Nová Škoda Roomster získala 24. listopadu ve Stockholmu prestižní titul „Rodinný automobil roku 2006“. Cenu jí udělila švédská porota složená z 11 předních motoristických novinářů.
Vůz Škoda Roomster dostal 6 z 11 hlasů a zvítězil před automobily Citroën Picasso C4 (4 hlasy) a Ford S-Max (1 hlas). Cenu „Rodinný automobil roku“ vyhlašuje každoročně od roku 1996 švédský motoristický časopis „Motorföraren“ patřící motoristické organizaci „Motormännens helnykterhetsförbund“ (MHF). Vůz, který chce vyhrát v anketě „Rodinný automobil roku“, musí být praktický, úsporný, bezpečný i ohleduplný k životnímu prostředí.
Porota prohlásila, že vůz "Škoda Roomster je „Rodinným automobilem roku 2006”, neboť se vyznačuje atraktivním designem a zajímavou filozofií, aniž by přitom jakkoli ztratil svou praktičnost z hlediska dětí i starších uživatelů. Je to inteligentní, prostorný a praktický automobil se třemi zadními sedačkami (vhodnými pro děti) a vynikajícím výhledem z interiéru. Má flexibilní zavazadlový prostor, jeho cena je přiměřená a náklady na vlastnictví nízké.“
zdroj: Škoda-auto
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.