Chcete nejnovější Volkswagen, o kterém jste si u nás přečetli? Smůla. Je jen pro čínský trh.
Minulý týden byl na pekingské Motor Show představen nový model Volkswagenu, který automobilka popisuje jako "křížence mezi sportovním kupé a kombíkem se vzhledem offroadu", jak jste si mohli u nás přečíst. Neeza je ovšem čistokrevný kombík, ať si tiskové oddělení VW tvrdí co chce.
Koncern Volkswagen líbivé kombíky dělat umí, o tom není sporu. A Neeza je jakýmsi mixem všech těch, které se povedly: vypadá trochu jako malé Q7, podvozek připomíná Allroad, zadní část vám bude evokovat pohled na Passat, za kterým jste nedávno jeli. Auto prostě vypadá velmi povědomě.. ovšem jen dokud nenahlédnete dovnitř.
Dveře se otevírají proti sobě, ale i přes zavřené je do interiéru vidět velmi dobře, takže vidět je dobře i ven. Vnitřek Neezy vypadá, jako by prošel dílničkou tunera: dvoubarevná sedadla s důrazem na červenou, modré podsvícení i osvětlení vozu, červenostříbrný volant, třídílné zpětné zrcátko. Ale když se oprostíme od předpojatých soudů (hlavně zhasneme modré světlo) a prohlédneme si kabinu pořádně, zjistíme, že je vlastně velmi vydařená a čistě a jednoduše zpracovaná, a dokonce i uchycení pásů předních sedadel (které jsou běžně umístěny na zde neexistujícím středním sloupku) působí dobře.
Velká skleněná panoramatická střecha, která je v poslední době takovým hitem, nemůže chybět ani u auta pro čínský trh, nicméně mnohem užitejčnější a reálnější součástí auta je přístroj, který sdružuje rádio, navigaci, telefon a dokonce i organizér a je umístěn vpředu uprostřed.
Jak je vidět i na novém Volskwagenu, čínský automobilový trh se rozvíjí velice rychle a vozy pro něj určené jsou leckdy zajímavé i pro Evropu. Že by nás opět čekalo období masivního dovozu z čínské lidové republiky?
Foto: Volkswagen
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.