Chcete nejnovější Volkswagen, o kterém jste si u nás přečetli? Smůla. Je jen pro čínský trh.
Minulý týden byl na pekingské Motor Show představen nový model Volkswagenu, který automobilka popisuje jako "křížence mezi sportovním kupé a kombíkem se vzhledem offroadu", jak jste si mohli u nás přečíst. Neeza je ovšem čistokrevný kombík, ať si tiskové oddělení VW tvrdí co chce.
Koncern Volkswagen líbivé kombíky dělat umí, o tom není sporu. A Neeza je jakýmsi mixem všech těch, které se povedly: vypadá trochu jako malé Q7, podvozek připomíná Allroad, zadní část vám bude evokovat pohled na Passat, za kterým jste nedávno jeli. Auto prostě vypadá velmi povědomě.. ovšem jen dokud nenahlédnete dovnitř.
Dveře se otevírají proti sobě, ale i přes zavřené je do interiéru vidět velmi dobře, takže vidět je dobře i ven. Vnitřek Neezy vypadá, jako by prošel dílničkou tunera: dvoubarevná sedadla s důrazem na červenou, modré podsvícení i osvětlení vozu, červenostříbrný volant, třídílné zpětné zrcátko. Ale když se oprostíme od předpojatých soudů (hlavně zhasneme modré světlo) a prohlédneme si kabinu pořádně, zjistíme, že je vlastně velmi vydařená a čistě a jednoduše zpracovaná, a dokonce i uchycení pásů předních sedadel (které jsou běžně umístěny na zde neexistujícím středním sloupku) působí dobře.
Velká skleněná panoramatická střecha, která je v poslední době takovým hitem, nemůže chybět ani u auta pro čínský trh, nicméně mnohem užitejčnější a reálnější součástí auta je přístroj, který sdružuje rádio, navigaci, telefon a dokonce i organizér a je umístěn vpředu uprostřed.
Jak je vidět i na novém Volskwagenu, čínský automobilový trh se rozvíjí velice rychle a vozy pro něj určené jsou leckdy zajímavé i pro Evropu. Že by nás opět čekalo období masivního dovozu z čínské lidové republiky?
Foto: Volkswagen
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.