Od 1. listopadu máte možnost u dealerů značky Hyundai objednávat Santa Fe modelový rok 2007. V čem je lepší proti 2006?
Pohled do ceníku modelu Santa Fe nám prozradí, že modelový rok 2007 je ve všech verzích (Active, Dynamic i Elegance) o rovných 20 000 korun dražší. Hlavním důvodem je jiné naladění oblíbeného turbodieselu 2,2 CRDi VGT, který má nyní výkon 114 kW/155 koní (proti 110 kW/150 koní u starší verze). Také točivý moment posílil na 343 Nm (proti 335 Nm) v pásmu otáček 1800 až 2500 ot/min. Zároveň klesla spotřeba o jedno deci nafty na 100 km. Všechny verze Santa Fe 2007 také splňují emisní normu Euro 4, verze s automatickou převodovkou mají ve své výbavě i filtr pevných částic.
Myslíte si, že příplatek odpovídá provedeným změnám?
Foto: Hyundai
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.