Zkuste jezdit po italských dálnicích rychle. Hodně rychle. Třeba vás donutí zastavit Gallardo..
Italská policie ke 152. výročí založení v roce 2004 dostala pěkný dárek: značka Lamborghini, která má sídlo v italském městečku Sant´Agata Bolognese jí věnovala zbrusu nové Gallardo.
Jeden z nejvýkonnějších policejních vozů světa disponuje ohromujícím množstvím koní: pod kapotou se jich skrývá 500 a pohání je desetiválcový motor. Podobný vůz se poslední dobou prohání i po anglickém Londýně, kde jej do svých služeb přijala tamní Metropolitní policie. Anglické Lamborghini Murcielago LP640 je vyvedeno ve speciálních válečných barvách: karoserie je modrožlutě kostkovaná a přední kapota, na níž se skví veliký nápis POLICE, je šedá. Kostkované Murcielago vystřídalo své předchůdce, dvě nudně žlutá Gallarda, která sloužila jen dočasně při zvláštních příležitostech.
Ale zpět k italskému vozu, který je stálou součástí italské dálniční policie: jeho interiér se samozřejmě od běžného Lamborghini Gallardo liší. Namísto detektoru radarů a měniče cédéček v něm najdete klasickou soupravu pro lovení pachatelů přestupků, na střední konzoli je LCD panel se satelitní navigací a policejní databází všech přestupků. Většina vybavení je však umístěna za předními sedadly. Gallardo je samozřejmě vyvedeno v tradičních barvách italské policie, to jest modré a bilé.
Kromě stíhání rychle jedoucích aut má však tohle Gallardo ještě jednu důležitou funkci: používá se jako rychlý přepravní prostředek při převozu plazmy a transplantovaných orgánů, pro něž je ve špici vozu instalován speciální chladicí box.
Přestože to vypadá, že tohle zvláštní policejní auto může na silnice vyrazit jen v létě, opak je pravdou. Jakmile se ochladí, Gallardo dostane speciální zimní obutí a pohon všech čtyř kol jej dostane kamkoli je potřeba i na sněhu.
Domovská stanice Lamba je v Kalábrii, ale vzhledem k povaze Italů se nelze divit, že jej potkáte i jinde. Na italských dálnicích se už stalo tradicí provokovat svou rychlostí tohle super auto k výjezdu. Pojedete si taky zazávodit?
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?