Aby Volkswagen mohl reálně simulovat různé klimatické podmínky a v nich testovat nové vozy, vybudoval si nové centrum, kde může být hezky horko a naopak i ledově chladno.
V pondělí Volkswagen otevřel své nové klimatické testovací centrum, které se nachází přímo v továrně ve Wolfsburgu. V nových budovách o rozloze 5 400 m2 bude moci VW provádět rozsáhlejší testy než doposud, což ale naopak sníží dobu vývoje nových modelů a ušetřený čas a peníze chce značka využít pro zlepšení kvality.
Otevření nového centra, které stálo přes 30 milionů euro, byli přítomni nejvyšší členové vedení koncernu Volkswagen - Wolfgang Bernhard, Bernd Pischersrieder a Ferdinand Piëch. V 7 testovacích komorách lze simulovat různé druhy klimatických podmínek při teplotách od -40 až do +150 stupňů Celsia, je možno mít až 95% vlhkost nebo podmínky ve výšce až 3 000 metrů nad mořem. Testovací inženýři jsou schopni denně provést až padesát různých testů.
Foto: Volkswagen
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.