Na pokyn nového ředitele návrhového oddělení vypracoval designový tým model, jež má reprezentovat Mazdu ve stylu a designu budoucích vozů.
Japonský název Nagare znamená v překladu „ztělesnění pohybu“, což má naznačit kam se chce automobilka uchylovat – ano, jsou to pohonné jednotky. Koncept má pohánět vodíkový Wankelův motor, na kterém Mazda usilovně pracuje již několik let a úspěšně pohání i testovací vozy RX-8 v kombinaci s benzínovým motorem.
Podobu konceptu Nagare chce Mazda prosadit přibližně do roku 2020, důraz je kladen především na sportovní linie, stejně jako tomu je u modelu Zoom-zoom, přitom v budoucnu by měly být dominantou velká kola usazená v rozích vozu.
Přístup do čtyř-místného konceptu je skrz výklopné dveře směrem vzhůru, řidič potom sedí uprostřed tak, aby měl maximální viditelnost a kontrolu nad vozem.
zdroj: Mazda
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?