Brzy po představení nového modelu řady BMW, Z4 M coupé, přichází AC Schnitzer se svou verzí úpravy tohoto vozu, modelem ACS4 Sport Coupé.
První změna není viditelná, ale je rozpoznatelná ve zlepšené jízdní dynamice. Díky změně stálého převodového poměru na 3.91:1 je k dispozici výrazně lepší akcelerace.
Také reakce vozu na podněty od plynového pedálu jsou lepší. Toho bylo dosaženo použitím sportovního zadního tlumiče výfuku, nazvaného systém Twin Racing. Tlumiče jsou celé vyrobeny ze speciální oceli a osazeny chromovanými závodními koncovkami, díky nimž také produkují oproti standardnímu tlumiči výraznější zvuk.
Pro M verzi kupé Z4, osazenou již ve standardu dvojitými sportovními tlumiči výfuku, a také pro vozy se systémem Twin Racing, je k dispozici také design Sports Trim.
Tento design je k dispozici výlučně pro vozy řady M a zahrnuje rychleji a přesněji řadící převodovku, která podporuje adrenalinovou jízdu a znatelně zlepšuje akceleraci vozu. Sportovní řazení bylo adaptováno také pro vozy řady M s manuální převodovkou.
Rozsáhlé testy na závodních okruzích i okreskách pomohly ve vývoji zcela nového konceptu podvozku a odpružení. Tento koncept zahrnuje sportovní zavěšení, speciální stabilizátory a zkrutné vzpěry. Navíc, exkluzivně pro M Roadster a M Coupé‚ bude v nabídce také speciální závodní podvozek - ten je však prozatím stále ve fázi vývoje.
Koncept podvozku a zavěšení také zahrnuje litá a závodní kola a disky v designech Type IV a Type III. BMW M Roadster a M Coupé‚ jsou osazeny na přední nápravě koly o rozměru 9.0J x 20" s pneumatikami 245/30 R20 a na zadní nápravě koly o rozměru 10.0J x 20" a pneumatikami 285/25 R20.
Byl navržen také aerodynamický paket, který ještě více podtrhuje sportovní charakter vozu. Tento paket se skládá z karbonových dílů předního spoileru, jež lze volitelně doplnit k přednímu spoileru s chromovanou hliníkovou mřížkou chránící nasávací otvor. Navíc dává tato nová chromovaná mřížka vozu vzhled stylu retro a přitom splňuje požadavky vosokootáčkového motoru o objemu 3.2 litru na přívod dostatečného objemu vzduchu.
Zadní část vozu je vylepšena pomocí plně integrovaného karbonového zadního difuzéru. Tento difuzér je k dispozici ve dvou různých verzích, podle toho, jakými koncovkami výfuku je vůz osazen.
Samozřejmě, že mezi verzemi Roadster a Coupé jsou některé fundamentální rozdíly - nabídka pro řadu Roadster například obsahuje také chromovaný kryt střechy, větrný štítek ve stylu čirého skla a dvoudílné zadní křídlo. Pro kupé je v nabídce třídílné zadní křídlo. Pro obě verze pak jsou nabízeny nástavce prahů, které opticky sjednocují úpravy, provedené na přední a zadní části vozu. Prvkem poutajícím pozornost diváka pak jsou boční deflektory s integrovanými stroboskopy, které lze volitelně doplnit také sadou Chromeline.
Exkluzivita je trumfem kokpitu všech modelů: nalezneme zde stříbrné karbonové obložení, ergonomicky navržený sportovní volant s airbagem, či eloxované hliníkové doplňky ve stříbrné nebo černé úpravě. Upravena byla také pedálová skupina a nožní opěrka, dále pojistka táhla ruční brzdy a hlavice řadicí páky u verzí s manuální převodovkou. V neposlední řadě pak jsou v nabídce koberečky s logem AC Schnitzer, vyrobené z nejkvalitnějších velurových materiálů.
Foto: AC Schnitzer
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.