Apex Motosport řízený Richardem Lloydem s potěšením představuje první snímky nedávno představeného závodního vozu Jaguar XKR GT3.
Richard již sestavil skupinu zkušených odborníků, která má za úkol vyvíjet vůz XKR. Skupina je vedena Team Managerem Davem Wardem, který se nedávno vrátil do Evropy po dvouletém působení v Austrálii, kde řídil jeden ze špičkových závodních týmů série V8.
Dave spolupracuje s dalším členem Apex týmu Howdenem Haynesem, který zodpovídá za návrh a vývoj vozu.
Práce v Buckingham race shopu probíhají velmi rychle a první šasi XKR je již před dokončením, jak potvrzuje Dave: "Základ celohliníkové karoserie je již dokončen a podařilo se nám dosáhnout výborné tuhosti, takže věříme, že po osazení vnějšími díly budeme mít jedno z nejlepších aut v této kategorii."
Stuart Dyble, viceprezident a předseda správní rady Jaguaru, říká: "Představení modelu XKR vzbudilo velký ohlas a jeho program GT3 má dále zdůraznit sportovní ambice řady XK. Model XKR je nepochybně skvěle vypadající auto a jsme velmi rádi, že Apex sdílí náš názor, že jeho lehká struktura je ideálním základem pro postavení závodního vozu. Opravdu se už nemůžeme dočkat okamžiku, kdy vůz poprvé vyjede na závodní trať a utká se se soupeři."
Očekává se, že vývoj vozu bude dokončen po shakedownu vozu v prosinci, před přesunem k oficiálním testům FIA, které proběhnou na počátku příštího roku.
Již ve svém první roce existence se evropský šampionát FIA GT3 stal výjimečně atraktivním pro týmy i piloty a má našlápnuto k ještě větším úspěchům v roce 2007. V kalendáři je šest mistrovských závodů a úvodní nemistrovský závod, který se odehraje jako doprovodný program březnové Velké ceny Austrálie.
Lloyd a jeho obchodní partner Harry Handkammer v současnosti diskutují s mnoha týmy, které mají zájem o účast v sérii GT3 v příštím roce, a jsou potěšeni tím, jak velký zájem tento projekt již vzbudil.
Foto: Ford Motor Company
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.