G-POWER představuje G3 - kompletní program pro úpravu BMW řady 3, modelu E90. Současná řada 3 BMW je nesporně špičkou mezi sportovně stylizovanými sedany střední třídy.
Přesto však stále zůstává mnoho možností, jak tento styling zdokonalit, a to jak z pohledu designu, tak úpravami motoru.
Na letošní výstavě Essen Motor Show to dokumentoval úpravce značky BMW, G-POWER, a představil nový diskrétně-sportovní aerodynamický program a rozsáhlou nabídku kol. G-POWER také představil mnoho možností tuningu motoru a další technická vylepšení .
Přestože řada 3 má již standardně stylový design, pomocí nové sady G-POWER HIGHLINE KIT lze vzhled tohoto sedanu učinit ještě dynamičtějším . Všechny komponenty jsou vyráběny hybridní technologií (plasty vyztužené karbonovými vlákny) ve vlastním závodě G-POWER v Brunsbüttelu . HIGHLINE KIT se skládá z předního nárazníku, bočních prahů (na požádání vybavitelnými světly osvětlujícími prostor pod vozem), zadního nárazníku, větrného spoileru nebo střešního spoileru (pro model Touring). Tyto díly jsou doplněny předním spoilerem z karbonových vláken a dekorativným zadním difuzérem ze stejného materiálu. Pro zájemce o široké vozy nabízí G-POWER kit "Extremo", který zahrnuje rozšiřující lemy blatníků a spoilerů.
Tuning vozu bez úpravy standardních kol je jako polévka bez soli. Pro BMW řady 3 nabízí proto G-POWER zákaznická kola "Styling III" LIMITED EDITION ve velikosti 19 nebo 20 palců. Tato třídílná kola se 16 paprsky se vyznačují o 40% nižší hmotností nežli standardní kola. Zcela novým produktem, představeným na Essen Motor Show, byla pak kola SILVERSTONE DIAMOND. Tato kola se vyznačují klasickým designem s deseti dvojitými paprsky, a byla upravena speciálně pro tento model BMW. Tato kola jsou pro BMW řady 3 v nabídce v rozměru až 20 palců, za cenu od 540 euro.
Co se týká tuningu motoru, zákazníci G-POWER mohou těžit z bohatých zkušeností tunera, získávanými od roku 1971. Pro BMW řady 3 nabízí G-POWER čtyřválce a šestiválce se zvýšeným výkonem, a to i formou výměny celé jednotky za výkonnější o objemu 3.3 litru. Navíc je v nabídce osmiválec o objemu 5.2 l a výkonu 420 koní, který je nabízen v kombinaci s automatickou převodovkou optimalizovanou z hlediska minimalizace času, potřebného pro přeřazení. Takto vybavený vůz pak dosahuje vskutku nevšedních jízdních výkonů. Nabídka G-POWER je široce dostupná i z pohledu ceny. Začíná na "optimalizované charakteristice mapování" GS1 + GS1 PLUS pro motory s vyšším objemem (například pro 330i to znamená výkon 310 koní), a končí kompletní "transplantací srdce" (například instalací osmiválce V8 o objemu 5.0 l a výkonu 470 koní nebo dokonce desetiválce V10 o objemu 5.0 l a výkonu 550 koní). Příznivci dieselů mohou získat více výkonu v podobě G-POWER D-TRONIK (například 350 koní/595 Nm pro model 330d). Úpravy lze provádět také individuálně přímo na míru konkrétním zákazníkům.
Pro vyšší výkony jsou uzpůsobeny také podvozky G-POWER, které byly testovány na okruhu Nürburgring-Nordschleife. Úpravy mohou zahrnovat jiné pružiny (snížení vozu o 30 až 50 mm) nebo taqké výškově nastavitelný podvozek G-POWER RS. Nabídku doplňují odolnější stabilizátory. Pro maximálně bezpečné zastavení je možno objednat sportovní brzdové systémy G-POWER (například kotouče o průměru 385 mm s šestipístkovými třmeny).
Povinností je také nabídnout úpravu zvukového projevu. Nabízena je široká škála různých výfuků, zajišťujících plný zvuk a vyrobených částečně nebo zcela z nerezové oceli. Tlumič výfuku může mít 2 nebo 4 koncovky a rozhodně má vždy atraktivní vzhled. Výfuky G-POWER jsou optimalizovány pro menší odpor proudění výfukových plynů a poskytují tak rychlejší reakce na pohyby plynového pedálu.
Také interiér byl upraven a vybaven příslušenstvím G-POWER. V nabídce jsou upravené hlavice řadicí páky, táhlo ruční brzdy, nové pedály s různými vzory z karbonových vláken. Pro výkonově upravené vozy nabízí G-POWER také výměnu rychloměru za nový, cejchovaný do 300 nebo 360 km/h.
Foto: G-POWER
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?