Luxusní značka Maybach, obnovená před čtyřmi roky, přichází na trh s novou vlajkovou lodí - modelem 62 S. Nejluxusnější kočár všech dob je zde!
Přídomek S v názvu značí, že se nejedná o zádnou "běžnou" verzi této limuzíny, ale o "Special" verzi modelu Maybach 62, která se zaměřuje na co nejvyšší pohodlí a bezpečnost pasažera na pravém zadním sedadle.
Od klasického Maybachu 62 jej zvnějšku určitě rozeznáte. Může zato upravená přední strana vozu s novou chromovou mřížkou chladiče, 20'' litá kola, modifikované světlomety nebo speciální černá nebo stříbrná metalíza, kterou najdete pouze na vozech s příponou "S". Nyní si zákazníci mohou také objednat 62 S v bílém laku s perleťovým efektem. O tom, že Maybach nebude žádná brzda provozu svědčí dvě lichoběžníkové koncovky výfuku.
Zní to neuvěřitelně, ale i tak luxusní interiér byl upraven - vždyť jde o nej... auto mezi luxusními kočáry. Vše bylo navrženo pro pocit blahobytného luxusu, pohodlí a elegance. Samozřejmostí jsou ty nejkvalitnější materiály - antracitový topol, klavírní lak nebo sportovní carbon. To vše zabalené v nezaměnitelném Maybach designu.
O pohon tohoto luxusního kočáru se stará dvanáctiválcový benzínový agregát 6,0 V12 od Mercedesu naladěný specialistou AMG na 450 kW (612 koní). Motor je přeplňovaný dvěma turbodmychadly a používá vodní mezichladič plnícího vzduchu. Mamutí kroutící moment je elektronicky omezen na hodnotě 1 000 Nm a je dostupný mezi dvěma až čtyřmi tisící otáček za minutu. Tyto hodnoty doslova katapultují Maybach 62 S na stokilometrovou rychlost za těžko uvěřitelných 5,2 vteřiny. Není mnoho aut, které si to můžou s Maybachem rozdat. A právě o to tady jde. Maximální rychlost je klasicky omezena na 250 km/hod. Exkluzivita agregátu je ještě vyšperkována tím, že celý motor je montován pouze jedním mechanikem, který za něj ručí svým podpisem na jeho krytu. Heslo "jeden motor - jeden muž" je zde splněno do puntíku.
Maybach 62 S je celý naladěn za účelem dopřát prakticky nepřekonatelný jízdní komfort a pohodlí svému VIP pasažéru (narozdíl od 57 S, který je orientován na řidiče). Tímto modelem chce Maybach odstartovat éru superluxusních vozů, kterým vládnul ve 20 a 30-tých letech minulého století. Svou světovou premiéru si 62 S odbude na listopadovém "Auto Čína 2006" v Pekingu.
Foto: Mercedes-Benz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.