Mercedes před 10 lety vyrukoval s novou třídou A. To bylo křiku o tom, že luxusní automobilka přece nemůže vyrábět takhle malý a "lehce dosažitelný" automobil téměř pro každého. Pamatujete?
Jenže Mercedes přesně věděl co dělá, protože třída A se i po počátečních problémech (nevyhovující losí test) hezky zabydlela na automobilovém trhu. Stala se populární a v současné době již po silnicích jezdí druhá generace.
Po desíti letech výroby (1997 až 2007) sjel z výrobního pásu v továrně Rastatt již 1,5 miliontý kus tohoto malého vozu. Předchozí generace se za 7 let její existence prodalo více než 1,1 milionu kusů, současné generace se od září 2004 prodalo celkem 371 700 vozidel. Díky těmto číslům se Mercedes- Benz stal lídrem mezi prémiovými značkami v oblasti kompaktních vozidel. A to už za trochu počátečního křiku stálo, nemyslíte?
Foto: Mercedes-Benz
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.