Aby Volkswagen mohl reálně simulovat různé klimatické podmínky a v nich testovat nové vozy, vybudoval si nové centrum, kde může být hezky horko a naopak i ledově chladno.
V pondělí Volkswagen otevřel své nové klimatické testovací centrum, které se nachází přímo v továrně ve Wolfsburgu. V nových budovách o rozloze 5 400 m2 bude moci VW provádět rozsáhlejší testy než doposud, což ale naopak sníží dobu vývoje nových modelů a ušetřený čas a peníze chce značka využít pro zlepšení kvality.
Otevření nového centra, které stálo přes 30 milionů euro, byli přítomni nejvyšší členové vedení koncernu Volkswagen - Wolfgang Bernhard, Bernd Pischersrieder a Ferdinand Piëch. V 7 testovacích komorách lze simulovat různé druhy klimatických podmínek při teplotách od -40 až do +150 stupňů Celsia, je možno mít až 95% vlhkost nebo podmínky ve výšce až 3 000 metrů nad mořem. Testovací inženýři jsou schopni denně provést až padesát různých testů.
Foto: Volkswagen
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?