S novým modelem Roomster Scout představuje Škoda Auto další verzi kompaktního MPV Škoda Roomster.
Po premiéře modelu Octavia Scout na pařížském autosalonu je Roomster Scout druhou variantou designové linie Scout, která obohacuje rysy osobního automobilu o prvky terénního vozu. Od sériové verze se Roomster Scout liší především novými designovými prvky. Vnější rozměry modelu Roomster Scout činí 4219 mm x 1695 mm x 1650 mm. Roomster Scout je stejně jako základní verze dodáván s pohonem předních kol.
Roomster Scout je standardně dodáván s 16“ koly Scout z lehké slitiny, na přání budou tato kola k dispozici také s rozměrem 17“. Kola Scout, vyvinutá výhradně pro tento model, zaujmou svým osobitým designem. Paket Scout propůjčuje modelu Roomster moderní vzhled automobilu pro volný čas. Ochranné kryty a stříbrný spodní kryt zadního nárazníku jsou charakteristickými prvky designové linie Scout.
Exteriér vozu působivě doplňuje standardně dodávaný SunSet– skla s vyšším stupněm tónování v zadních dveřích, zadních bočních oknech a zadním okně. Přístrojová deska je nabízena v provedení Onyx/Onyx nebo Onyx/Silver. Potahy sedadel jsou vyrobeny ze stejného materiálu jako v případě modelu Octavia Scout.
Nabídku benzinových motorů tvoří čtyřválcové motory 1,4 16V/63 kW a 1,6 16V/77 kW. Příznivci přeplňovaných vznětových motorů mohou vybírat mezi tříválcem 1,4 TDI PD/59 kW a čtyřválcem 1,9 TDI PD/77 kW. Všechny motorizace jsou spojeny s pětistupňovou manuální převodovkou, verze 1,6 16V/77 kW může být na přání dodána se šestistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic.
Světová premiéra modelu Roomster Scout se uskuteční na autosalonu v německém Essenu a italské Boloni začátkem prosince. Uvedení na trh se plánuje v březnu roku 2007.Škoda Auto, a.s.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?