Aby Toyota ve velké konkurenci udržela Land Cruiser stále atraktivní, vylepšila jeho motory. Diesel bude mít vyšší výkon a benzín zase menší spotřebu.
Naftový agregát 3,0 D-4D přichází na trh s výkon zvětšeným o 5 kW na 127 kW (173 koní) při 3400 ot/min. Točivý moment zůstal nezměněn - 410 Nm, je ale k dispozici již od 1600 až do 2800 ot/min. Navzdory nárustu výkonu klesly emise CO2, takže motor splňuje emisní normu Euro 4. Toho všeho bylo dosaženo použitím lépe říditelného ventilu, který ovládá víření vzduchu jdoucího do motoru ve dvou oddělených komorách. Další úpravou byla instalace ochozu chladiče recirkulace výfukových plynů, což má za následek nižší emise při studeném startu nebo při provozu za chladného počasí. Druhá generace vstřikování common-railu, nízký kompresní poměr a vyspělá kontrola spalování číní motor D-4D jedním z nejtiších, které lze v automobilech SUV zakoupit.
K benzínovému šestiválci bude dodávána nová vylepšená automatická převodovka doplněná uzavíratelným měničem momentu. Díky tomu poklesla průměrná spotřeba na 12,4 l/100 km a snížené emise zabezpečily tomuto motoru také normu Euro 4.
Standardem se u nových Land Cruiserů stává akustické čelní sklo, nově přibyla uretanová pěnová izolace kolem motoru a mezi motorem a prostorem pro posádku - to vše pro zlepšení akustické pohody na palubě.
Foto: Toyota
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?