Švédské Volvo slaví se svým modelem S60 jubileum: v belgické továrně v Ghentu vyrobily právě půlmiliontý kus.
Od roku 2000, kdy začala produkce modelu S60 v belgickém Ghentu, jich tato továrna vyrobila přesně půl milionu. Jubilejní model byl vyroben pro amerického zákazníka, který zvolil pro svůj vůz zelenou metalízu. V následující tabulce vidíte, kolik vozů ročně belgická továrna vyprodukovala:
rok
počet kusů
2000
26 051
2001
108 906
2002
104 383
2003
84 908
2004
67 930
2005
61 748
Pro úplnost informací dodávám, že malé série těchto automobilů se také vyrábějí v továrnách v Thajsku a Malajsii.
Foto: Volvo
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.