Pontiac Solstice dosáhl úspěchů v showroomech i na závodních tratích. Nyní je poprvé k dispozici i jako model třídy B amerického šampionátu Sports Car Club of America (SCCA) National Championship.
Solstice Club Sport je plně připraven k účasti v tomto seriálu a je příležitostí pro víkendové piloty, jak se s úspěchem seriálu SCCA zúčastnit. Všechny vozy dané třídy jsou vyrobeny dle předpisů a výjimkou není ani Pontiac Solstice. Vůz je vyvinut závodní divizí koncernu GM a je vybaven standardní pětistupňovou manuální převodovkou, systémem ABS, diferenciálem s omezenou svorností a podvozkem FE3. Tento podvozek zahrnuje odolnější a tužší stabilizátory, tvrdší pružiny, tužší tlumiče a celkově vyztužené díly náprav.
Pohon je zajištěn motorem Ecotec o objemu 2,4 litru a výkonu 177 koní. Výkon je přenášen pštistupňovou manuální převodovkou. Standardně nejsou nabízeny žádné jiné prvky výbavy, ale na autoshow SEMA jsou použity další standardní komponenty a bezpečnostní výbava, které jsou SCCA vyžadovány při závodní technické přejímce, a to včetně odnímatelné střechy z uhlíkových vláken, bezpečnostní klece, závodních pneu Hoosier 245/35R18, závodních brzd od Stainless Steel Brakes Corp., šestibodových bezpečnostních pásů Sparco a protipožárního systému. Dále jsou instalovány závodní sedačky Racetech, závodní výfukový systém, závodní volant Sparco a lak vozu je vyveden v oranžové barvě Orange Crush.
Foto: www.conceptcarz.com
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?