Essen; Magna Steyr představil na probíhajícím autosalonu svoji představu ekologického sportovního vozu pro individualisty.
Jednomístný koncept je poháněn motorem před zadní nápravou. Palivem je zemní plyn, jenž bude dle průzkumu na německém trhu zastoupen jako zdroj energie automobilů do patnácti let podílem 4%.
Osazený motor je klasický benzínový čtyřválec o objemu 1600 ccm, jenž používá v tomto konceptu pouze speciální vstřikovací ventily. Výkon 150 koní dává 850 kg těžkému vozu rychlost 200 km/h a z nuly na sto zrychlí za necelých sedm vteřin.
Karosérie je vyrobena ze skelnými vlákny vyztuženého polyesteru, který ukrývá rám z hliníkových profilů. Podvozek je pak z vysokopevnostní oceli. Kokpit je kryt u konceptu plexisklem, ale pokud by došlo k výrobě, nahradí ho sklo.
Magna Steyr v duchu své tradice neuvažuje o vlastní produkci, hledá však partnera pro případnou spolupráci na tomto projektu. Přípravu do výroby odhaduje na 23 měsíců...
Foto: Magna Steyr
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?