Nastupte si nebo ustupte - to je reklamní slogan, který Toyotu HiLux skutečně vystihuje.
Obrovitý velmi populární a údajně takřka nezničitelný pick-up HiLux se v novém kabátě objevil před skoro dvěma lety jako první z vozů platformy "Innovative International Multi-Purpose Vehicle" - Toyota se chystala na stejném podvozku postavit tři auta k různému použití.
Pro příští rok se chystá sedmá generace této druhé nejprodávanější Toyoty, která se vyrábí už od roku 1967. Nejnovější HiLux má být ještě větší a pohodlnější, než ty starší: na délku bude mít 4975 mm, na šířku 1760 a vysoký bude 1680 mm. Auto váží takřka tři tuny a zákazníci si mohou vybrat mezi 14 základními specifikacemi!
Samozřejmostí je volba pohonu kol: podle terénu, v němž auto využíváte, si vyberete 4x4 či 4x2 (v této verzi je hnaná zadní náprava). Toyota HiLux nabízí i možnost volby podle počtu lidí, kteří s vozem běžně jezdí, můžete mít tzv. Single Cab, kam se pohodlně vejdou tři lidí, nebo Double Cab, který uveze šest lidí, existují i čtyřmístné verze Xtra Cab. Všechny verze samozřejmě uvezou spoustu nákladu.
V České republice je Hilux nabízen s řadovým přeplňovaným vznětovým čtyřválcem o objemu 2,4 litru s rozvodem paliva common rail. V motoru je zabudován časový předehřívač, který hřeje vzduch ve válcích, aby se zajistilo bezproblémové startování. Hilux má objemnou palivovou nádrž, která při dlouhých jízdách snižuje počet zastávek nutných pro tankování. Ve světě se HiLux dodává např. s třílitrovým turbodieselem či čtyřlitrovým benzínovým šestiválcem VVT-i.
Podle několika českých majitelů starších verzí Toyoty HiLux je auto i po letech používání zcela bezproblémové, takže pokud žijete v drsném prostředí, které vyžaduje kvalitní a výkonný vůz, a máte dost místa, pořiďte si tuhle Toyotu. Z kapsy (nebo banky) budete muset vytáhnout částku od 507 tisíc Kč (bez DPH) do 732 tisíc Kč (opět bez DPH) a česká zastoupení Toyoty vám nabídnou HiLux ve verzích Single Cab, Double Cab i Xtra Cab vždy ve dvou verzích výbavy.
Foto: Toyota
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.