Chcete nejnovější Volkswagen, o kterém jste si u nás přečetli? Smůla. Je jen pro čínský trh.
Minulý týden byl na pekingské Motor Show představen nový model Volkswagenu, který automobilka popisuje jako "křížence mezi sportovním kupé a kombíkem se vzhledem offroadu", jak jste si mohli u nás přečíst. Neeza je ovšem čistokrevný kombík, ať si tiskové oddělení VW tvrdí co chce.
Koncern Volkswagen líbivé kombíky dělat umí, o tom není sporu. A Neeza je jakýmsi mixem všech těch, které se povedly: vypadá trochu jako malé Q7, podvozek připomíná Allroad, zadní část vám bude evokovat pohled na Passat, za kterým jste nedávno jeli. Auto prostě vypadá velmi povědomě.. ovšem jen dokud nenahlédnete dovnitř.
Dveře se otevírají proti sobě, ale i přes zavřené je do interiéru vidět velmi dobře, takže vidět je dobře i ven. Vnitřek Neezy vypadá, jako by prošel dílničkou tunera: dvoubarevná sedadla s důrazem na červenou, modré podsvícení i osvětlení vozu, červenostříbrný volant, třídílné zpětné zrcátko. Ale když se oprostíme od předpojatých soudů (hlavně zhasneme modré světlo) a prohlédneme si kabinu pořádně, zjistíme, že je vlastně velmi vydařená a čistě a jednoduše zpracovaná, a dokonce i uchycení pásů předních sedadel (které jsou běžně umístěny na zde neexistujícím středním sloupku) působí dobře.
Velká skleněná panoramatická střecha, která je v poslední době takovým hitem, nemůže chybět ani u auta pro čínský trh, nicméně mnohem užitejčnější a reálnější součástí auta je přístroj, který sdružuje rádio, navigaci, telefon a dokonce i organizér a je umístěn vpředu uprostřed.
Jak je vidět i na novém Volskwagenu, čínský automobilový trh se rozvíjí velice rychle a vozy pro něj určené jsou leckdy zajímavé i pro Evropu. Že by nás opět čekalo období masivního dovozu z čínské lidové republiky?
Foto: Volkswagen
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?