Subaru oznámilo uvedení nové speciální edice Imprezy WRX STI, jako vzpomínku na závodníka a mistra světa v rallye Richarda Burnse.
Podle Richarda Burnse a výkonu motoru bude edice nazvána RB320. Vůz této speciální edice bude mít samozřejmě lepší standardní výbavu a přinese tak zákazníkům úsporu. Výbava v ceně 6000 liber bude zahrnovat také výkonový balík Prodrive Performance Pack, jenž zvyšuje výkon motoru na 320 koní. Koncová cena modelu však bude činit pouze 29995 liber (navýšení 3500 liber) a zákazníci tak uspoří nezanedbatelých 2500 liber.
Speciální edice RB320 bude prodávána pouze ve Velké Británii a tedy s volantem vpravo.
Vůz RB320 bude k dispozici pouze v černé barvě Obsidian Black. Osazen bude exkluzivně pro tento model navrženými litými koly o průměru 18 palců a také speciálně vyvinutým podvozkem Prodrive, který zahrnuje tlumiče Bilstein, sportovní kit odpružení s upraveným zadním stabilizátorem a sníženou světlou výškou o 30 mm vepředu a o 10 mm na zadní nápravě.
RB320 je také standardně osazen chromovanou přední mřížkou, nástavcem předního spoileru, převodovkou se zrychleným řazením, nástavci bočních prahů a hlavicí řadicí páky v designu RB320. Ve voze dále nalezneme vkládané koberce a vně vozu pak exkluzivní značky RB320. Každý majitel také také získá individuálně číslovaný slitinový černý držák parkovacích kotoučů.
Výkonový kit Prodrive zvyšuje výkon přeplňovaného čtyřválce o objemu 2,5 litru na 320 koní při 6000 otáčkách za minutu a točivý moment dosahuje hodnoty 460 Nm ve 3700 otáčkách za minutu. Sprint z klidu na 100 km/h tak trvá pouhopouhých 4,8 sekundy a rychlosti 160 km/h dosáhne RB320 za 12,2 sekundy.
Jako pobídku nabízí Subaru pro kupce, kteří si objednají RB320 mezi prvními a složí požadovanou zálohu, omezený počet míst na speciální akci, která se u příležitosti uvedení RB320 bude konat v březnu na testovací trati Prodrive ve Warwickshire.
Zákazníci tam budou moci nejen své nové vozy převzít, ale budou se také moci po okruhu projet předváděcími vozu STI a setkat se s celebritami z okruhy rallye.
Navíc se zákazníci budou také moci registrovat on-line a zarezervovat si právě takové číslo vozu z limitované série, které budou chtít, a to pomocí speciální podsekce webových stránek Subaru.
První vůz této speciální limitované edice bude věnován jako cena ve speciální loterii, organizované časopisem Autosport, kterou sponzoruje anglické zastoupení Subaru, společnost Subaru (UK) Limited. Výtěžek loterie pak půjde na konto nadace Richarda Burnse, která pomáhá lidem, zotavujícím se z vážných zranění a nemocí.
Richard Burns se narodil 17. ledna 1971 v Readingu v Anglii. Závodil ve světovém šampionátu rallye, v kategorii WRC debutoval v roce 1996 za volantem Mitsubishi. V roce 1999 přestoupil k Subaru a s touto značkou dokázal v roce 2001 vybojovat individuální jezdecký mistrovský titul FIA World Rally Championship. Zemřel 25. listopadu 2005 ve věku 34 let na následky rakoviny mozku.
Foto: Subaru
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?