Turbínou poháněný koncept EcoJet se představuje. Výkon tohoto supersportu je 650 koní a turbína používá jako palivo bionaftu.
Vůz má motor umístěný uprostřed a premiéru si odbývá v těchto dnech na Autoshow SEMA. Estetický dojem EcoJetu je dán vlivy aeronautiky a tryskového věku. Studie je přizpůsobena použitému typu pohonu a vyzařují z ní tušené schopnosti, vzbuzující respekt, s příměsí sofistikovaného designu Cadillacu.
Návrh designu je inspirován tryskovými letadly a vozy Formule 1. Paralelně běžící program pak specifikoval proporce a mechanickou konstrukci vozu. Vůz o výkonu 650 koní (400 lb.-ft. of torque) je poháněn turbínou Honeywell LT-101, která jako palivo používá bionaftu. Motor je uložen v upraveném hliníkovém rámu Corvetty Z06 s hliníkovými a hořčíkovými strukturami a částmi šasi. Vnější skelet vozu pak je tvořen z kevlaru potaženém uhlíkovými vlákny.
Na projektu EcoJet se podíleli:
GM Advanced Design Studio, North Hollywood, Calif. - koncept a návrh stavby vozu, výroba, digitální návrhy a dodávky dílů Alcoa - výroba šasi a kol Metalcrafters - konstrukce a výroba skeletu Honeywell - dodavatel pohonné jednotky Intermountain Turbine - výrobce motoru Dana - dodavatel šasi BASF - lakování a finální úpravy hotového vozu GE Plastics - okna Lexan Viper Technologies - konstrukce kolFoto: www.conceptcarz.com
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.