Nissan Versa (v Evropě známý pod jménem Almera) - vůz s pohonem předních kol - bude dostupný ve dvou karosářských variantách, a to jako pětidveřový hatchback a čtyřdveřový sedan.
Obě varianty budou prodávány ve výbavě S nebo SL. Pro každou z variant bude k dispozici rozsáhlá standardní i nadstandardní výbava, včetně volitelného klíče Intelligent Key, hands-free sady, komunikující pomocí Bluetooth rozhraní, satelitního rádia a reproduktorů Clarion a subwooferu Rockford Fosgate.Versa hatchback se začala prodávat v červenci tohoto roku, Versa sedan přijde do prodeje na počátku roku 2007.
zajímavé údaje o Nissanu Versa:
Karoserie
Dlouhý rozvor (260cm), krátké převisy karoserieLakované nárazníky v barvě vozu, rozměrné svítilny, mřížka s logem Nissankoeficient odporu vzduchu jen 0.31Elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka lakovaná v barvě vozu
Motor a převodové ústrojí
řadový čtyřválec DOHC 16v o objemu 1.8 litru a výkonu 122konívolitelně převodovka s plynule měnitelným převodem Nissan Xtronic CVT (Continuously Variable Transmission)volitelně elektronicky řízená čtyřstupňová automatická převodovka Standardně šestistupňový manuálPohon předních kol, motoru uložen vpředuPodvozková platforma Nissan "B"
Podvozek, řízení a brzdy
Nezávislé přední zavěšení McPhersonZadní vlečená náprava se zkrutnou tyčíPřední a zadní stabilizátorElektrický posilovač řízeníStandardně patnáctipalcová kola s pneumatikami 185/65 R15 Volitelně patnáctipalcová kola z hliníkové slitiny v šestipaprskovém designuBrzdy s posilovačem, vpředu kotoučové, vzadu bubnové, volitelně se systémem ABS, EBD a brzdovám asistentem (BA)
Prvky interiéru
prostorný interiér z kvalitních materiálů, včetně dostatečného zavazadlového prostoruRozsáhlé použití měkčených plastůVelké a komfortní sedačkyVolitelně klíč Intelligent Key, zabudovaný systém Handsfree, komunikující pomocí rozhraní Bluetooth Volitelně satelitní rádio a subwoofer Rockford Fosgate
Bezpečnost
Konstrukce karoserie Zone Body construction s přední a zadní deformační zónouNissan Advanced Air Bag System (AABS) (zahrnuje dvoustupňové přední airbagy a boční airbagy)Volitelně hlavové airbagy Systém pro bezpečné použití bezpečnostních pásů dětmi LATCH (Lower Anchors and Tethers for CHildren)Dětské zámky v zadních dveřích , přizpůsobené použití bezpečnostních pásů v případě použití dětské sedačkyAktivní přední opěrky hlavyStandardně použit systém kontrolu tlaku v pneumatikách (TPMS)
Nissan Versa bude dostupný ve výbavě S a SL. Výroba běží v závodě Nissan Mexicana SA de CV (NMEX-DF) v Aguascalientes, Mexiko
Foto: Nissan
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?