Plánovaný a nikdy nevyrobený DeLorean Sedan existuje jen na papíře. A právě tyhle jedinečné nákresy si teď můžete koupit na eBayi.
Muž, který dal jméno slavnému a zvláštnímu vozu, John Z. DeLorean, odstartoval svou automobilovou kariéru v roce 1947, kdy začal v průběhu studia na vysoké škole pracovat na částečný úvazek u Chrysleru. Po studiích se docela rychle dostal mezi špičku ve svém oboru, a když se v Detoritu vypracoval na viceprezidenta GM pro osobní a nákladní automobily, ve firmě nečekaně skončil. John Z. DeLorean odešel, aby založil vlastní společnost, DeLorean Motor Company.
Po dobu, kdy firma fungovala, z jejích vrat vyjelo devět tisíc nezapomenutelných dvoudveřových nerezových automobilů, které u nás proslavila především série tří filmů o návratech do budoucnosti, a jež navrhl Giorgetto Giugiaro.
V roce 1982 DeLorean Motor Company zkrachovala. Dva roky předtím její majitel plánoval výrobu dalšího vozu - tentokrát jím měl být sedan. Původní nákresy a náčrtky se dochovaly, a teď si je můžete koupit na eBayi.
Aukce bude probíhat do 14. listpadu a koupit můžete zhruba deset stránek obsahujících náčrtky plánovaného Sedanu, které pocházejí z pera samotného Johna DeLoreana. Několik stránek je datovaných a součástí draženého setu je i telex od Giugiara s DeLoreanovým datovým razítkem. Všechny poznámky jsou na prodej ve stavu, v němž byly nalezeny v archivu společnosti DeLorean Motor Company.
Foto: eBay
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.