Pokud vám v garáži či před domem stojí Volvo C30, můžete začít počítat karáty.
Volvo C30 získalo jednu z nepjrestižnějších cen automobilového průmyslu: německý Zlatý volant - Das Goldene Lenkrad. Tuto cenu získala značka Volvo již potřetí, prvním oceněným Volvem byl v roce 2000 oblíbený sedan S60 a v roce 2004 jej následoval kombík V50.
Prezident a CEO společnosti Volvo Fredrik Arp včera převzal trofej na slavnostní ceremonii v Berlíně, a při této příležitosti řekl:"Jsme na tuto cenu velmi pyšní. Je to důkaz toho, že naše vozy si udržují své prominentní postavení i v nejtvrdší konkurenci."
"Das goldene Lenkrad" je cena, kterou vyhlašují německé noviny Bild am Sonntag, jež vycházejí v nákladu 2,3 milionu výtisků. Porota, která vozy posuzuje, má pětadvacet členů, automobilových odborníků z různých zemí.
Němečtí čtenáři ocenili Volvo C30 i v soutěži automobilového časopisu Auto Bild, považují je za nejkrásnější auto v kategorii malých vozů. Celkově tuto cenu získalo Audi Q7 a těsně za ním se umístil Aston Martin V8 Vantage. Malé Volvo má své fanoušky i v Itálii. Uvidíme, jak je na tom s popularitou v České repubilce, kde se dostalo do finále soutěže Auto roku.
Foto: Volvo
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?