Pontiac Solstice dosáhl úspěchů v showroomech i na závodních tratích. Nyní je poprvé k dispozici i jako model třídy B amerického šampionátu Sports Car Club of America (SCCA) National Championship.
Solstice Club Sport je plně připraven k účasti v tomto seriálu a je příležitostí pro víkendové piloty, jak se s úspěchem seriálu SCCA zúčastnit. Všechny vozy dané třídy jsou vyrobeny dle předpisů a výjimkou není ani Pontiac Solstice. Vůz je vyvinut závodní divizí koncernu GM a je vybaven standardní pětistupňovou manuální převodovkou, systémem ABS, diferenciálem s omezenou svorností a podvozkem FE3. Tento podvozek zahrnuje odolnější a tužší stabilizátory, tvrdší pružiny, tužší tlumiče a celkově vyztužené díly náprav.
Pohon je zajištěn motorem Ecotec o objemu 2,4 litru a výkonu 177 koní. Výkon je přenášen pštistupňovou manuální převodovkou. Standardně nejsou nabízeny žádné jiné prvky výbavy, ale na autoshow SEMA jsou použity další standardní komponenty a bezpečnostní výbava, které jsou SCCA vyžadovány při závodní technické přejímce, a to včetně odnímatelné střechy z uhlíkových vláken, bezpečnostní klece, závodních pneu Hoosier 245/35R18, závodních brzd od Stainless Steel Brakes Corp., šestibodových bezpečnostních pásů Sparco a protipožárního systému. Dále jsou instalovány závodní sedačky Racetech, závodní výfukový systém, závodní volant Sparco a lak vozu je vyveden v oranžové barvě Orange Crush.
Foto: www.conceptcarz.com
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.