Aby Toyota ve velké konkurenci udržela Land Cruiser stále atraktivní, vylepšila jeho motory. Diesel bude mít vyšší výkon a benzín zase menší spotřebu.
Naftový agregát 3,0 D-4D přichází na trh s výkon zvětšeným o 5 kW na 127 kW (173 koní) při 3400 ot/min. Točivý moment zůstal nezměněn - 410 Nm, je ale k dispozici již od 1600 až do 2800 ot/min. Navzdory nárustu výkonu klesly emise CO2, takže motor splňuje emisní normu Euro 4. Toho všeho bylo dosaženo použitím lépe říditelného ventilu, který ovládá víření vzduchu jdoucího do motoru ve dvou oddělených komorách. Další úpravou byla instalace ochozu chladiče recirkulace výfukových plynů, což má za následek nižší emise při studeném startu nebo při provozu za chladného počasí. Druhá generace vstřikování common-railu, nízký kompresní poměr a vyspělá kontrola spalování číní motor D-4D jedním z nejtiších, které lze v automobilech SUV zakoupit.
K benzínovému šestiválci bude dodávána nová vylepšená automatická převodovka doplněná uzavíratelným měničem momentu. Díky tomu poklesla průměrná spotřeba na 12,4 l/100 km a snížené emise zabezpečily tomuto motoru také normu Euro 4.
Standardem se u nových Land Cruiserů stává akustické čelní sklo, nově přibyla uretanová pěnová izolace kolem motoru a mezi motorem a prostorem pro posádku - to vše pro zlepšení akustické pohody na palubě.
Foto: Toyota
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.