Nastupte si nebo ustupte - to je reklamní slogan, který Toyotu HiLux skutečně vystihuje.
Obrovitý velmi populární a údajně takřka nezničitelný pick-up HiLux se v novém kabátě objevil před skoro dvěma lety jako první z vozů platformy "Innovative International Multi-Purpose Vehicle" - Toyota se chystala na stejném podvozku postavit tři auta k různému použití.
Pro příští rok se chystá sedmá generace této druhé nejprodávanější Toyoty, která se vyrábí už od roku 1967. Nejnovější HiLux má být ještě větší a pohodlnější, než ty starší: na délku bude mít 4975 mm, na šířku 1760 a vysoký bude 1680 mm. Auto váží takřka tři tuny a zákazníci si mohou vybrat mezi 14 základními specifikacemi!
Samozřejmostí je volba pohonu kol: podle terénu, v němž auto využíváte, si vyberete 4x4 či 4x2 (v této verzi je hnaná zadní náprava). Toyota HiLux nabízí i možnost volby podle počtu lidí, kteří s vozem běžně jezdí, můžete mít tzv. Single Cab, kam se pohodlně vejdou tři lidí, nebo Double Cab, který uveze šest lidí, existují i čtyřmístné verze Xtra Cab. Všechny verze samozřejmě uvezou spoustu nákladu.
V České republice je Hilux nabízen s řadovým přeplňovaným vznětovým čtyřválcem o objemu 2,4 litru s rozvodem paliva common rail. V motoru je zabudován časový předehřívač, který hřeje vzduch ve válcích, aby se zajistilo bezproblémové startování. Hilux má objemnou palivovou nádrž, která při dlouhých jízdách snižuje počet zastávek nutných pro tankování. Ve světě se HiLux dodává např. s třílitrovým turbodieselem či čtyřlitrovým benzínovým šestiválcem VVT-i.
Podle několika českých majitelů starších verzí Toyoty HiLux je auto i po letech používání zcela bezproblémové, takže pokud žijete v drsném prostředí, které vyžaduje kvalitní a výkonný vůz, a máte dost místa, pořiďte si tuhle Toyotu. Z kapsy (nebo banky) budete muset vytáhnout částku od 507 tisíc Kč (bez DPH) do 732 tisíc Kč (opět bez DPH) a česká zastoupení Toyoty vám nabídnou HiLux ve verzích Single Cab, Double Cab i Xtra Cab vždy ve dvou verzích výbavy.
Foto: Toyota
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?