Společnost Volvo Car Corporation se úspěšně zařadila mezi vítěze ankety Auto Trophy pro rok 2006.
Volvo XC90 získalo již pátý titul v kategorii zahraničních vozidel třídy SUV a off-road, zatímco Volvo C30, které se soutěže zúčastnilo poprvé, získalo nejvyšší ocenění v kategorii zahraničních kompaktních vozidel. O hlasy čtenářů magazínu Auto Zeitung se v rámci devatenáctého ročníku soutěže Auto Trophy pořádané tímto časopisem ucházelo více než 350 vozidel ve 27 kategoriích. Steven Armstrong, provozní ředitel společnosti Volvo Car Corporation, převzal tato významná ocenění v berlínském Meilenwerk.
V anketě o nejlepší automobil roku 2006 hlasovalo téměř 94 000 čtenářů magazínu Auto Zeitung. Hlasovat bylo možné jak prostřednictvím anketních lístků, tak po Internetu. Dvě první místa pro Volvo XC90 a Volvo C30 jsou důkazem vynikající pověsti a oblíbenosti těchto modelů značky Volvo na německém trhu, zejména díky jejich variabilitě a příkladným bezpečnostním parametrům.
Od svého vítězství v kategorii nejlepší nový zahraniční automobil v roce 2002 se Volvo XC90 v každém následujícím roce umístilo na špici kategorie SUV a off-road. V roce 2006 XC90 v boji o prvenství v této kategorii opět zvítězila, a to s bezpečným náskokem před svými rivaly.
Volvo C30 při svém debutu v soutěži Auto Trophy dosáhlo hned na metu nejvyšší. Tento poslední výsledek je další z řady senzací, které švédský kompaktní automobil zatím vyvolal. Po vítězství v designérské soutěži 2006 Design Award a po získání Zlatého volantu (Goldenes Lenkrad) pro rok 2006 je Auto Trophy třetím důležitým oceněním, kterého se dvoudveřovému kupé Volvo s velkou prosklenou zadní stěnou dostalo. Prodej Volva C30 bude v Německu zahájen na konci roku 2006, přičemž v nabídce bude osm různých motorů a cena základního provedení bude 18 600 euro.
Ceremonie spojené s předáváním cen se zúčastnilo více než 300 významných zástupců automobilového průmyslu a celá řada předních osobností ze světa podnikání, politiky, umělců a novinářů. Volvo
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.