BMW Z4 AC Schnitzer S4 Coupé

Jan Fiala, 25. listopadu 2006, 16:30 Google+

Brzy po představení nového modelu řady BMW, Z4 M coupé, přichází AC Schnitzer se svou verzí úpravy tohoto vozu, modelem ACS4 Sport Coupé.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Z4

Z4 | foto: AC Schnitzer

Sdílejte článek

První změna není viditelná, ale je rozpoznatelná ve zlepšené jízdní dynamice. Díky změně stálého převodového poměru na 3.91:1 je k dispozici výrazně lepší akcelerace.

Také reakce vozu na podněty od plynového pedálu jsou lepší. Toho bylo dosaženo použitím sportovního zadního tlumiče výfuku, nazvaného systém Twin Racing. Tlumiče jsou celé vyrobeny ze speciální oceli a osazeny chromovanými závodními koncovkami, díky nimž také produkují oproti standardnímu tlumiči výraznější zvuk.

Pro M verzi kupé Z4, osazenou již ve standardu dvojitými sportovními tlumiči výfuku, a také pro vozy se systémem Twin Racing, je k dispozici také design Sports Trim.

Tento design je k dispozici výlučně pro vozy řady M a zahrnuje rychleji a přesněji řadící převodovku, která podporuje adrenalinovou jízdu a znatelně zlepšuje akceleraci vozu.
Sportovní řazení bylo adaptováno také pro vozy řady M s manuální převodovkou.

Rozsáhlé testy na závodních okruzích i okreskách pomohly ve vývoji zcela nového konceptu podvozku a odpružení. Tento koncept zahrnuje sportovní zavěšení, speciální stabilizátory a zkrutné vzpěry. Navíc, exkluzivně pro M Roadster a M Coupé‚ bude v nabídce také speciální závodní podvozek - ten je však prozatím stále ve fázi vývoje.

Koncept podvozku a zavěšení také zahrnuje litá a závodní kola a disky v designech Type IV a Type III. BMW M Roadster a M Coupé‚ jsou osazeny na přední nápravě koly o rozměru 9.0J x 20" s pneumatikami 245/30 R20 a na zadní nápravě koly o rozměru 10.0J x 20" a pneumatikami 285/25 R20.

Byl navržen také aerodynamický paket, který ještě více podtrhuje sportovní charakter vozu. Tento paket se skládá z karbonových dílů předního spoileru, jež lze volitelně doplnit k přednímu spoileru s chromovanou hliníkovou mřížkou chránící nasávací otvor. Navíc dává tato nová chromovaná mřížka vozu vzhled stylu retro a přitom splňuje požadavky vosokootáčkového motoru o objemu 3.2 litru na přívod dostatečného objemu vzduchu.

Zadní část vozu je vylepšena pomocí plně integrovaného karbonového zadního difuzéru. Tento difuzér je k dispozici ve dvou různých verzích, podle toho, jakými koncovkami výfuku je vůz osazen.

Samozřejmě, že mezi verzemi Roadster a Coupé jsou některé fundamentální rozdíly - nabídka pro řadu Roadster například obsahuje také chromovaný kryt střechy, větrný štítek ve stylu čirého skla a dvoudílné zadní křídlo.
Pro kupé je v nabídce třídílné zadní křídlo. Pro obě verze pak jsou nabízeny nástavce prahů, které opticky sjednocují úpravy, provedené na přední a zadní části vozu. Prvkem poutajícím pozornost diváka pak jsou boční deflektory s integrovanými stroboskopy, které lze volitelně doplnit také sadou Chromeline.

Exkluzivita je trumfem kokpitu všech modelů: nalezneme zde stříbrné karbonové obložení, ergonomicky navržený sportovní volant s airbagem, či eloxované hliníkové doplňky ve stříbrné nebo černé úpravě. Upravena byla také pedálová skupina a nožní opěrka, dále pojistka táhla ruční brzdy a hlavice řadicí páky u verzí s manuální převodovkou. V neposlední řadě pak jsou v nabídce koberečky s logem AC Schnitzer, vyrobené z nejkvalitnějších velurových materiálů.

Foto: AC Schnitzer

Vytisknout

Diskuze: BMW Z4 AC Schnitzer S4 Coupé

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Impreza

Limitovaná edice Subaru Impreza WRX STI RB320

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud