276 km/h? BMW 535d v úpravě Hamann!

5
5, foto: Hamann
Jan Fiala 23. listopadu 2006 18:45
Sdílej:

HAMANN je známý úpravce vozů BMW z Laupheimu a jeho dalším terčem úprav se stává nové BMW 5 E60/61, včetně vozů s aerodynamickým M paketem.

Vedle aerodynamických dílů nabízí HAMANN také další možnosti úprav. Pro řidiče vozů s dieselovým motorem je k dispozici výrazné navýšení výkonu a to až na 350 koní!

Maximální rychlost 276 km/h - s dieselem!

Rozsah motorů, které má BMW v nabídce, uspokojí snad všecha přání zákazníků. Lze vybírat ze čtyř typů vozů, vybavených dieselovým motorem, a to 520d, 525d, 530d, or 535d. Bavorský výrobce tak nabízí na výběr pro každého to, co potřebuje. V případě, že se nároky zákazníka po určité době zvýší, je zde se svou nabídkou navýšení výkonu HAMANN. Tato firma sídlící v Laupheimu nabízí mimo jiné pro všechny uvedené verze motorů přeprogramování sériové řídící jednotky.

Podívejme se například na úpravu motoru u vozu 535d. HAMANN u tohoto špičkového dieselového modelu navýšil výkon na 319 koní/235 kW. Maximum točivého momentu dosahuje 630 Nm a sedan 535d pak sprintuje z klidu na rychlost 100 km/h za 5,9 sekundy, což znamená oproti standardní hodnotě 6,5 s zlepšení o 0,6 s. U verze touring je pak zrychlení trvá o desetinu sekundy déle. Zvýšila se také dosahovaná maximální rychlost, která je u sériového modelu elektronicky omezena na 250 km/h. HAMANN samozřejmě toto omezení odstraňuje a díky vyššímu výkonu tak lze dosáhout maximální rychlosti 267 km/h. A to není vše - k dispozici je ještě výkonnější úprava pro sportovní verze, u které tento řadový třílitrový přeplňovaný šestiválec dosahuje výkonu 350 koní/257 kW a maximálního točivého momentu 660 Nm. Zrychlení je proti předchozí verzi úpravy ještě o desetinu sekundy rychlejší a maximální rychlost dosahuje 276 km/h. Pro diesel vyšší střední třídy hodnoty vskutku neobvyklé ... HAMANN samozřejmě nabízí tuning nejen pro dieselové motory, ale také pro vozy, které mají pod kapotou benzinové agregáty.

Pro všechny majitele BMW E60/E61 s aerodynamickým paketem M pak HAMANN připravil odpovídající aerodynamické komponenty, navržené speciálně pro tento typ. Čelní části vozu vévodí působivý přední spoiler, který snižuje vztlak, vznikající na přední nápravě. Jeho design současně navazuje na design sériového M paketu. Klasický znak BMW, tedy dvě ledvinky, lze zamaskovat krytem HAMANN, který diskrétně podtrhuje sportovní výraz vozu.

Dvojice prahových nástavců HAMANN dává vozu nejen opticky nižší postoj, ale také zajišťuje působivější a uhlazenější dojem při pohledu z boku. Jako optická protiváha předního spoileru působí pak zadní spoiler HAMANN (k dispozici pouze pro sedan). I tento zadní spoiler  poháná snížit vztlak, vznikající na zadní nápravě. V případě, že si zákazník objedná výfuk HAMANN se čtyřmi koncovkami, je doporučováno objednat také stylingový kit zadní části vozu, který zahrnuje také integrovaný difuzér, a to proto, aby se dosáhlo optimálního vizuálního dojmu. Jako třešnička na dortu pak působí sportovní zpětná zrcátka HAMANN, která  jsou elektricky nastavitelná a vyhřívaná.

Velká kola a kit pro snížení světlé výšky

Pro dokreslení dojmu doporučuje HAMANN u upravených vozů použití dvacetipalcových kol. HAMANN má jako vrchol své nabídky kola v designu "Edition Race". Vzhled těchto třídílných ultralehkých kovaných kol s černým středem je charakterizován především devíti hlavními paprsky, z nichž každý se rozvětvuje na dvojici dalších. Krom designu stojí za zmínku i to, že pro materiál kol byl částečně použit také titan. Kromě designu "Edition Race" nabízí HAMANN také další typy kol, a to modely "PG3" a "Anniversary I". Doporučovány jsou následující kombinace kol a pneumatik: na přední nápravu ráfky o rozměru 9J x 20 s pneumatikami 245/30 ZR20 nebo 255/30 ZR20 a vzadu ráfky o rozměru 10,5J x 20 s pneumatikami 255/30 ZR20 nebo 295/25 ZR20.

V nabídce je také kit pro snížení světlé výšky vozu, a to pomocí pružin s progresivním účinkem. S tímto kitem se sníží světlá výška BMW řady 5 v úpravě HAMANN o 40 mm vepředu a o 20 mm vzadu. Jako alternativu nabízí HAMANN také sportovní podvozek. Na vyžádání je k dispozici i sportovní brzdný systém pro přední nápravu, pomocí něhož lze zlepšit účinnost i odolnost brzd.

V nabídce úpravce z Laupheimu najdeme pro BMW řady 5 také množství doplňků interiéru. Například lze zvolit karbonový styling přístrojové desky a středové konzoly a dodat tak kokpitu vzhled závodního vozu. K umocnění tohoto dojmu jsou v nabídce také různé hliníkové díly, jako například nožní opěrka, táhlo ruční brzdy a pedály. Aby byla transformace úplná, je v nabídce také sportovní třípaprskový volant HAMANN s airbagem.

Foto: Hamann

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.