G-POWER představuje G3 - kompletní program pro úpravu BMW řady 3, modelu E90. Současná řada 3 BMW je nesporně špičkou mezi sportovně stylizovanými sedany střední třídy.
Přesto však stále zůstává mnoho možností, jak tento styling zdokonalit, a to jak z pohledu designu, tak úpravami motoru.
Na letošní výstavě Essen Motor Show to dokumentoval úpravce značky BMW, G-POWER, a představil nový diskrétně-sportovní aerodynamický program a rozsáhlou nabídku kol. G-POWER také představil mnoho možností tuningu motoru a další technická vylepšení .
Přestože řada 3 má již standardně stylový design, pomocí nové sady G-POWER HIGHLINE KIT lze vzhled tohoto sedanu učinit ještě dynamičtějším . Všechny komponenty jsou vyráběny hybridní technologií (plasty vyztužené karbonovými vlákny) ve vlastním závodě G-POWER v Brunsbüttelu . HIGHLINE KIT se skládá z předního nárazníku, bočních prahů (na požádání vybavitelnými světly osvětlujícími prostor pod vozem), zadního nárazníku, větrného spoileru nebo střešního spoileru (pro model Touring). Tyto díly jsou doplněny předním spoilerem z karbonových vláken a dekorativným zadním difuzérem ze stejného materiálu. Pro zájemce o široké vozy nabízí G-POWER kit "Extremo", který zahrnuje rozšiřující lemy blatníků a spoilerů.
Tuning vozu bez úpravy standardních kol je jako polévka bez soli. Pro BMW řady 3 nabízí proto G-POWER zákaznická kola "Styling III" LIMITED EDITION ve velikosti 19 nebo 20 palců. Tato třídílná kola se 16 paprsky se vyznačují o 40% nižší hmotností nežli standardní kola. Zcela novým produktem, představeným na Essen Motor Show, byla pak kola SILVERSTONE DIAMOND. Tato kola se vyznačují klasickým designem s deseti dvojitými paprsky, a byla upravena speciálně pro tento model BMW. Tato kola jsou pro BMW řady 3 v nabídce v rozměru až 20 palců, za cenu od 540 euro.
Co se týká tuningu motoru, zákazníci G-POWER mohou těžit z bohatých zkušeností tunera, získávanými od roku 1971. Pro BMW řady 3 nabízí G-POWER čtyřválce a šestiválce se zvýšeným výkonem, a to i formou výměny celé jednotky za výkonnější o objemu 3.3 litru. Navíc je v nabídce osmiválec o objemu 5.2 l a výkonu 420 koní, který je nabízen v kombinaci s automatickou převodovkou optimalizovanou z hlediska minimalizace času, potřebného pro přeřazení. Takto vybavený vůz pak dosahuje vskutku nevšedních jízdních výkonů. Nabídka G-POWER je široce dostupná i z pohledu ceny. Začíná na "optimalizované charakteristice mapování" GS1 + GS1 PLUS pro motory s vyšším objemem (například pro 330i to znamená výkon 310 koní), a končí kompletní "transplantací srdce" (například instalací osmiválce V8 o objemu 5.0 l a výkonu 470 koní nebo dokonce desetiválce V10 o objemu 5.0 l a výkonu 550 koní). Příznivci dieselů mohou získat více výkonu v podobě G-POWER D-TRONIK (například 350 koní/595 Nm pro model 330d). Úpravy lze provádět také individuálně přímo na míru konkrétním zákazníkům.
Pro vyšší výkony jsou uzpůsobeny také podvozky G-POWER, které byly testovány na okruhu Nürburgring-Nordschleife. Úpravy mohou zahrnovat jiné pružiny (snížení vozu o 30 až 50 mm) nebo taqké výškově nastavitelný podvozek G-POWER RS. Nabídku doplňují odolnější stabilizátory. Pro maximálně bezpečné zastavení je možno objednat sportovní brzdové systémy G-POWER (například kotouče o průměru 385 mm s šestipístkovými třmeny).
Povinností je také nabídnout úpravu zvukového projevu. Nabízena je široká škála různých výfuků, zajišťujících plný zvuk a vyrobených částečně nebo zcela z nerezové oceli. Tlumič výfuku může mít 2 nebo 4 koncovky a rozhodně má vždy atraktivní vzhled. Výfuky G-POWER jsou optimalizovány pro menší odpor proudění výfukových plynů a poskytují tak rychlejší reakce na pohyby plynového pedálu.
Také interiér byl upraven a vybaven příslušenstvím G-POWER. V nabídce jsou upravené hlavice řadicí páky, táhlo ruční brzdy, nové pedály s různými vzory z karbonových vláken. Pro výkonově upravené vozy nabízí G-POWER také výměnu rychloměru za nový, cejchovaný do 300 nebo 360 km/h.
Foto: G-POWER
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.