Plánovaný a nikdy nevyrobený DeLorean Sedan existuje jen na papíře. A právě tyhle jedinečné nákresy si teď můžete koupit na eBayi.
Muž, který dal jméno slavnému a zvláštnímu vozu, John Z. DeLorean, odstartoval svou automobilovou kariéru v roce 1947, kdy začal v průběhu studia na vysoké škole pracovat na částečný úvazek u Chrysleru. Po studiích se docela rychle dostal mezi špičku ve svém oboru, a když se v Detoritu vypracoval na viceprezidenta GM pro osobní a nákladní automobily, ve firmě nečekaně skončil. John Z. DeLorean odešel, aby založil vlastní společnost, DeLorean Motor Company.
Po dobu, kdy firma fungovala, z jejích vrat vyjelo devět tisíc nezapomenutelných dvoudveřových nerezových automobilů, které u nás proslavila především série tří filmů o návratech do budoucnosti, a jež navrhl Giorgetto Giugiaro.
V roce 1982 DeLorean Motor Company zkrachovala. Dva roky předtím její majitel plánoval výrobu dalšího vozu - tentokrát jím měl být sedan. Původní nákresy a náčrtky se dochovaly, a teď si je můžete koupit na eBayi.
Aukce bude probíhat do 14. listpadu a koupit můžete zhruba deset stránek obsahujících náčrtky plánovaného Sedanu, které pocházejí z pera samotného Johna DeLoreana. Několik stránek je datovaných a součástí draženého setu je i telex od Giugiara s DeLoreanovým datovým razítkem. Všechny poznámky jsou na prodej ve stavu, v němž byly nalezeny v archivu společnosti DeLorean Motor Company.
Foto: eBay
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?