Zkuste jezdit po italských dálnicích rychle. Hodně rychle. Třeba vás donutí zastavit Gallardo..
Italská policie ke 152. výročí založení v roce 2004 dostala pěkný dárek: značka Lamborghini, která má sídlo v italském městečku Sant´Agata Bolognese jí věnovala zbrusu nové Gallardo.
Jeden z nejvýkonnějších policejních vozů světa disponuje ohromujícím množstvím koní: pod kapotou se jich skrývá 500 a pohání je desetiválcový motor. Podobný vůz se poslední dobou prohání i po anglickém Londýně, kde jej do svých služeb přijala tamní Metropolitní policie. Anglické Lamborghini Murcielago LP640 je vyvedeno ve speciálních válečných barvách: karoserie je modrožlutě kostkovaná a přední kapota, na níž se skví veliký nápis POLICE, je šedá. Kostkované Murcielago vystřídalo své předchůdce, dvě nudně žlutá Gallarda, která sloužila jen dočasně při zvláštních příležitostech.
Ale zpět k italskému vozu, který je stálou součástí italské dálniční policie: jeho interiér se samozřejmě od běžného Lamborghini Gallardo liší. Namísto detektoru radarů a měniče cédéček v něm najdete klasickou soupravu pro lovení pachatelů přestupků, na střední konzoli je LCD panel se satelitní navigací a policejní databází všech přestupků. Většina vybavení je však umístěna za předními sedadly. Gallardo je samozřejmě vyvedeno v tradičních barvách italské policie, to jest modré a bilé.
Kromě stíhání rychle jedoucích aut má však tohle Gallardo ještě jednu důležitou funkci: používá se jako rychlý přepravní prostředek při převozu plazmy a transplantovaných orgánů, pro něž je ve špici vozu instalován speciální chladicí box.
Přestože to vypadá, že tohle zvláštní policejní auto může na silnice vyrazit jen v létě, opak je pravdou. Jakmile se ochladí, Gallardo dostane speciální zimní obutí a pohon všech čtyř kol jej dostane kamkoli je potřeba i na sněhu.
Domovská stanice Lamba je v Kalábrii, ale vzhledem k povaze Italů se nelze divit, že jej potkáte i jinde. Na italských dálnicích se už stalo tradicí provokovat svou rychlostí tohle super auto k výjezdu. Pojedete si taky zazávodit?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.