Netrpělivě očekávaná nová Honda Civic Type R je následovníkem modelu, jenž poskytoval unikátní potěšující jízdní charakteristiku a přitom...
použitelnost pro každodenní ježdění a jehož prodejní úspěchy překročily očekávání.
Vůz bude dostupný v různých úrovních výbavy, od plně vybaveného až po model s pouze základní výbavou a dokonce bez některých přídavných prvků exteriéru. Díky této škále verzí bude proto nový Civic Type R pravděpodobně oblíben u nové skupiny nadšenců a mohl by tak navázat na úspěchy prvního kultovního vozu 'CTR', jehož prodeje také předčily veškerá očekávání. Nový Civic Type R si odbyl svou mezinárodní premiéru na Pařížském autosalonu a měl by se začít prodávat počátkem roku 2007.
S ohledem na výjimečný výkon předchozí generace Civicu Type R se Honda rozhodla, že výkon není nutno navyšovat. I nový Type R je proto poháněn atmosférickým dvoulitrovým motorem DOHC i-VTEC s podobným výkonem, avšak charakteristika je mírně pozměněna tak, aby motor měl rychlejší a uhlazenější odezvu. Dosaženo toho bylo díky nové škrticí klapce a elektronickému pedálu plynu. Maximální výkon je 201 koní při 8,000 otáčkách za minutu (předchozí model dosahuje výkonu 200 koní při 7,400 otáčkách).
Hlavní výkonové charakteristiky tak zůstávají nezměněny – zrychlení z klidu na 100 km/h za 6.6 sekundy a maximální rychlost 235 km/h. Změny charakteru motoru však propůjčují vozu obecně rychlejší reakce na podněty řidiče a vylepšená aerodynamika dává vozu lepší stabilitu ve vyšších rychlostech. O něco kratší převodové poměry pak kompenzují malý nárůst hmotnosti vozu.
Technologie proměnného časování ventilů VTEC a proměnné délky sacího potrubí VTC dále dokreslují architekturu motoru. Jeho ochota jít do vysokých otáček je zachována, ale zvětšený zdvih a změna časování ventilů nyní přichází ke slovu již v 5,200 otáčkách a tato charakteristika je k dispozici až do 8,000 otáček, kde začíná červené pole. Nový indikátor i-VTEC je umístěn vpravo od digitálního rychloměru, který je označen právě v tomto rozmezí otáček.
Civic je oceňována pro svou vyváženost a ovladatelnost, a pětidveřová karoserie je základem pro třídveřové modely. Stala se tak základem i pro Type R. Podvozek byl převzat z Civic Type S za dále upraven pro vyšší dynamické schopnosti a sportovnější jízdu. Podobně jako u Type S je rozchod kol zadní nápravy o 20 mm širší než u standardního pětidveřového modelu. Byly však použity jiné tlumiče, pružiny a stabilizátory.
Pneumatiky 225/40 ZR18 poskytují více gripu, snížení světlé výšky o 15 mm redukuje náklony karoserie. Dále, palivová nádrž umístěná uprostřed pod podlahou vozu snižuje těžiště a moment setrvačnosti vozu. Tuhé řízení s přímějším převodem a pevnější uchycení sloupku řízení dávají řidiči přesné informace o povrchu a jízdních situacích.
Nový Type R dostal agresivní výraz s mnoha integrovanými aerodynamickými částmi, které jsou společně s o 15 mm sníženou světlou výškou a standardními sedmipaprskovými 18" litými Wheel jasnou známkou nátury vozu. Rozměrný přední spoiler integruje větší vstupy vzduchu a trojúhelníkové mlhovky. Vzadu najdeme větší koncovku výfuku. Zadní spoiler lakovaný v barvě vozu zvyšuje přítlačnou sílu.
Přední brzdové třmeny nesou logo Type R, podobně jako mřížka chladiče.
Uvnitř najdeme anatomické přední s čalouněním z černé Alcantary s červeným stehováním. Podobnou barevnou kombinaci najdeme i na zadních sedačkách. Vysoce efektivní a pozoruhodně stylový interiér Dual Link byl v Type R pochopitelně také poupraven. Řidič drží volant potažený černou perforovanou kůží s červeným stehováním a centrálním logem 'H', řadicí páka má povrch hlavice z leštěného hliníku.
Jako poslední detail je ve voze tabulka s výrobním číslem vozu umístěná před řadicí pákou.
Pro zákazníky vyžadující více komfortu a funkcí bude k dispozici plně vybavená verze. Doplňková výbava zahrnuje airbagy, tempomat, mlhovky, dešťový a světelný senzor a dvojtónovou klimatizaci. Špičkový navigační systém s hlasovým ovládáním a monitorováním RDS je nabízen jako volitelná výbava.
Civic Type R bude k dispozici i v odlehčené verzi. Odstraněním prvků jako jsou audio systém, zadní kryt zavazadlového prostoru, spodní kryt motoru a menšího množství materiálu tlumícího hluk se podařilo snížit hmotnost vozu o 40 kg. Stejně jako jeho předchůdce bude i nový Type R homologován pro závodní účely (skupiny N a A reglementu FIA), což je v souladu s přáním stávajících zákazníků. K dispozici bude celá škála závodních doplňků a služeb.Foto: Honda
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.