Apex Motosport řízený Richardem Lloydem s potěšením představuje první snímky nedávno představeného závodního vozu Jaguar XKR GT3.
Richard již sestavil skupinu zkušených odborníků, která má za úkol vyvíjet vůz XKR. Skupina je vedena Team Managerem Davem Wardem, který se nedávno vrátil do Evropy po dvouletém působení v Austrálii, kde řídil jeden ze špičkových závodních týmů série V8.
Dave spolupracuje s dalším členem Apex týmu Howdenem Haynesem, který zodpovídá za návrh a vývoj vozu.
Práce v Buckingham race shopu probíhají velmi rychle a první šasi XKR je již před dokončením, jak potvrzuje Dave: "Základ celohliníkové karoserie je již dokončen a podařilo se nám dosáhnout výborné tuhosti, takže věříme, že po osazení vnějšími díly budeme mít jedno z nejlepších aut v této kategorii."
Stuart Dyble, viceprezident a předseda správní rady Jaguaru, říká: "Představení modelu XKR vzbudilo velký ohlas a jeho program GT3 má dále zdůraznit sportovní ambice řady XK. Model XKR je nepochybně skvěle vypadající auto a jsme velmi rádi, že Apex sdílí náš názor, že jeho lehká struktura je ideálním základem pro postavení závodního vozu. Opravdu se už nemůžeme dočkat okamžiku, kdy vůz poprvé vyjede na závodní trať a utká se se soupeři."
Očekává se, že vývoj vozu bude dokončen po shakedownu vozu v prosinci, před přesunem k oficiálním testům FIA, které proběhnou na počátku příštího roku.
Již ve svém první roce existence se evropský šampionát FIA GT3 stal výjimečně atraktivním pro týmy i piloty a má našlápnuto k ještě větším úspěchům v roce 2007. V kalendáři je šest mistrovských závodů a úvodní nemistrovský závod, který se odehraje jako doprovodný program březnové Velké ceny Austrálie.
Lloyd a jeho obchodní partner Harry Handkammer v současnosti diskutují s mnoha týmy, které mají zájem o účast v sérii GT3 v příštím roce, a jsou potěšeni tím, jak velký zájem tento projekt již vzbudil.
Foto: Ford Motor Company
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.