Aby Volkswagen mohl reálně simulovat různé klimatické podmínky a v nich testovat nové vozy, vybudoval si nové centrum, kde může být hezky horko a naopak i ledově chladno.
V pondělí Volkswagen otevřel své nové klimatické testovací centrum, které se nachází přímo v továrně ve Wolfsburgu. V nových budovách o rozloze 5 400 m2 bude moci VW provádět rozsáhlejší testy než doposud, což ale naopak sníží dobu vývoje nových modelů a ušetřený čas a peníze chce značka využít pro zlepšení kvality.
Otevření nového centra, které stálo přes 30 milionů euro, byli přítomni nejvyšší členové vedení koncernu Volkswagen - Wolfgang Bernhard, Bernd Pischersrieder a Ferdinand Piëch. V 7 testovacích komorách lze simulovat různé druhy klimatických podmínek při teplotách od -40 až do +150 stupňů Celsia, je možno mít až 95% vlhkost nebo podmínky ve výšce až 3 000 metrů nad mořem. Testovací inženýři jsou schopni denně provést až padesát různých testů.
Foto: Volkswagen
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.