Chtěli jste zkombinovat šestiválcový agregát a pohon všech kol u své limuzíny S80? Doteď problém, od nynějška reálná možnost v objednávce.
Při objednávce vrcholného modelu švédské automobilky Volvo - sedanu S80, jste měly doposud dvě možnosti. Buď jste upřednostnily pohon všech kol AWD, ale v tom případě vám pod kapotou bručel osmiválcový agregát, který není v našich končinách příliš oblíbený. Nebo jste si objednaly šestiválec, který se ale dodával pouze s pohonem jedné nápravy a tudíž jste pohon všech kol musely oželet. Nyní však přichází Volvo s možností zkombinovat benzínový šestiválec 3,2 V6 (175 kW, 320 Nm), který bude mít rozhodně větší prodeje než V8, s výborným pohonem všech kol AWD.
Srdcem pohonu všech kol je řízená hydrodynamická spojka Haldex, která přenáší výkon na zadní kola při prokluzu těch předních. Ale při rozjezdu na kluzkém povrchu, např. na uježděném sněhu nebo na ledě, spojka nečeká na prokluz předních kol, ale rovnou posílá výkon na zadní nápravu, takže rozjezd je plynulejší a bez prokluzu.
Nová kombinace šestiválcového benzínu a pohonu všech kol si jistě najde své zájemce, ale ještě lepší by bylo zkombinovat pohon všech kol s tolik oblíbenými dieselovými agregáty. Na našem trhu by na tuhle kombinaci jistě slyšelo dost movitých zákazníků.
Foto: Volvo
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.