Nastupte si nebo ustupte - to je reklamní slogan, který Toyotu HiLux skutečně vystihuje.
Obrovitý velmi populární a údajně takřka nezničitelný pick-up HiLux se v novém kabátě objevil před skoro dvěma lety jako první z vozů platformy "Innovative International Multi-Purpose Vehicle" - Toyota se chystala na stejném podvozku postavit tři auta k různému použití.
Pro příští rok se chystá sedmá generace této druhé nejprodávanější Toyoty, která se vyrábí už od roku 1967. Nejnovější HiLux má být ještě větší a pohodlnější, než ty starší: na délku bude mít 4975 mm, na šířku 1760 a vysoký bude 1680 mm. Auto váží takřka tři tuny a zákazníci si mohou vybrat mezi 14 základními specifikacemi!
Samozřejmostí je volba pohonu kol: podle terénu, v němž auto využíváte, si vyberete 4x4 či 4x2 (v této verzi je hnaná zadní náprava). Toyota HiLux nabízí i možnost volby podle počtu lidí, kteří s vozem běžně jezdí, můžete mít tzv. Single Cab, kam se pohodlně vejdou tři lidí, nebo Double Cab, který uveze šest lidí, existují i čtyřmístné verze Xtra Cab. Všechny verze samozřejmě uvezou spoustu nákladu.
V České republice je Hilux nabízen s řadovým přeplňovaným vznětovým čtyřválcem o objemu 2,4 litru s rozvodem paliva common rail. V motoru je zabudován časový předehřívač, který hřeje vzduch ve válcích, aby se zajistilo bezproblémové startování. Hilux má objemnou palivovou nádrž, která při dlouhých jízdách snižuje počet zastávek nutných pro tankování. Ve světě se HiLux dodává např. s třílitrovým turbodieselem či čtyřlitrovým benzínovým šestiválcem VVT-i.
Podle několika českých majitelů starších verzí Toyoty HiLux je auto i po letech používání zcela bezproblémové, takže pokud žijete v drsném prostředí, které vyžaduje kvalitní a výkonný vůz, a máte dost místa, pořiďte si tuhle Toyotu. Z kapsy (nebo banky) budete muset vytáhnout částku od 507 tisíc Kč (bez DPH) do 732 tisíc Kč (opět bez DPH) a česká zastoupení Toyoty vám nabídnou HiLux ve verzích Single Cab, Double Cab i Xtra Cab vždy ve dvou verzích výbavy.
Foto: Toyota
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.