Essen; Magna Steyr představil na probíhajícím autosalonu svoji představu ekologického sportovního vozu pro individualisty.
Jednomístný koncept je poháněn motorem před zadní nápravou. Palivem je zemní plyn, jenž bude dle průzkumu na německém trhu zastoupen jako zdroj energie automobilů do patnácti let podílem 4%.
Osazený motor je klasický benzínový čtyřválec o objemu 1600 ccm, jenž používá v tomto konceptu pouze speciální vstřikovací ventily. Výkon 150 koní dává 850 kg těžkému vozu rychlost 200 km/h a z nuly na sto zrychlí za necelých sedm vteřin.
Karosérie je vyrobena ze skelnými vlákny vyztuženého polyesteru, který ukrývá rám z hliníkových profilů. Podvozek je pak z vysokopevnostní oceli. Kokpit je kryt u konceptu plexisklem, ale pokud by došlo k výrobě, nahradí ho sklo.
Magna Steyr v duchu své tradice neuvažuje o vlastní produkci, hledá však partnera pro případnou spolupráci na tomto projektu. Přípravu do výroby odhaduje na 23 měsíců...
Foto: Magna Steyr
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?