Jeden z nejznámějších Švédských stavitelů automobilů – Leif Tufvesson postavil pro automobilku Volvo Hot-Rot pod názvem Caristo V8 Speedster.
Caresto bude představeno na mezinárodním autosaloně Sema motorshow v Las Vegas. Dvoumístný roadster má umístěn motor uprostřed, Leif tak uplatnil bohaté zkušenosti z stavby supersportu Koenigsegg. Koncept pohání osmi-válcový hliníkový agregát s pohonem na ethanol. Pokročilý podvozek je sportovně naladěn, stejně jako tlumiče Ohlin.
Myšlenky Leifa vede ke sportovním vozům, které s netypickým tvarem a špičkovými jízdními vlastnosti osloví novou generaci řidičů, proto Caresto vychází z tvarů Hot-Rot automobilů s optimálním vyvážením hmotnosti 40% na přední část vozu a 60% na zadní.
Celek je postaven s milimetrovou přesností v každé části karosérie. Kožený interiér v retro stylu je úchvatný. Masivní výkon zajistí V8 motoru spolu s 6-ti stupňovou automatickou převodovkou nezapomunetelné zážitky. Jedinečný model na nejvyšší technické úrovni má také jedinečnou cenu – v přepočtu cca 338 tis. US dolarů.
zdroj: volvo
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?