Chtěli jste zkombinovat šestiválcový agregát a pohon všech kol u své limuzíny S80? Doteď problém, od nynějška reálná možnost v objednávce.
Při objednávce vrcholného modelu švédské automobilky Volvo - sedanu S80, jste měly doposud dvě možnosti. Buď jste upřednostnily pohon všech kol AWD, ale v tom případě vám pod kapotou bručel osmiválcový agregát, který není v našich končinách příliš oblíbený. Nebo jste si objednaly šestiválec, který se ale dodával pouze s pohonem jedné nápravy a tudíž jste pohon všech kol musely oželet. Nyní však přichází Volvo s možností zkombinovat benzínový šestiválec 3,2 V6 (175 kW, 320 Nm), který bude mít rozhodně větší prodeje než V8, s výborným pohonem všech kol AWD.
Srdcem pohonu všech kol je řízená hydrodynamická spojka Haldex, která přenáší výkon na zadní kola při prokluzu těch předních. Ale při rozjezdu na kluzkém povrchu, např. na uježděném sněhu nebo na ledě, spojka nečeká na prokluz předních kol, ale rovnou posílá výkon na zadní nápravu, takže rozjezd je plynulejší a bez prokluzu.
Nová kombinace šestiválcového benzínu a pohonu všech kol si jistě najde své zájemce, ale ještě lepší by bylo zkombinovat pohon všech kol s tolik oblíbenými dieselovými agregáty. Na našem trhu by na tuhle kombinaci jistě slyšelo dost movitých zákazníků.
Foto: Volvo
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.