Turbínou poháněný koncept EcoJet se představuje. Výkon tohoto supersportu je 650 koní a turbína používá jako palivo bionaftu.
Vůz má motor umístěný uprostřed a premiéru si odbývá v těchto dnech na Autoshow SEMA. Estetický dojem EcoJetu je dán vlivy aeronautiky a tryskového věku. Studie je přizpůsobena použitému typu pohonu a vyzařují z ní tušené schopnosti, vzbuzující respekt, s příměsí sofistikovaného designu Cadillacu.
Návrh designu je inspirován tryskovými letadly a vozy Formule 1. Paralelně běžící program pak specifikoval proporce a mechanickou konstrukci vozu. Vůz o výkonu 650 koní (400 lb.-ft. of torque) je poháněn turbínou Honeywell LT-101, která jako palivo používá bionaftu. Motor je uložen v upraveném hliníkovém rámu Corvetty Z06 s hliníkovými a hořčíkovými strukturami a částmi šasi. Vnější skelet vozu pak je tvořen z kevlaru potaženém uhlíkovými vlákny.
Na projektu EcoJet se podíleli:
GM Advanced Design Studio, North Hollywood, Calif. - koncept a návrh stavby vozu, výroba, digitální návrhy a dodávky dílů Alcoa - výroba šasi a kol Metalcrafters - konstrukce a výroba skeletu Honeywell - dodavatel pohonné jednotky Intermountain Turbine - výrobce motoru Dana - dodavatel šasi BASF - lakování a finální úpravy hotového vozu GE Plastics - okna Lexan Viper Technologies - konstrukce kolFoto: www.conceptcarz.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.