Luxusní značka Maybach, obnovená před čtyřmi roky, přichází na trh s novou vlajkovou lodí - modelem 62 S. Nejluxusnější kočár všech dob je zde!
Přídomek S v názvu značí, že se nejedná o zádnou "běžnou" verzi této limuzíny, ale o "Special" verzi modelu Maybach 62, která se zaměřuje na co nejvyšší pohodlí a bezpečnost pasažera na pravém zadním sedadle.
Od klasického Maybachu 62 jej zvnějšku určitě rozeznáte. Může zato upravená přední strana vozu s novou chromovou mřížkou chladiče, 20'' litá kola, modifikované světlomety nebo speciální černá nebo stříbrná metalíza, kterou najdete pouze na vozech s příponou "S". Nyní si zákazníci mohou také objednat 62 S v bílém laku s perleťovým efektem. O tom, že Maybach nebude žádná brzda provozu svědčí dvě lichoběžníkové koncovky výfuku.
Zní to neuvěřitelně, ale i tak luxusní interiér byl upraven - vždyť jde o nej... auto mezi luxusními kočáry. Vše bylo navrženo pro pocit blahobytného luxusu, pohodlí a elegance. Samozřejmostí jsou ty nejkvalitnější materiály - antracitový topol, klavírní lak nebo sportovní carbon. To vše zabalené v nezaměnitelném Maybach designu.
O pohon tohoto luxusního kočáru se stará dvanáctiválcový benzínový agregát 6,0 V12 od Mercedesu naladěný specialistou AMG na 450 kW (612 koní). Motor je přeplňovaný dvěma turbodmychadly a používá vodní mezichladič plnícího vzduchu. Mamutí kroutící moment je elektronicky omezen na hodnotě 1 000 Nm a je dostupný mezi dvěma až čtyřmi tisící otáček za minutu. Tyto hodnoty doslova katapultují Maybach 62 S na stokilometrovou rychlost za těžko uvěřitelných 5,2 vteřiny. Není mnoho aut, které si to můžou s Maybachem rozdat. A právě o to tady jde. Maximální rychlost je klasicky omezena na 250 km/hod. Exkluzivita agregátu je ještě vyšperkována tím, že celý motor je montován pouze jedním mechanikem, který za něj ručí svým podpisem na jeho krytu. Heslo "jeden motor - jeden muž" je zde splněno do puntíku.
Maybach 62 S je celý naladěn za účelem dopřát prakticky nepřekonatelný jízdní komfort a pohodlí svému VIP pasažéru (narozdíl od 57 S, který je orientován na řidiče). Tímto modelem chce Maybach odstartovat éru superluxusních vozů, kterým vládnul ve 20 a 30-tých letech minulého století. Svou světovou premiéru si 62 S odbude na listopadovém "Auto Čína 2006" v Pekingu.
Foto: Mercedes-Benz
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?