Porsche slaví jubileum. Stále lépe se prodávající Boxster již prolomil hranici dvousettisíc vyrobených vozů. Gratulujeme!
Z výrobního pásu Valmet Automotive ve finském Uusikaupunki (smluvní partner pro výrobu vozů Porsche) sjel vůz Porsche Boxster s kulatým číslem na kapotě: 200 000. Právě tolik jich bylo od začátku výroby v roce 1996 vyrobeno.
Při uvedení na trh v roce 1996 Porsche doufalo, že ročně prodá 15 000 vozů. V loňském roce jich spolu s novým Caymanem prodalo bezmála 28 000, což je téměř dvojnásobek původního očekávání. Proto vládne u Porsche veliká spokojenost.
Porsche Boxster si nyní můžete objednat s 2,7 litrovým agregátem o výkonu 180 kW (245koní), komu je to málo může si objednat Boxster S s 3,4 litrovým motorem naladěným na 217 kW (295 koní).
Hlavním odbytištěm Boxsterů je Severní Amerika, kde se prodá 40% produkce, druhým největším trhem je Německo s 20%.
Foto: Porsche
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.