Chtěli jste zkombinovat šestiválcový agregát a pohon všech kol u své limuzíny S80? Doteď problém, od nynějška reálná možnost v objednávce.
Při objednávce vrcholného modelu švédské automobilky Volvo - sedanu S80, jste měly doposud dvě možnosti. Buď jste upřednostnily pohon všech kol AWD, ale v tom případě vám pod kapotou bručel osmiválcový agregát, který není v našich končinách příliš oblíbený. Nebo jste si objednaly šestiválec, který se ale dodával pouze s pohonem jedné nápravy a tudíž jste pohon všech kol musely oželet. Nyní však přichází Volvo s možností zkombinovat benzínový šestiválec 3,2 V6 (175 kW, 320 Nm), který bude mít rozhodně větší prodeje než V8, s výborným pohonem všech kol AWD.
Srdcem pohonu všech kol je řízená hydrodynamická spojka Haldex, která přenáší výkon na zadní kola při prokluzu těch předních. Ale při rozjezdu na kluzkém povrchu, např. na uježděném sněhu nebo na ledě, spojka nečeká na prokluz předních kol, ale rovnou posílá výkon na zadní nápravu, takže rozjezd je plynulejší a bez prokluzu.
Nová kombinace šestiválcového benzínu a pohonu všech kol si jistě najde své zájemce, ale ještě lepší by bylo zkombinovat pohon všech kol s tolik oblíbenými dieselovými agregáty. Na našem trhu by na tuhle kombinaci jistě slyšelo dost movitých zákazníků.
Foto: Volvo
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?