Zdá se Vám vaše Audi pomalé? Tak si vemte příklad z pana Hohenestera a trošku si jej vylaďtě!
Právě tento pán - Alfons Hohenester, si vzal do parády Audi A4. A výsledek? Nejrychlejší Audi A4 jaké se kdy prohánělo po zemském povrchu. Pod kapotou tepe dvakrát přeplňovaný třílitrový agregát V6, který nabízí gigantický výkon 478 kW (650 koní) při 7300 ot/min a točivý moment 720 Nm při 3800 ot/min.
Hohenester HS650 Nardo s těmito parametry doslova létá. Stokilometrovou rychlost pokoří již za 3,4 vteřiny, 200 km/hod dosáhne za 10,3 vteřiny, magickou třístovku pokoří za těžko uvěřitelných 29,8 vteřiny. A maximálka? Ta je opravdu na takhle "civilní" auto impozantní. 22. října dosáhlo tohle letadlo na rychlostním oválu v italském Nardo rychlosti 343,9 km/hod. Slušná rychlost na nenápadný rodinný sedan, nemyslíte?
K vidění bude tento skvost na tunningové Essen Motor Show, která začíná již zanedlouho - 1. prosince.
Foto: H&R
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.