Plánovaný a nikdy nevyrobený DeLorean Sedan existuje jen na papíře. A právě tyhle jedinečné nákresy si teď můžete koupit na eBayi.
Muž, který dal jméno slavnému a zvláštnímu vozu, John Z. DeLorean, odstartoval svou automobilovou kariéru v roce 1947, kdy začal v průběhu studia na vysoké škole pracovat na částečný úvazek u Chrysleru. Po studiích se docela rychle dostal mezi špičku ve svém oboru, a když se v Detoritu vypracoval na viceprezidenta GM pro osobní a nákladní automobily, ve firmě nečekaně skončil. John Z. DeLorean odešel, aby založil vlastní společnost, DeLorean Motor Company.
Po dobu, kdy firma fungovala, z jejích vrat vyjelo devět tisíc nezapomenutelných dvoudveřových nerezových automobilů, které u nás proslavila především série tří filmů o návratech do budoucnosti, a jež navrhl Giorgetto Giugiaro.
V roce 1982 DeLorean Motor Company zkrachovala. Dva roky předtím její majitel plánoval výrobu dalšího vozu - tentokrát jím měl být sedan. Původní nákresy a náčrtky se dochovaly, a teď si je můžete koupit na eBayi.
Aukce bude probíhat do 14. listpadu a koupit můžete zhruba deset stránek obsahujících náčrtky plánovaného Sedanu, které pocházejí z pera samotného Johna DeLoreana. Několik stránek je datovaných a součástí draženého setu je i telex od Giugiara s DeLoreanovým datovým razítkem. Všechny poznámky jsou na prodej ve stavu, v němž byly nalezeny v archivu společnosti DeLorean Motor Company.
Foto: eBay
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?