Maybach 62 S: prosím Vaše Veličenstvo

62 S
62 S, foto: Mercedes-Benz
Michal Otruba 8. listopadu 2006 06:30
Sdílej:

Luxusní značka Maybach, obnovená před čtyřmi roky, přichází na trh s novou vlajkovou lodí - modelem 62 S. Nejluxusnější kočár všech dob je zde!

Přídomek S v názvu značí, že se nejedná o zádnou "běžnou" verzi této limuzíny, ale o "Special" verzi modelu Maybach 62, která se zaměřuje na co nejvyšší pohodlí a bezpečnost pasažera na pravém zadním sedadle.

Od klasického Maybachu 62 jej zvnějšku určitě rozeznáte. Může zato upravená přední strana vozu s novou chromovou mřížkou chladiče, 20'' litá kola, modifikované světlomety nebo speciální černá nebo stříbrná metalíza, kterou najdete pouze na vozech s příponou "S". Nyní si zákazníci mohou také objednat 62 S v bílém laku s perleťovým efektem. O tom, že Maybach nebude žádná brzda provozu svědčí dvě lichoběžníkové koncovky výfuku.

Zní to neuvěřitelně, ale i tak luxusní interiér byl upraven - vždyť jde o nej... auto mezi luxusními kočáry. Vše bylo navrženo pro pocit blahobytného luxusu, pohodlí a elegance. Samozřejmostí jsou ty nejkvalitnější materiály - antracitový topol, klavírní lak nebo sportovní carbon. To vše zabalené v nezaměnitelném Maybach designu.

O pohon tohoto luxusního kočáru se stará dvanáctiválcový benzínový agregát 6,0 V12 od Mercedesu naladěný specialistou AMG na 450 kW (612 koní). Motor je přeplňovaný dvěma turbodmychadly a používá vodní mezichladič plnícího vzduchu. Mamutí kroutící moment je elektronicky omezen na hodnotě 1 000 Nm a je dostupný mezi dvěma až čtyřmi tisící otáček za minutu. Tyto hodnoty doslova katapultují Maybach 62 S na stokilometrovou rychlost za těžko uvěřitelných 5,2 vteřiny. Není mnoho aut, které si to můžou s Maybachem rozdat. A právě o to tady jde. Maximální rychlost je klasicky omezena na 250 km/hod. Exkluzivita agregátu je ještě vyšperkována tím, že celý motor je montován pouze jedním mechanikem, který za něj ručí svým podpisem na jeho krytu. Heslo "jeden motor - jeden muž" je zde splněno do puntíku.

Maybach 62 S je celý naladěn za účelem dopřát prakticky nepřekonatelný jízdní komfort a pohodlí svému VIP pasažéru (narozdíl od 57 S, který je orientován na řidiče). Tímto modelem chce Maybach odstartovat éru superluxusních vozů, kterým vládnul ve 20 a 30-tých letech minulého století. Svou světovou premiéru si 62 S odbude na listopadovém "Auto Čína 2006" v Pekingu.

Foto: Mercedes-Benz

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.