Nová Škoda Roomster získala 24. listopadu ve Stockholmu prestižní titul „Rodinný automobil roku 2006“. Cenu jí udělila švédská porota složená z 11 předních motoristických novinářů.
Vůz Škoda Roomster dostal 6 z 11 hlasů a zvítězil před automobily Citroën Picasso C4 (4 hlasy) a Ford S-Max (1 hlas). Cenu „Rodinný automobil roku“ vyhlašuje každoročně od roku 1996 švédský motoristický časopis „Motorföraren“ patřící motoristické organizaci „Motormännens helnykterhetsförbund“ (MHF). Vůz, který chce vyhrát v anketě „Rodinný automobil roku“, musí být praktický, úsporný, bezpečný i ohleduplný k životnímu prostředí.
Porota prohlásila, že vůz "Škoda Roomster je „Rodinným automobilem roku 2006”, neboť se vyznačuje atraktivním designem a zajímavou filozofií, aniž by přitom jakkoli ztratil svou praktičnost z hlediska dětí i starších uživatelů. Je to inteligentní, prostorný a praktický automobil se třemi zadními sedačkami (vhodnými pro děti) a vynikajícím výhledem z interiéru. Má flexibilní zavazadlový prostor, jeho cena je přiměřená a náklady na vlastnictví nízké.“
zdroj: Škoda-auto
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?