G-POWER představuje G3 - kompletní program pro úpravu BMW řady 3, modelu E90. Současná řada 3 BMW je nesporně špičkou mezi sportovně stylizovanými sedany střední třídy.
Přesto však stále zůstává mnoho možností, jak tento styling zdokonalit, a to jak z pohledu designu, tak úpravami motoru.
Na letošní výstavě Essen Motor Show to dokumentoval úpravce značky BMW, G-POWER, a představil nový diskrétně-sportovní aerodynamický program a rozsáhlou nabídku kol. G-POWER také představil mnoho možností tuningu motoru a další technická vylepšení .
Přestože řada 3 má již standardně stylový design, pomocí nové sady G-POWER HIGHLINE KIT lze vzhled tohoto sedanu učinit ještě dynamičtějším . Všechny komponenty jsou vyráběny hybridní technologií (plasty vyztužené karbonovými vlákny) ve vlastním závodě G-POWER v Brunsbüttelu . HIGHLINE KIT se skládá z předního nárazníku, bočních prahů (na požádání vybavitelnými světly osvětlujícími prostor pod vozem), zadního nárazníku, větrného spoileru nebo střešního spoileru (pro model Touring). Tyto díly jsou doplněny předním spoilerem z karbonových vláken a dekorativným zadním difuzérem ze stejného materiálu. Pro zájemce o široké vozy nabízí G-POWER kit "Extremo", který zahrnuje rozšiřující lemy blatníků a spoilerů.
Tuning vozu bez úpravy standardních kol je jako polévka bez soli. Pro BMW řady 3 nabízí proto G-POWER zákaznická kola "Styling III" LIMITED EDITION ve velikosti 19 nebo 20 palců. Tato třídílná kola se 16 paprsky se vyznačují o 40% nižší hmotností nežli standardní kola. Zcela novým produktem, představeným na Essen Motor Show, byla pak kola SILVERSTONE DIAMOND. Tato kola se vyznačují klasickým designem s deseti dvojitými paprsky, a byla upravena speciálně pro tento model BMW. Tato kola jsou pro BMW řady 3 v nabídce v rozměru až 20 palců, za cenu od 540 euro.
Co se týká tuningu motoru, zákazníci G-POWER mohou těžit z bohatých zkušeností tunera, získávanými od roku 1971. Pro BMW řady 3 nabízí G-POWER čtyřválce a šestiválce se zvýšeným výkonem, a to i formou výměny celé jednotky za výkonnější o objemu 3.3 litru. Navíc je v nabídce osmiválec o objemu 5.2 l a výkonu 420 koní, který je nabízen v kombinaci s automatickou převodovkou optimalizovanou z hlediska minimalizace času, potřebného pro přeřazení. Takto vybavený vůz pak dosahuje vskutku nevšedních jízdních výkonů. Nabídka G-POWER je široce dostupná i z pohledu ceny. Začíná na "optimalizované charakteristice mapování" GS1 + GS1 PLUS pro motory s vyšším objemem (například pro 330i to znamená výkon 310 koní), a končí kompletní "transplantací srdce" (například instalací osmiválce V8 o objemu 5.0 l a výkonu 470 koní nebo dokonce desetiválce V10 o objemu 5.0 l a výkonu 550 koní). Příznivci dieselů mohou získat více výkonu v podobě G-POWER D-TRONIK (například 350 koní/595 Nm pro model 330d). Úpravy lze provádět také individuálně přímo na míru konkrétním zákazníkům.
Pro vyšší výkony jsou uzpůsobeny také podvozky G-POWER, které byly testovány na okruhu Nürburgring-Nordschleife. Úpravy mohou zahrnovat jiné pružiny (snížení vozu o 30 až 50 mm) nebo taqké výškově nastavitelný podvozek G-POWER RS. Nabídku doplňují odolnější stabilizátory. Pro maximálně bezpečné zastavení je možno objednat sportovní brzdové systémy G-POWER (například kotouče o průměru 385 mm s šestipístkovými třmeny).
Povinností je také nabídnout úpravu zvukového projevu. Nabízena je široká škála různých výfuků, zajišťujících plný zvuk a vyrobených částečně nebo zcela z nerezové oceli. Tlumič výfuku může mít 2 nebo 4 koncovky a rozhodně má vždy atraktivní vzhled. Výfuky G-POWER jsou optimalizovány pro menší odpor proudění výfukových plynů a poskytují tak rychlejší reakce na pohyby plynového pedálu.
Také interiér byl upraven a vybaven příslušenstvím G-POWER. V nabídce jsou upravené hlavice řadicí páky, táhlo ruční brzdy, nové pedály s různými vzory z karbonových vláken. Pro výkonově upravené vozy nabízí G-POWER také výměnu rychloměru za nový, cejchovaný do 300 nebo 360 km/h.
Foto: G-POWER
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.