Mercedes – Benz třídy R je všestranný a velkolepý vůz, který nemohl uniknout dánskému úpravci Kleemann. Čtyřkolce pro 6 osob chybělo doposud jen jedno – výkon!
Nejsilnější jednotkou je R500, do něj Kleemann nainstaloval svůj Kompresorový kit a zvýšil tak výkon na 455 koní a 585 Nm kroutící síly. Tento systém je možno použit i pro slabší verzi R350 s 6-ti válcovým motorem o obsahu 3,5 litru, k dispozici však bude až po Novém roce.
Silný turbodieselový V6 s označením R320 CDI je možno upravit přídavným KB – Boxem, který pracuje podobně jako řídící jednotka, ovšem s pozměněnými daty, tak že výkon vzrost o 35 koní a 80Nm na 258k a 490Nm.
O bezpečí a dynamiku se postarají 18“ – 20“ slitinová kola, nebo za příplatek KB8 brzdná soustava s větranými kotouči o velikosti 380mm a 8-pístovými třmeny. Podvozek AirMatic může být doplněn o jednotku Kleemann EBL, která elektronicky snižuje vozidlo o 30mm blíže k zemi.
Zdroj: Kleemann
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?