Mercedes před 10 lety vyrukoval s novou třídou A. To bylo křiku o tom, že luxusní automobilka přece nemůže vyrábět takhle malý a "lehce dosažitelný" automobil téměř pro každého. Pamatujete?
Jenže Mercedes přesně věděl co dělá, protože třída A se i po počátečních problémech (nevyhovující losí test) hezky zabydlela na automobilovém trhu. Stala se populární a v současné době již po silnicích jezdí druhá generace.
Po desíti letech výroby (1997 až 2007) sjel z výrobního pásu v továrně Rastatt již 1,5 miliontý kus tohoto malého vozu. Předchozí generace se za 7 let její existence prodalo více než 1,1 milionu kusů, současné generace se od září 2004 prodalo celkem 371 700 vozidel. Díky těmto číslům se Mercedes- Benz stal lídrem mezi prémiovými značkami v oblasti kompaktních vozidel. A to už za trochu počátečního křiku stálo, nemyslíte?
Foto: Mercedes-Benz
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?