Porsche slaví jubileum. Stále lépe se prodávající Boxster již prolomil hranici dvousettisíc vyrobených vozů. Gratulujeme!
Z výrobního pásu Valmet Automotive ve finském Uusikaupunki (smluvní partner pro výrobu vozů Porsche) sjel vůz Porsche Boxster s kulatým číslem na kapotě: 200 000. Právě tolik jich bylo od začátku výroby v roce 1996 vyrobeno.
Při uvedení na trh v roce 1996 Porsche doufalo, že ročně prodá 15 000 vozů. V loňském roce jich spolu s novým Caymanem prodalo bezmála 28 000, což je téměř dvojnásobek původního očekávání. Proto vládne u Porsche veliká spokojenost.
Porsche Boxster si nyní můžete objednat s 2,7 litrovým agregátem o výkonu 180 kW (245koní), komu je to málo může si objednat Boxster S s 3,4 litrovým motorem naladěným na 217 kW (295 koní).
Hlavním odbytištěm Boxsterů je Severní Amerika, kde se prodá 40% produkce, druhým největším trhem je Německo s 20%.
Foto: Porsche
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?