Desátá generace bestselleru Toyoty, model Corolla, si odbude svou evropskou premiéru na výstavě Helsinki Motor Show.
Nová Corolla, která je celosvětově nejprodávanějším vozem se znakem Toyota, bude stylovým a dynamickým sedan, navrženým tak, aby oslovil širokou škálu potenciálních zákazníků na evropském trhu. Toyota zapracovala na dalším zlepšení již beztak pověstné kvality tohoto vozu a k té přidala charakteristický design, velký vnitřní prostor a vzrušující požitek z jízdy.
Zcela nová Corolla bude zvláštní a odlišná od předchozích generací. Je navržena tak, aby nabízela pasažérům unikátní zážitky z jízdy a umožnila být hrdými na to, že vlastní právě tento vůz nižší střední třídy. Klíčovými charakteristikami interiéru budou maximální vnitřní prostor, komfort a prémiová kvalita prostředí a materiálů, které pasažéry obklopují.
Architektura kabiny pro cestující byla navržena zvlášť pečlivě, a podařilo se tak dosáhnot nevšedního dojmu prostornosti, přesahujícího skutečné rozměry vozu.
V modelové řadě Corolla budou také představeny dva nové špičkové motory, používající nejpokročilejších technologií. Půjde o jeden benzinový a jeden naftový motor. Tyto motory tak rozšíří stávající motorovou paletu, která se skládá ze dvou motorů dieselových, dvou motorů benzinových a tří typů převodovek.
Podle Toshiho Ezakiho, šéfinženýra nového modelu Corolla, by měla nová Corolla dávat řidiči více radosti a přitom poskytovat také více vzrušení.
Foto: Toyota
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.