská ikona.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

A ke všemu se pod tímto novým zaobleným profilem nachází technicky mistrovský kousek. Mistrovské dílo efektivnosti. Karoserie vyrobena z hliníku a vnitřní prostor, který nabízí podstatně více místa.

Síla hliníku

Poprvé zdokonalená hliníková karoserie, lepená a nýtovaná pro prvotřídní pevnost. Karoserie, která je pozoruhodně o 60% tužší než u předešlého modelu. Užití hliníku v karoserii předkládá více dynamický výkon s živější a svěžejší akcelerací. Automobil, který je zkonstruován pro nejvyšší bezpečnostní standart. Síla, která dává hbité, opravdu dynamické jízdní vlastnosti. Nová XJ je v současné době nejlehčí limuzínou vůbec, je dokonce o 100 kg lehčí než nová Audi A8.

Zkonstruováno pro dynamičtější řízení

Síla a tuhost nové XJ předkládá nový stupeň pro dynamičtější řízení. Na silnicích se chová hbitěji a živěji.

Nové vzduchové odpružení se samočinným udržováním stálé výšky poskytuje dokonalou stabilitu vozu i v nejvyšší rychlosti a také nekompromisní jízdní komfort, pro který je XJ známá.

Zavěšení kol se vzduchovým odpružením a technologie pro bezpečnost a kontrolu

Pro větší komfort řízení a zajištění lepších jízdních vlastností – vzduchové odpružení je hlavním rysem nového JAGUARU XJ. Systém automaticky sníží výšku vozu pro lepší stabilitu vozu ve vysoké rychlosti.

Systém regulace jízdní stability (DSC), poskytuje ještě větší kontrolu nad vozidlem. Pracuje automaticky, přičemž nenápadně a plynule zamezuje prokluzu kol.

Všechny nové vozy řady XJ jsou standardně vybaveny systémem počítačem řízených tlumičů (CATS).

Asistenční systém pro nouzové brždění pomáhá využít maximální brzdnou sílu a to i na kluzkém povrchu vozovky.

Klidná a pružně reagující nová šestirychlostní automatická převodovka

6-ti stupňová automatická převodovka je dodávána standardně do všech modelů nové řady XJ.

Šest rychlostí místo pěti je nyní k dispozici pro živější a pružnější ovládání. Všechno je zdokonalené díky nižší hmotnosti hliníkové karoserie, která nevyžaduje vyšší výkonnost pro zajištění povznášejícího požitku z jízdy.

Efektivní nové pohonné ústrojí

Světová třída ve vytříbenosti. Dynamický výkon. Srovnávací test palivové výkonnosti. Všechny přednosti nových sestav motorů pohánějících nový XJ.

Na výběr máte 298 kW přeplňovaný 4,2l V8, 224 kW atmosferický 4,2 l, 194 kW 3,5 l V8 a 179 kW 3,0 l V6.
Vyberte si výkon vyhovující vašim potřebám.

Prostor k protažení

Více volného prostoru pro hlavu, více volného prostoru pro nohy. Více místa k protažení. Interiér, který je prostornější, více rozměrný a vyhovující více než předtím. Větší zavazadlový prostor, který byl rozšířen o 27 %, kufr, který snadno „spolkne“ zavazadla.

Vyvíjející se opravdový idol designu

Zde se nachází skutečná elegance.
Tvar, který je smyslný, vyvážený v proporcích.
Neomylně Jaguar.
Neomylně XJ. Ohromující pro oko. Přesto tato nová, dynamičtější forma přidává skutečnou dramatičnost přístupu k tomuto vozu. Poskytuje rovněž vyšší strop pro větší prostor jak vpředu, tak v prostoru zadních sedadel.

Elektronická parkovací brzda

Mistrovský kousek jednoduchosti je tato chromová klapka nahrazena na místo klasické ruční brzdy. Její ovládání je plně automatické. Jestliže zaparkujete, stačí vytáhnout klíček ze zapalování a elektronická parkovací brzda se automaticky zaktivuje. Jakmile motor opět nastartujete a zařadíte rychlost, EPB se automaticky deaktivuje.

Ovládací prvky aktivované hlasem

Zavolat si, vyrovnat teplotu, změnit CD – to lze nyní pouze hlasem. „Jaguar Voice“ se stará nejen o bezpečnost ale také o jednoduché a pohodlné ovládání hlavních funkcí audia, telefonu, klimatizace a poprvé také satelitního navigačního systému.

Adaptabilní tempomat

Stačí nastavit rychlost a dále se nestarat. Projektovaný radarový paprsek rozezná ostatní vozidla před sebou, když vůz před vámi zpomalí, ACC přizpůsobí rychlost vašeho vozu aby mezera mezi vozy byla dostačující.

Dotykový displej

Pro jednodušší užití a rychlejší operace je nyní k dispozici sedmipalcová dotyková obrazovka, umožňující pouze dotykem prstu ovládat klimatizaci, systémy audia, telefonu a navigace.

Technologie adaptivního zádržného systému (A.R.T.S.)

Vyspělý systém pro zjištění obsazenosti vozidla, používá novou ultrazvukovou technologii a senzor zatížení sedadla, aby určil přítomnost, polohu a velikost osob cestujících na předních sedadlech. A.R.T.S. použije tyto informace ke stanovení úrovně energie pro nafouknutí airbagů.

Nastavitelné pedály

Pohněte ovladačem, umístěným na sloupku volantu a elektricky stavitelná soustava pedálů se posune blíže k řidiči, aby se tak ještě zvýšil jeho komfort.

Ovládání multimediálních prvků v zadní loketní opěrce

Pasažéři cestující vzadu mají nyní k dispozici kompletní přístup k ovládacím prvkům určených k zábavě, nezávisle na řidiči. Kontrolní panel zabudovaný v zadní loketní opěrce umožňuje cestujícím poslouchat rádio, CD, Mini disky nebo sledovat TV a DVD na obrazovkách zabudovaných v předních hlavových opěrkách.

Sedadlo řidiče nastavitelné v 16-ti směrech

Stisknutím tlačítka , můžete nastavit sedadlo řidiče výškově, podélně, můžete ho naklánět, sklápět, prodlužovat sedák. Ve skutečnosti je nastavitelné v 16-ti směrech tak aby jeho pozice přesně vyhovovala řidiči. Paměťový systém ukládá nastavení sedadel, vnějších zrcátek, pedálů a nastavení volantu pro tři různé polohy.

A to vše si zákazník může pořídit za částku od Kč 2 295 000,- do Kč 3 995 000,-.

Jaguar CR

Vytisknout

Diskuze: Nový Jaguar XJ

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Vládní Superb předán prezidentovi - anotační foto

Vládní Superb předán prezidentovi

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud