Pontiac Solstice dosáhl úspěchů v showroomech i na závodních tratích. Nyní je poprvé k dispozici i jako model třídy B amerického šampionátu Sports Car Club of America (SCCA) National Championship.
Solstice Club Sport je plně připraven k účasti v tomto seriálu a je příležitostí pro víkendové piloty, jak se s úspěchem seriálu SCCA zúčastnit. Všechny vozy dané třídy jsou vyrobeny dle předpisů a výjimkou není ani Pontiac Solstice. Vůz je vyvinut závodní divizí koncernu GM a je vybaven standardní pětistupňovou manuální převodovkou, systémem ABS, diferenciálem s omezenou svorností a podvozkem FE3. Tento podvozek zahrnuje odolnější a tužší stabilizátory, tvrdší pružiny, tužší tlumiče a celkově vyztužené díly náprav.
Pohon je zajištěn motorem Ecotec o objemu 2,4 litru a výkonu 177 koní. Výkon je přenášen pštistupňovou manuální převodovkou. Standardně nejsou nabízeny žádné jiné prvky výbavy, ale na autoshow SEMA jsou použity další standardní komponenty a bezpečnostní výbava, které jsou SCCA vyžadovány při závodní technické přejímce, a to včetně odnímatelné střechy z uhlíkových vláken, bezpečnostní klece, závodních pneu Hoosier 245/35R18, závodních brzd od Stainless Steel Brakes Corp., šestibodových bezpečnostních pásů Sparco a protipožárního systému. Dále jsou instalovány závodní sedačky Racetech, závodní výfukový systém, závodní volant Sparco a lak vozu je vyveden v oranžové barvě Orange Crush.
Foto: www.conceptcarz.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.