Mercedes – Benz třídy R je všestranný a velkolepý vůz, který nemohl uniknout dánskému úpravci Kleemann. Čtyřkolce pro 6 osob chybělo doposud jen jedno – výkon!
Nejsilnější jednotkou je R500, do něj Kleemann nainstaloval svůj Kompresorový kit a zvýšil tak výkon na 455 koní a 585 Nm kroutící síly. Tento systém je možno použit i pro slabší verzi R350 s 6-ti válcovým motorem o obsahu 3,5 litru, k dispozici však bude až po Novém roce.
Silný turbodieselový V6 s označením R320 CDI je možno upravit přídavným KB – Boxem, který pracuje podobně jako řídící jednotka, ovšem s pozměněnými daty, tak že výkon vzrost o 35 koní a 80Nm na 258k a 490Nm.
O bezpečí a dynamiku se postarají 18“ – 20“ slitinová kola, nebo za příplatek KB8 brzdná soustava s větranými kotouči o velikosti 380mm a 8-pístovými třmeny. Podvozek AirMatic může být doplněn o jednotku Kleemann EBL, která elektronicky snižuje vozidlo o 30mm blíže k zemi.
Zdroj: Kleemann
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?