Essen; Magna Steyr představil na probíhajícím autosalonu svoji představu ekologického sportovního vozu pro individualisty.
Jednomístný koncept je poháněn motorem před zadní nápravou. Palivem je zemní plyn, jenž bude dle průzkumu na německém trhu zastoupen jako zdroj energie automobilů do patnácti let podílem 4%.
Osazený motor je klasický benzínový čtyřválec o objemu 1600 ccm, jenž používá v tomto konceptu pouze speciální vstřikovací ventily. Výkon 150 koní dává 850 kg těžkému vozu rychlost 200 km/h a z nuly na sto zrychlí za necelých sedm vteřin.
Karosérie je vyrobena ze skelnými vlákny vyztuženého polyesteru, který ukrývá rám z hliníkových profilů. Podvozek je pak z vysokopevnostní oceli. Kokpit je kryt u konceptu plexisklem, ale pokud by došlo k výrobě, nahradí ho sklo.
Magna Steyr v duchu své tradice neuvažuje o vlastní produkci, hledá však partnera pro případnou spolupráci na tomto projektu. Přípravu do výroby odhaduje na 23 měsíců...
Foto: Magna Steyr
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.