Už tak úspěšná Dacia Logan přišla na trh s novou vylepšenou "Novou kolekcí.
S novými sedadly a nevšedními odstíny dbá Logan Nová kolekce také na detaily, jakými jsou nová zadní krystalová světla a nově překreslené dveře zavazadlového prostoru, které obsahují i ovládání vnějšího otevírání. Uvedení nové kolekce na trh je doprovázeno i představením verze vyšší cenové řady Prestige se specifickou vnitřní úpravou, která je vybavena výhradně motorem 1,6 16V. Tento motor původem z Renaultu, o výkonu 110 k (77 kW) při 5750 ot./min, poskytuje Loganu nevšední půvab a výkonnost. Nesrovnatelný poměr mezi cenou a poskytovanými službami jen potvrzuje pověst Loganu.
Od svého představení se Logan jako jedinečný vůz na trhu setkal s velkým obchodním úspěchem. Interiér Loganu Nová kolekce je vybaven novými sedadly s originálním designem a novou povrchovou úpravou. Nová ergonomická hlavice rychlostní páky se objevuje ve všech verzích a interiéru vozu tak poskytuje prvek modernosti. Logan Nová kolekce je také vybaven novou řadou autorádií Blaupunkt s odnímatelným čelním panelem a funkcí RDS, je možné jej doplnit kazetovým přehrávačem, CD nebo CD s MP3 přehrávačem.
Logan Nová kolekce nabízí i vývojové změny ve smyslu vnějšího designu. Vůz je vybaven zadními světly s krystaly (od verze Ambiance). U verze Lauréate jsou dveře od zavazadlového prostoru vybaveny zcela novým spojlerem, který Loganu dodává odlehčený a dynamičtější design zadní části vozu. Jako praktický detail je zavazadlový prostor opatřen tlačítkem, které umožňuje okamžité otevření bez nutnosti použití klíčů.
Mříž chladiče na čelní straně je celá v odstínu karoserie. Tyto vývojové změny doprovází i nová řada 15palcových disků kol z lehké slitiny (volitelně). A konečně je rozšířena i nabídka metalických odstínů : Minerální modrá, platinová šedá, šedá Kometa a béžová Tundra. Modernost Loganu je znovu podtržena odstíny, které ladí se současným vkusem trhu.
Verze Prestige obohacuje vyšší řadu Loganu. Logan Prestige se vyznačuje drobnými detaily jako jsou exkluzivní sedadla „Trial“, specifické ozdobné kryty dveřních prahů, vnitřní úchyty s povrchovou úpravou „leštěný hliník“, kování větráků a hliníková centrální konzola. Nezapomnělo se ani na řidiče: pro něj je určený kožený volant, kožená hlavice rychlostní páky a nová dekorace pozadí počítače (stříbrné pozadí s červenou zónou). Karoserie verze Prestige je stejně propracovaná. Přední a zadní nárazníky jsou lakované v barvě karoserie, stejně tak kliky dveří a boční ochranné lišty. Vnější zpětné zrcátko se honosí specifickým designem a je také v barvě karoserie. Dále nová horní mřížka masky chladiče s „šachovnicovým“ motivem, který tuto verzi odlišuje.
Disky kol z lehké slitiny „Balšoj“ jsou k dispozici na objednávku exkluzivně u Logana Prestige. Tato verze bude ostatně nabízena výhradně v metalických odstínech platinová šedá, šedá kometa, minerální modrá a červená Toreador a dále v temném odstínu mořská modrá. Pokud jde o motorizaci, verze Prestige řady Logan bude vybavena výhradně motorem 1,6 16V.
1,6 16V 110k: nevšední výkon v cenovém světě LoganuMotor 1,6 16V poskytuje nevšední výkonnost. S vyvinutím výkonu 110 k (77 kW) při 5750 ot./min a točivým momentem 148 Nm při 3750 ot./min umožňuje tento motor Loganu Prestige zrychlit z 0 na 100 km/h za 10,2 sekund a dosáhnout maximální rychlosti 183 km/h. Tyto výkonnostní hodnoty staví Logan Prestige 1,6 16V do čela pelotonu vozidel srovnatelné ceny. K výbavě Loganu Prestige byl zvolen motor 1,6 16V zejména pro jeho poddajnost a potěšení z řízení.
S 90% maximálním točivým momentem od 2000 ot./min se tento motor ukazuje jako živý a příjemný, velmi rovnoměrný a bez snižování účinnosti a středního režimu. Těchto výsledků je dosaženo při zachování vynikajících výsledků ve smyslu spotřeby. Se 7,1 l/100 km v kombinovaném provozu spotřebuje tato 16válcová verze motoru 1,6 jen o něco méně než 1,6 MPI. S emisemi CO2 nižšími než 170 g/km zde vítězí také ohled na životního prostředí. Motor 1,6 16v je spojený s 5stupňovou převodovkou typu JH s vylepšenou synchronizací a kabelovým ovládáním pro přesnější volbu rychlosti.
Logan Prestige 1,6 16V vyžaduje výměnu oleje pouze každých 30 000 km a není ani příliš nákladný na údržbu. Což je trumf, který je třeba přičíst k záruce poskytované na 3 roky nebo na 100 000 km, která je společná pro celou řadu Logan (v zemích Evropské unie).Renault - Dacia Group
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.