Společnost Volvo Car Corporation se úspěšně zařadila mezi vítěze ankety Auto Trophy pro rok 2006.
Volvo XC90 získalo již pátý titul v kategorii zahraničních vozidel třídy SUV a off-road, zatímco Volvo C30, které se soutěže zúčastnilo poprvé, získalo nejvyšší ocenění v kategorii zahraničních kompaktních vozidel. O hlasy čtenářů magazínu Auto Zeitung se v rámci devatenáctého ročníku soutěže Auto Trophy pořádané tímto časopisem ucházelo více než 350 vozidel ve 27 kategoriích. Steven Armstrong, provozní ředitel společnosti Volvo Car Corporation, převzal tato významná ocenění v berlínském Meilenwerk.
V anketě o nejlepší automobil roku 2006 hlasovalo téměř 94 000 čtenářů magazínu Auto Zeitung. Hlasovat bylo možné jak prostřednictvím anketních lístků, tak po Internetu. Dvě první místa pro Volvo XC90 a Volvo C30 jsou důkazem vynikající pověsti a oblíbenosti těchto modelů značky Volvo na německém trhu, zejména díky jejich variabilitě a příkladným bezpečnostním parametrům.
Od svého vítězství v kategorii nejlepší nový zahraniční automobil v roce 2002 se Volvo XC90 v každém následujícím roce umístilo na špici kategorie SUV a off-road. V roce 2006 XC90 v boji o prvenství v této kategorii opět zvítězila, a to s bezpečným náskokem před svými rivaly.
Volvo C30 při svém debutu v soutěži Auto Trophy dosáhlo hned na metu nejvyšší. Tento poslední výsledek je další z řady senzací, které švédský kompaktní automobil zatím vyvolal. Po vítězství v designérské soutěži 2006 Design Award a po získání Zlatého volantu (Goldenes Lenkrad) pro rok 2006 je Auto Trophy třetím důležitým oceněním, kterého se dvoudveřovému kupé Volvo s velkou prosklenou zadní stěnou dostalo. Prodej Volva C30 bude v Německu zahájen na konci roku 2006, přičemž v nabídce bude osm různých motorů a cena základního provedení bude 18 600 euro.
Ceremonie spojené s předáváním cen se zúčastnilo více než 300 významných zástupců automobilového průmyslu a celá řada předních osobností ze světa podnikání, politiky, umělců a novinářů. Volvo
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.