Pokud vám v garáži či před domem stojí Volvo C30, můžete začít počítat karáty.
Volvo C30 získalo jednu z nepjrestižnějších cen automobilového průmyslu: německý Zlatý volant - Das Goldene Lenkrad. Tuto cenu získala značka Volvo již potřetí, prvním oceněným Volvem byl v roce 2000 oblíbený sedan S60 a v roce 2004 jej následoval kombík V50.
Prezident a CEO společnosti Volvo Fredrik Arp včera převzal trofej na slavnostní ceremonii v Berlíně, a při této příležitosti řekl:"Jsme na tuto cenu velmi pyšní. Je to důkaz toho, že naše vozy si udržují své prominentní postavení i v nejtvrdší konkurenci."
"Das goldene Lenkrad" je cena, kterou vyhlašují německé noviny Bild am Sonntag, jež vycházejí v nákladu 2,3 milionu výtisků. Porota, která vozy posuzuje, má pětadvacet členů, automobilových odborníků z různých zemí.
Němečtí čtenáři ocenili Volvo C30 i v soutěži automobilového časopisu Auto Bild, považují je za nejkrásnější auto v kategorii malých vozů. Celkově tuto cenu získalo Audi Q7 a těsně za ním se umístil Aston Martin V8 Vantage. Malé Volvo má své fanoušky i v Itálii. Uvidíme, jak je na tom s popularitou v České repubilce, kde se dostalo do finále soutěže Auto roku.
Foto: Volvo
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.