Brzy po představení nového modelu řady BMW, Z4 M coupé, přichází AC Schnitzer se svou verzí úpravy tohoto vozu, modelem ACS4 Sport Coupé.
První změna není viditelná, ale je rozpoznatelná ve zlepšené jízdní dynamice. Díky změně stálého převodového poměru na 3.91:1 je k dispozici výrazně lepší akcelerace.
Také reakce vozu na podněty od plynového pedálu jsou lepší. Toho bylo dosaženo použitím sportovního zadního tlumiče výfuku, nazvaného systém Twin Racing. Tlumiče jsou celé vyrobeny ze speciální oceli a osazeny chromovanými závodními koncovkami, díky nimž také produkují oproti standardnímu tlumiči výraznější zvuk.
Pro M verzi kupé Z4, osazenou již ve standardu dvojitými sportovními tlumiči výfuku, a také pro vozy se systémem Twin Racing, je k dispozici také design Sports Trim.
Tento design je k dispozici výlučně pro vozy řady M a zahrnuje rychleji a přesněji řadící převodovku, která podporuje adrenalinovou jízdu a znatelně zlepšuje akceleraci vozu. Sportovní řazení bylo adaptováno také pro vozy řady M s manuální převodovkou.
Rozsáhlé testy na závodních okruzích i okreskách pomohly ve vývoji zcela nového konceptu podvozku a odpružení. Tento koncept zahrnuje sportovní zavěšení, speciální stabilizátory a zkrutné vzpěry. Navíc, exkluzivně pro M Roadster a M Coupé‚ bude v nabídce také speciální závodní podvozek - ten je však prozatím stále ve fázi vývoje.
Koncept podvozku a zavěšení také zahrnuje litá a závodní kola a disky v designech Type IV a Type III. BMW M Roadster a M Coupé‚ jsou osazeny na přední nápravě koly o rozměru 9.0J x 20" s pneumatikami 245/30 R20 a na zadní nápravě koly o rozměru 10.0J x 20" a pneumatikami 285/25 R20.
Byl navržen také aerodynamický paket, který ještě více podtrhuje sportovní charakter vozu. Tento paket se skládá z karbonových dílů předního spoileru, jež lze volitelně doplnit k přednímu spoileru s chromovanou hliníkovou mřížkou chránící nasávací otvor. Navíc dává tato nová chromovaná mřížka vozu vzhled stylu retro a přitom splňuje požadavky vosokootáčkového motoru o objemu 3.2 litru na přívod dostatečného objemu vzduchu.
Zadní část vozu je vylepšena pomocí plně integrovaného karbonového zadního difuzéru. Tento difuzér je k dispozici ve dvou různých verzích, podle toho, jakými koncovkami výfuku je vůz osazen.
Samozřejmě, že mezi verzemi Roadster a Coupé jsou některé fundamentální rozdíly - nabídka pro řadu Roadster například obsahuje také chromovaný kryt střechy, větrný štítek ve stylu čirého skla a dvoudílné zadní křídlo. Pro kupé je v nabídce třídílné zadní křídlo. Pro obě verze pak jsou nabízeny nástavce prahů, které opticky sjednocují úpravy, provedené na přední a zadní části vozu. Prvkem poutajícím pozornost diváka pak jsou boční deflektory s integrovanými stroboskopy, které lze volitelně doplnit také sadou Chromeline.
Exkluzivita je trumfem kokpitu všech modelů: nalezneme zde stříbrné karbonové obložení, ergonomicky navržený sportovní volant s airbagem, či eloxované hliníkové doplňky ve stříbrné nebo černé úpravě. Upravena byla také pedálová skupina a nožní opěrka, dále pojistka táhla ruční brzdy a hlavice řadicí páky u verzí s manuální převodovkou. V neposlední řadě pak jsou v nabídce koberečky s logem AC Schnitzer, vyrobené z nejkvalitnějších velurových materiálů.
Foto: AC Schnitzer
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.