Zdá se, že Ford ve spojení s Giugiarovým designem je právě to, co chybělo Mustangu! Fanoušci značky to dali dostatečně najevo a přejí si co nejrychleji sériovou výrobu!
Většinu amerických vozů nechává italské designéry chladnými, to ovšem neplatí pro Ford Mustang, který je ikonou amerických „Muscle Cars“, což si Giugiaro nemohl nechat ujít a nového Mustanga upravil podle svých tvarů.
Oproti sériové verzi se jeví více kompaktnějším, ale opak je pravdou, vpředu je širší o 30mm a vzadu dokonce o 80mm, díky snížené střeše budí dojem placatého a širokého vozu, přesto si zachovává typické rysy klasického Mustangu. Jeho velká 20“ kola a vyzývavá oranžová barva má vyjádřit bytelnost a sílu vozu.
O technické parametry se postaralo oddělení Ford Racing. Sériový americký celohliníkový V8 o obsahu 4,6l by nebyl až tak výjimečný, proto je doplněn o kompresor a vstřikování z Fordu GT, výsledkem je 500 koní. Ford Racing nezapomněl ani na podvozek, ten má speciálně navržené tlumiče i pružiny. Celek je potom snížen o 15mm blíže k zemi. Na vlastní oči ho můžete spatřit na blížícím se autosaloně v Los Angeles.
zdroj: Ford motor company
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?