Mercedes před 10 lety vyrukoval s novou třídou A. To bylo křiku o tom, že luxusní automobilka přece nemůže vyrábět takhle malý a "lehce dosažitelný" automobil téměř pro každého. Pamatujete?
Jenže Mercedes přesně věděl co dělá, protože třída A se i po počátečních problémech (nevyhovující losí test) hezky zabydlela na automobilovém trhu. Stala se populární a v současné době již po silnicích jezdí druhá generace.
Po desíti letech výroby (1997 až 2007) sjel z výrobního pásu v továrně Rastatt již 1,5 miliontý kus tohoto malého vozu. Předchozí generace se za 7 let její existence prodalo více než 1,1 milionu kusů, současné generace se od září 2004 prodalo celkem 371 700 vozidel. Díky těmto číslům se Mercedes- Benz stal lídrem mezi prémiovými značkami v oblasti kompaktních vozidel. A to už za trochu počátečního křiku stálo, nemyslíte?
Foto: Mercedes-Benz
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?