Mégane GT plní náročné požadavky zákazníků, hledajících především požitek z jízdy.
Karoserie navržená a zkonstruovaná pomocí nejpokročilejších technologií umožňuje skvělé jízdní výkony, aniž by bylo potřeba volit kompromis v otázce jízdního komfortu. V nabídce jsou dva vynikající motory (přeplňovaný benzinový dvoulitr 2.0 T o výkonu 165 koní, nebo turbodiesel 2.0 dCi o výkonu 150 koní) a Mégane GT tak představuje to pravé, co se týká každodenních zážitků za volantem a dojmu při jízdě. Mégane GT je vyráběn v továrně Renaultu ve městě Palencia ve Španělsku a do prodeje se dostává na konci tohoto roku 2006.
Západoevropský trh výkonných dieselových kompaktů (s výkonem mezi 140 a 160 koňmi) se prudce rozšiřuje. Objem prodaných vozů tohoto typu se od marginálních 2% v roce 2002 již navýšil až na dnešních zhruba 20%. Také Renault se chce svézt na této vlně obliby výkonných dieselů,m a proto představuje nový model Mégane GT.
Charakteristický design
Mégane GT je k dispozici ve verzích kupé a hatchback a a je plnoprávným členem modelů rodiny Mégane. Zaujímá místo na vrcholu této modelové řady jako další stupeň výbavy Dynamique a lze jej zakoupit s přeplňovaným benzinovým dvoulitrem 2.0 T o výkonu 165 koní, nebo turbodieselem 2.0 dCi o výkonu 150 kon. Vůz má asertivní design karoserie, který je vepředu podtržen spoilerem a chromovanou mřížkou chladiče, dále pak nástavci prahů, větrným štítkem, speciálními hliníkovými koly o průměru 17" v barvě tmavé metalízy a dvojitou koncovkou výfuku, integrovanou do chromovaného vyústění oprostřed zadního nárazníku. Na zádi vozu rovněž nalezneme logo GT. Mégane GT lze objednat v osmi barvách karoserie, včetně exkluzivní modré metalízy.
Styling interiéru oplývá sportovně laděnými detaily, jako jsou sportovní sedačky, kožený volant se znakem GT, nebo hliníkové pedály a nožní opěrka. Volitelně je v nabídce i kožené čalounění. Přístrojová deska je moderní, v designu tečkované nerezové oceli středového panelu, odkládací schránky spolujezdce a vnitřních klik dveří a s modrošedým podsvícením panelu přístrojů. Čalounění interiéru je obšito speciálním stehováním a bezpečnostní pásy jsou stříbrno-šedé.
Volba mezi dieselem nebo benzinovým motorem
Pro Mégane GT je možno zvolit diesel 2.0 dCi. Jde o výkonnou, a přitom úspornou jednotku, nabízející nejmodernější technologie,jako piezoelektrické vstřikovače, vstřikování paliva pod tlakem až 1600 barů systémem common rail nebo turbodmychadlo s nastavitelným sklonem lopatek. Výkon motoru dosahuje 150 koní (110 kW) ve 4000 otáčkách za minutu a točivý moment vrcholí na hodnotě 340 Nm ve 2000 otáčkách. Tím se tento motor řadí ve své kategorii mezi nejvýkonnější. Motor je spřažen se šestistupňovou manuální převodovkou a Mégane GT má díky této kombinaci výborné zrychlení ve všech otáčkách, srovnatelné s benzinovou verzí. Mégane GT 2.0 dCi také dosahuje ve své třídě výborné ekonomie provozu a nízkých emisí. Spotřeba paliva v kombinovaném provozu činí 5.4 l/100 km při úrovni emisí oxidu uhličitého jen 144 g/km.
Renault ale neopomíná ani matoristy, kteří preferují u sportovního vozu klasický benzinový pohon. Právě pro ně je Mégane GT v nabídce také s benzinovým motorem 2.0 T. Motor dává maximální výkon 165 koní (120 kW) při 5000 otáčkách za minutu a točivý moment vrcholí na hodnotě 270 Nm při 3250 otáčkách. Také benzinová verze je spřažena se šestistupňovou manuální převodovkou a Mégane GT s tímto motorem zrychlí z klidu na 100 km/h za 8.3 s.
S oběma motory nabízí Mégane GT zákazníkům charakteristické požitky z jízdy, dostatek výkonu a všestrannosti.
Mégane GT se chlubí špičkovým podvozkem. Narozdíl od některých sportovních vozů, které dosahují vysokých výkonů na úkor jízdního komfortu, nemusí Mégane GT obětovat jedno ani druhé.
Mégane GT disponuje speciálně kalibrovanými tlumiči, poskytujícími plnou kontrolu nad pohyby karoserie ve všech jízdních režimech. Některé díly zadní nápravy byly vyztuženy pro zlepšení trakce.
Podvozek Mégane GT se od podvozků Mégane 2.0 T a 2.0 dCi ve výbavě Dynamique v několika ohledech liší. Přčdní a zadní torzní stabilizátory jsou tužší, aby byly sníženy náklony v zatáčkách. Podvozek je také o 10 mm nižší, čímž bylo dosaženo snížení těžiště vozu. Přední i zadní pružiny jsou o 24% tužší. Přesnost vedení stopy přední nápravy byla zlepšena pomocí speciálního nastavení elektrického posilovače řízení a tužších předních tlumičů.
Elektronický stabilizační pogram (ESP) je také speciálně nastaven tak, aby odpovídal vylepšeným vlastnostem podvozku Mégane GT. Díky podvozku je tak Mégane GT schopen nekompromisních reakcí na klikatých silničkách, aniž by ztrácel komfort jízdy ve městě nebo na dálnici.
Foto: Renault
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.