V rámci oslavy obou titulů získaných Renaultem a jeho jezdcem Alonsem v šampionátu Grand Prix Formule 1 si můžete dopřát u svého nového Clia podobného řazení.
Pokud chcete řadit jako jezdci Formule 1 páčkami pod volantem, nemusíte si už nutně kupovat drahé sportovní vozy, tuto ve vyšším segmentu poměrně standardní “vychytávku“ se rozhodl do svých modelů Clio dodávat francouzský výrobce v součinnosti s automatickou převodovkou.
Jedinou podmínkou je koupě modelu Clio Dynamique 1,6 16V s výkonem 110 koní a zmíněnou automatickou převodovkou.
Změna rychlostí se provádí malými páčkami za volantem, nahoru se řadí pravou, dolů levou. Pro kontrolu zařazeného stupně je na přístrojové desce rozsvícena číslice. Jak říká Renault, je to další prvek zlepšující bezpečnost vozů, neboť může mít řidič obě ruce neustále na volantu.
Nezbývá než souhlasit, pokud tedy zrovna řidič nesvačí či netelefonuje a nebo si neplete levou a pravou stranu...
Foto: Renault ČR
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.