Pokud jste se dostali na stánek Ford Motor Company na výstavě SEMA 2006 (Specialty Equipment Market Association – asociace sdružující výrobce doplňků) v Las Vegas,...
možná jste nabyli dojmu, že Ford je jedním z mnoha tisíc výrobců aftermarket výrobců, jimiž bylo výstaviště přeplněno. Na druhou stranu, společnost, která vyrábí dvě z nejvybavenějších vozidel, modely F-150 pickup a Mustang, má nárok si činit právo na svůj podíl na trhu automobilových doplňků, jehož objem je 34 miliard dolarů.
Projekt F-150 FX2 Sport je další ukázkou spolupráce mezi Fordem a FRPP. FX2 dostal snížený podvozek, dvacetipalcová sportovní kola GFA a boční prahy. Interiér je vyšperkován elektronikou, včetně DVD systému zabudovaného v hlavových opěrkách, systémem hands-free Mobile-Ease pro připojení mobilního telefonu a systémem dálkově ovládaného startování. Motor V-8 o objemu 5.4 litru dostal závodní turbodmychadlo Ford Racing, nové sání a chromované koncovky výfuku vyvedené na bocích vozu. Foto: Ford
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.