Nový Jaguar XJ

, foto:
ar1 29. prosince 2003 13:50
Sdílej:

Liniemi opravdový Jaguar. Elegantní. Smyslný. Rafinovaný. Tvar, který okamžitě rozpoznáte. Opravdová designérská ikona.

A ke všemu se pod tímto novým zaobleným profilem nachází technicky mistrovský kousek. Mistrovské dílo efektivnosti. Karoserie vyrobena z hliníku a vnitřní prostor, který nabízí podstatně více místa. Síla hliníku Poprvé zdokonalená hliníková karoserie, lepená a nýtovaná pro prvotřídní pevnost. Karoserie, která je pozoruhodně o 60% tužší než u předešlého modelu. Užití hliníku v karoserii předkládá více dynamický výkon s živější a svěžejší akcelerací. Automobil, který je zkonstruován pro nejvyšší bezpečnostní standart. Síla, která dává hbité, opravdu dynamické jízdní vlastnosti. Nová XJ je v současné době nejlehčí limuzínou vůbec, je dokonce o 100 kg lehčí než nová Audi A8. Zkonstruováno pro dynamičtější řízení Síla a tuhost nové XJ předkládá nový stupeň pro dynamičtější řízení. Na silnicích se chová hbitěji a živěji. Nové vzduchové odpružení se samočinným udržováním stálé výšky poskytuje dokonalou stabilitu vozu i v nejvyšší rychlosti a také nekompromisní jízdní komfort, pro který je XJ známá. Zavěšení kol se vzduchovým odpružením a technologie pro bezpečnost a kontrolu Pro větší komfort řízení a zajištění lepších jízdních vlastností – vzduchové odpružení je hlavním rysem nového JAGUARU XJ. Systém automaticky sníží výšku vozu pro lepší stabilitu vozu ve vysoké rychlosti. Systém regulace jízdní stability (DSC), poskytuje ještě větší kontrolu nad vozidlem. Pracuje automaticky, přičemž nenápadně a plynule zamezuje prokluzu kol. Všechny nové vozy řady XJ jsou standardně vybaveny systémem počítačem řízených tlumičů (CATS). Asistenční systém pro nouzové brždění pomáhá využít maximální brzdnou sílu a to i na kluzkém povrchu vozovky. Klidná a pružně reagující nová šestirychlostní automatická převodovka 6-ti stupňová automatická převodovka je dodávána standardně do všech modelů nové řady XJ. Šest rychlostí místo pěti je nyní k dispozici pro živější a pružnější ovládání. Všechno je zdokonalené díky nižší hmotnosti hliníkové karoserie, která nevyžaduje vyšší výkonnost pro zajištění povznášejícího požitku z jízdy. Efektivní nové pohonné ústrojí Světová třída ve vytříbenosti. Dynamický výkon. Srovnávací test palivové výkonnosti. Všechny přednosti nových sestav motorů pohánějících nový XJ. Na výběr máte 298 kW přeplňovaný 4,2l V8, 224 kW atmosferický 4,2 l, 194 kW 3,5 l V8 a 179 kW 3,0 l V6. Vyberte si výkon vyhovující vašim potřebám. Prostor k protažení Více volného prostoru pro hlavu, více volného prostoru pro nohy. Více místa k protažení. Interiér, který je prostornější, více rozměrný a vyhovující více než předtím. Větší zavazadlový prostor, který byl rozšířen o 27 %, kufr, který snadno „spolkne“ zavazadla. Vyvíjející se opravdový idol designu Zde se nachází skutečná elegance. Tvar, který je smyslný, vyvážený v proporcích. Neomylně Jaguar. Neomylně XJ. Ohromující pro oko. Přesto tato nová, dynamičtější forma přidává skutečnou dramatičnost přístupu k tomuto vozu. Poskytuje rovněž vyšší strop pro větší prostor jak vpředu, tak v prostoru zadních sedadel. Elektronická parkovací brzda Mistrovský kousek jednoduchosti je tato chromová klapka nahrazena na místo klasické ruční brzdy. Její ovládání je plně automatické. Jestliže zaparkujete, stačí vytáhnout klíček ze zapalování a elektronická parkovací brzda se automaticky zaktivuje. Jakmile motor opět nastartujete a zařadíte rychlost, EPB se automaticky deaktivuje. Ovládací prvky aktivované hlasem Zavolat si, vyrovnat teplotu, změnit CD – to lze nyní pouze hlasem. „Jaguar Voice“ se stará nejen o bezpečnost ale také o jednoduché a pohodlné ovládání hlavních funkcí audia, telefonu, klimatizace a poprvé také satelitního navigačního systému. Adaptabilní tempomat Stačí nastavit rychlost a dále se nestarat. Projektovaný radarový paprsek rozezná ostatní vozidla před sebou, když vůz před vámi zpomalí, ACC přizpůsobí rychlost vašeho vozu aby mezera mezi vozy byla dostačující. Dotykový displej Pro jednodušší užití a rychlejší operace je nyní k dispozici sedmipalcová dotyková obrazovka, umožňující pouze dotykem prstu ovládat klimatizaci, systémy audia, telefonu a navigace. Technologie adaptivního zádržného systému (A.R.T.S.) Vyspělý systém pro zjištění obsazenosti vozidla, používá novou ultrazvukovou technologii a senzor zatížení sedadla, aby určil přítomnost, polohu a velikost osob cestujících na předních sedadlech. A.R.T.S. použije tyto informace ke stanovení úrovně energie pro nafouknutí airbagů. Nastavitelné pedály Pohněte ovladačem, umístěným na sloupku volantu a elektricky stavitelná soustava pedálů se posune blíže k řidiči, aby se tak ještě zvýšil jeho komfort. Ovládání multimediálních prvků v zadní loketní opěrce Pasažéři cestující vzadu mají nyní k dispozici kompletní přístup k ovládacím prvkům určených k zábavě, nezávisle na řidiči. Kontrolní panel zabudovaný v zadní loketní opěrce umožňuje cestujícím poslouchat rádio, CD, Mini disky nebo sledovat TV a DVD na obrazovkách zabudovaných v předních hlavových opěrkách. Sedadlo řidiče nastavitelné v 16-ti směrech Stisknutím tlačítka , můžete nastavit sedadlo řidiče výškově, podélně, můžete ho naklánět, sklápět, prodlužovat sedák. Ve skutečnosti je nastavitelné v 16-ti směrech tak aby jeho pozice přesně vyhovovala řidiči. Paměťový systém ukládá nastavení sedadel, vnějších zrcátek, pedálů a nastavení volantu pro tři různé polohy. A to vše si zákazník může pořídit za částku od Kč 2 295 000,- do Kč 3 995 000,-. Jaguar CR

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.