Apex Motosport řízený Richardem Lloydem s potěšením představuje první snímky nedávno představeného závodního vozu Jaguar XKR GT3.
Richard již sestavil skupinu zkušených odborníků, která má za úkol vyvíjet vůz XKR. Skupina je vedena Team Managerem Davem Wardem, který se nedávno vrátil do Evropy po dvouletém působení v Austrálii, kde řídil jeden ze špičkových závodních týmů série V8.
Dave spolupracuje s dalším členem Apex týmu Howdenem Haynesem, který zodpovídá za návrh a vývoj vozu.
Práce v Buckingham race shopu probíhají velmi rychle a první šasi XKR je již před dokončením, jak potvrzuje Dave: "Základ celohliníkové karoserie je již dokončen a podařilo se nám dosáhnout výborné tuhosti, takže věříme, že po osazení vnějšími díly budeme mít jedno z nejlepších aut v této kategorii."
Stuart Dyble, viceprezident a předseda správní rady Jaguaru, říká: "Představení modelu XKR vzbudilo velký ohlas a jeho program GT3 má dále zdůraznit sportovní ambice řady XK. Model XKR je nepochybně skvěle vypadající auto a jsme velmi rádi, že Apex sdílí náš názor, že jeho lehká struktura je ideálním základem pro postavení závodního vozu. Opravdu se už nemůžeme dočkat okamžiku, kdy vůz poprvé vyjede na závodní trať a utká se se soupeři."
Očekává se, že vývoj vozu bude dokončen po shakedownu vozu v prosinci, před přesunem k oficiálním testům FIA, které proběhnou na počátku příštího roku.
Již ve svém první roce existence se evropský šampionát FIA GT3 stal výjimečně atraktivním pro týmy i piloty a má našlápnuto k ještě větším úspěchům v roce 2007. V kalendáři je šest mistrovských závodů a úvodní nemistrovský závod, který se odehraje jako doprovodný program březnové Velké ceny Austrálie.
Lloyd a jeho obchodní partner Harry Handkammer v současnosti diskutují s mnoha týmy, které mají zájem o účast v sérii GT3 v příštím roce, a jsou potěšeni tím, jak velký zájem tento projekt již vzbudil.
Foto: Ford Motor Company
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?