Mégane GT plní náročné požadavky zákazníků, hledajících především požitek z jízdy.
Karoserie navržená a zkonstruovaná pomocí nejpokročilejších technologií umožňuje skvělé jízdní výkony, aniž by bylo potřeba volit kompromis v otázce jízdního komfortu. V nabídce jsou dva vynikající motory (přeplňovaný benzinový dvoulitr 2.0 T o výkonu 165 koní, nebo turbodiesel 2.0 dCi o výkonu 150 koní) a Mégane GT tak představuje to pravé, co se týká každodenních zážitků za volantem a dojmu při jízdě. Mégane GT je vyráběn v továrně Renaultu ve městě Palencia ve Španělsku a do prodeje se dostává na konci tohoto roku 2006.
Západoevropský trh výkonných dieselových kompaktů (s výkonem mezi 140 a 160 koňmi) se prudce rozšiřuje. Objem prodaných vozů tohoto typu se od marginálních 2% v roce 2002 již navýšil až na dnešních zhruba 20%. Také Renault se chce svézt na této vlně obliby výkonných dieselů,m a proto představuje nový model Mégane GT.
Charakteristický design
Mégane GT je k dispozici ve verzích kupé a hatchback a a je plnoprávným členem modelů rodiny Mégane. Zaujímá místo na vrcholu této modelové řady jako další stupeň výbavy Dynamique a lze jej zakoupit s přeplňovaným benzinovým dvoulitrem 2.0 T o výkonu 165 koní, nebo turbodieselem 2.0 dCi o výkonu 150 kon. Vůz má asertivní design karoserie, který je vepředu podtržen spoilerem a chromovanou mřížkou chladiče, dále pak nástavci prahů, větrným štítkem, speciálními hliníkovými koly o průměru 17" v barvě tmavé metalízy a dvojitou koncovkou výfuku, integrovanou do chromovaného vyústění oprostřed zadního nárazníku. Na zádi vozu rovněž nalezneme logo GT. Mégane GT lze objednat v osmi barvách karoserie, včetně exkluzivní modré metalízy.
Styling interiéru oplývá sportovně laděnými detaily, jako jsou sportovní sedačky, kožený volant se znakem GT, nebo hliníkové pedály a nožní opěrka. Volitelně je v nabídce i kožené čalounění. Přístrojová deska je moderní, v designu tečkované nerezové oceli středového panelu, odkládací schránky spolujezdce a vnitřních klik dveří a s modrošedým podsvícením panelu přístrojů. Čalounění interiéru je obšito speciálním stehováním a bezpečnostní pásy jsou stříbrno-šedé.
Volba mezi dieselem nebo benzinovým motorem
Pro Mégane GT je možno zvolit diesel 2.0 dCi. Jde o výkonnou, a přitom úspornou jednotku, nabízející nejmodernější technologie,jako piezoelektrické vstřikovače, vstřikování paliva pod tlakem až 1600 barů systémem common rail nebo turbodmychadlo s nastavitelným sklonem lopatek. Výkon motoru dosahuje 150 koní (110 kW) ve 4000 otáčkách za minutu a točivý moment vrcholí na hodnotě 340 Nm ve 2000 otáčkách. Tím se tento motor řadí ve své kategorii mezi nejvýkonnější. Motor je spřažen se šestistupňovou manuální převodovkou a Mégane GT má díky této kombinaci výborné zrychlení ve všech otáčkách, srovnatelné s benzinovou verzí. Mégane GT 2.0 dCi také dosahuje ve své třídě výborné ekonomie provozu a nízkých emisí. Spotřeba paliva v kombinovaném provozu činí 5.4 l/100 km při úrovni emisí oxidu uhličitého jen 144 g/km.
Renault ale neopomíná ani matoristy, kteří preferují u sportovního vozu klasický benzinový pohon. Právě pro ně je Mégane GT v nabídce také s benzinovým motorem 2.0 T. Motor dává maximální výkon 165 koní (120 kW) při 5000 otáčkách za minutu a točivý moment vrcholí na hodnotě 270 Nm při 3250 otáčkách. Také benzinová verze je spřažena se šestistupňovou manuální převodovkou a Mégane GT s tímto motorem zrychlí z klidu na 100 km/h za 8.3 s.
S oběma motory nabízí Mégane GT zákazníkům charakteristické požitky z jízdy, dostatek výkonu a všestrannosti.
Mégane GT se chlubí špičkovým podvozkem. Narozdíl od některých sportovních vozů, které dosahují vysokých výkonů na úkor jízdního komfortu, nemusí Mégane GT obětovat jedno ani druhé.
Mégane GT disponuje speciálně kalibrovanými tlumiči, poskytujícími plnou kontrolu nad pohyby karoserie ve všech jízdních režimech. Některé díly zadní nápravy byly vyztuženy pro zlepšení trakce.
Podvozek Mégane GT se od podvozků Mégane 2.0 T a 2.0 dCi ve výbavě Dynamique v několika ohledech liší. Přčdní a zadní torzní stabilizátory jsou tužší, aby byly sníženy náklony v zatáčkách. Podvozek je také o 10 mm nižší, čímž bylo dosaženo snížení těžiště vozu. Přední i zadní pružiny jsou o 24% tužší. Přesnost vedení stopy přední nápravy byla zlepšena pomocí speciálního nastavení elektrického posilovače řízení a tužších předních tlumičů.
Elektronický stabilizační pogram (ESP) je také speciálně nastaven tak, aby odpovídal vylepšeným vlastnostem podvozku Mégane GT. Díky podvozku je tak Mégane GT schopen nekompromisních reakcí na klikatých silničkách, aniž by ztrácel komfort jízdy ve městě nebo na dálnici.
Foto: Renault
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.