Ačkoliv bylo kupé BMW řady 3 představeno teprve nedávno, AC Schnitzer již pro tohoto nejnovějšího člena rodiny BMW řady 3 nabízí kopletní tuningový sportovní program.
Stejně jako pro všechny ostatní zástupce BMW řady 3 s dieselovým motorem 3.0d, bude i pro BMW kupé brzy nabízen kit, upravující výkon tohoto motoru. Přídavná řídící jednotka zvyšuje výkon motoru na 195 kW / 265 koní a posouvá maximum točivého momentu na hodnotu 550 Nm. Díky těmto parametrům dosahuje vůz zrychlení z klidu na 100 km/h za pouhých 6.1s, což proti původní hodnotě 6.6s znamená zlepšení o půl sekundy.
Aby bylo možno nabídnout podobné úpravy výkonu i pro vozy 335i a 335d, které jsou vybaveny novou technologií dvojitého přeplňování Twin Turbo, je zapotřebí kompletního vývoje v této oblasti. I na něm se již pracuje a vývoj dospěl již do první testovací fáze.
Navzdory navýšení výkonu motoru 3.0d oproti standardnímu BMW 3 kupé zůstávají zachovány excelentní jízdní chování, nevelká spotřeba paliva a vynikající stabilita. I bez tuningu motoru je doporučováno pořízení sportovního tlumiče výfuku, který - v závislosti na výbavě modelu, který je upravován - je k disozici buď jako jednoduchý, nebo dvojitý s levou i pravou koncovou částí. Při čistě estetické změně jsou koncovky výfuku pro vybrané modely dodávány samostatně.
Komponenty upravující vzhled karoserie BMW 3 kupé nejen zdůrazňují sportovní ambice vozu, ale také perfektně sedí a navíc je lze snadno lakovat, a to díky použití materiálu PU. Nové BMW 3 kupé má nápadně tvarovaný přední spoiler, který nejen zlepšuje vzhled vozu díky svému sportovně elegantnímu designu, ale současně také zvyšuje aerodynamicky generovanou přítlačnou sílu na přední nápravě.
Pro zadní část vozu jsou v nabídce aerodynamické komponenty jako zadní střešní spoiler, jednodílné zadní křídlo a nástavec zadního spoileru se stylovým profilem difuzéru. Dalšími díly pro BMW 3 kupé pak jsou nástavce bočních prahů, které dávají siluetě vozu nápadnější a protaženější tvar.
Volitelně je možno nástavce prahů zvýraznit setem chromovaných částí. Co se týká nabídky disků kol, pro BMW 3kupé lze volit z nabídky designů litých a závodních kol Type II, Type III a Type IV. Tato kola jsou k dispozici v průměrech 18 až 20 palců.
Speciálně pro použití s těmito koly byly provedeny i úpravy sériového podvozku. V závislosti na osobních preferencích majitele BMW 3 kupé řady E92 lze volit pouze úpravu pružin, nebo kompletní úpravu podvozku. Tato sportovní úprava zachovává ve značné míře jízdní komfort, ale dochází ke snížení světlé výšky vozu o zhruba 25 mm. Úprava podvozku byla vyvíjena a testována na severní smyčce okruhu Nürburgring a zahrnuje sportovní stabilizátory AC Schnitzer pro zadní nápravu a hliníkové zkrutné výztuhy vepředu i vzadu.
V nabídce jsou také rozsáhlé úpravy vzhledu interiéru nového BMW 3 kupé a špičkové doplňky. Kokpit lze například vylepšit ergonomicky navrženým volantem s airbagem. V nabídce je tako volant s karbonovým věncem v exkluzivní stříbrné barvě. Další perličkou v interiéru je přístrojový panel AC Schnitzer s rychloměrem cejchovaným až do 300 km/h. Nožní opěrka a pedály z hliníku vytvářejí exkluzivnější atmosféru v kokpitu, zvlástě pak v kombinaci s karbonovým obložením interiéru - opět ve štříbrné exkluzivní barvě. To vše mohou doplnit hliníková hlavice řadicí páky, pojistka táhla ruční brzdy a krytka ovladače systému BMW i-Drive - tyto díly lze volit ve stříbrné nebo černé eloxované povrchové úpravě. Nabídku pak uzavírají velurové koberečky.
Foto: AC Schnitzer
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?