použitelnost pro každodenní ježdění a jehož prodejní úspěchy překročily očekávání.
Vůz bude dostupný v různých úrovních výbavy, od plně vybaveného až po model s pouze základní výbavou a dokonce bez některých přídavných prvků exteriéru. Díky této škále verzí bude proto nový Civic Type R pravděpodobně oblíben u nové skupiny nadšenců a mohl by tak navázat na úspěchy prvního kultovního vozu 'CTR', jehož prodeje také předčily veškerá očekávání. Nový Civic Type R si odbyl svou mezinárodní premiéru na Pařížském autosalonu a měl by se začít prodávat počátkem roku 2007.
S ohledem na výjimečný výkon předchozí generace Civicu Type R se Honda rozhodla, že výkon není nutno navyšovat. I nový Type R je proto poháněn atmosférickým dvoulitrovým motorem DOHC i-VTEC s podobným výkonem, avšak charakteristika je mírně pozměněna tak, aby motor měl rychlejší a uhlazenější odezvu. Dosaženo toho bylo díky nové škrticí klapce a elektronickému pedálu plynu. Maximální výkon je 201 koní při 8,000 otáčkách za minutu (předchozí model dosahuje výkonu 200 koní při 7,400 otáčkách).
Hlavní výkonové charakteristiky tak zůstávají nezměněny – zrychlení z klidu na 100 km/h za 6.6 sekundy a maximální rychlost 235 km/h. Změny charakteru motoru však propůjčují vozu obecně rychlejší reakce na podněty řidiče a vylepšená aerodynamika dává vozu lepší stabilitu ve vyšších rychlostech. O něco kratší převodové poměry pak kompenzují malý nárůst hmotnosti vozu.
Technologie proměnného časování ventilů VTEC a proměnné délky sacího potrubí VTC dále dokreslují architekturu motoru. Jeho ochota jít do vysokých otáček je zachována, ale zvětšený zdvih a změna časování ventilů nyní přichází ke slovu již v 5,200 otáčkách a tato charakteristika je k dispozici až do 8,000 otáček, kde začíná červené pole. Nový indikátor i-VTEC je umístěn vpravo od digitálního rychloměru, který je označen právě v tomto rozmezí otáček.
Civic je oceňována pro svou vyváženost a ovladatelnost, a pětidveřová karoserie je základem pro třídveřové modely. Stala se tak základem i pro Type R. Podvozek byl převzat z Civic Type S za dále upraven pro vyšší dynamické schopnosti a sportovnější jízdu. Podobně jako u Type S je rozchod kol zadní nápravy o 20 mm širší než u standardního pětidveřového modelu. Byly však použity jiné tlumiče, pružiny a stabilizátory.
Pneumatiky 225/40 ZR18 poskytují více gripu, snížení světlé výšky o 15 mm redukuje náklony karoserie. Dále, palivová nádrž umístěná uprostřed pod podlahou vozu snižuje těžiště a moment setrvačnosti vozu. Tuhé řízení s přímějším převodem a pevnější uchycení sloupku řízení dávají řidiči přesné informace o povrchu a jízdních situacích.
Nový Type R dostal agresivní výraz s mnoha integrovanými aerodynamickými částmi, které jsou společně s o 15 mm sníženou světlou výškou a standardními sedmipaprskovými 18" litými Wheel jasnou známkou nátury vozu. Rozměrný přední spoiler integruje větší vstupy vzduchu a trojúhelníkové mlhovky. Vzadu najdeme větší koncovku výfuku. Zadní spoiler lakovaný v barvě vozu zvyšuje přítlačnou sílu.
Přední brzdové třmeny nesou logo Type R, podobně jako mřížka chladiče.
Uvnitř najdeme anatomické přední s čalouněním z černé Alcantary s červeným stehováním. Podobnou barevnou kombinaci najdeme i na zadních sedačkách. Vysoce efektivní a pozoruhodně stylový interiér Dual Link byl v Type R pochopitelně také poupraven. Řidič drží volant potažený černou perforovanou kůží s červeným stehováním a centrálním logem 'H', řadicí páka má povrch hlavice z leštěného hliníku.
Jako poslední detail je ve voze tabulka s výrobním číslem vozu umístěná před řadicí pákou.
Pro zákazníky vyžadující více komfortu a funkcí bude k dispozici plně vybavená verze. Doplňková výbava zahrnuje airbagy, tempomat, mlhovky, dešťový a světelný senzor a dvojtónovou klimatizaci. Špičkový navigační systém s hlasovým ovládáním a monitorováním RDS je nabízen jako volitelná výbava.
Civic Type R bude k dispozici i v odlehčené verzi. Odstraněním prvků jako jsou audio systém, zadní kryt zavazadlového prostoru, spodní kryt motoru a menšího množství materiálu tlumícího hluk se podařilo snížit hmotnost vozu o 40 kg. Stejně jako jeho předchůdce bude i nový Type R homologován pro závodní účely (skupiny N a A reglementu FIA), což je v souladu s přáním stávajících zákazníků. K dispozici bude celá škála závodních doplňků a služeb.
Foto: Honda