Více schopností jak na cestě, tak v terénu a více komfortu, výkonu a vytříbenosti jsou hlavními přednostmi Land Rover Defender modelového roku 2007.
Nový dieselový motor o objemu 2.4 litru dává více točivého momentu a lepší jízdní vlastnosti. Nová šestistupňová převodovka má kratší první převodový stupeň, což oceníte zejména při pomalé jízdě v terénu, a také delší šestý převodový stupeň pro lepší pohodu ve vyšších rychlostech. Uvnitř vozu najdeme nový, ergonomičtější přístrojový panel, dále nové sedačky s lepším komfortem pro pasažéry, a to jak pro čtyřmístný Defender 90, tak pro pětimístné verze 110 a 130. V nabídce je i sedmimístná verze modelu 110.
Posledními z dlouhé řady vylepšení vozu, jehož kořeny sahají až do roku 1948 (od té doby bylo prodáno již skoro 1.9 milionu vozů), v modelovém roce 2007 jsou zlepšení funkčnosti, všestrannosti a odolnosti.
Od uvedení současného modelu v roce 2002 dosahuje Defender stálých prodejů cca 25,000 vozů ročně. Obchodníci, veřejné služby, ozbrojené síly a nevládní organizace ve více než 100 zemích světa oceňují u Defenderu nejlepší kombinaci tažných schopností, nosnosti a všestrannosti, výjimečné síly vozu a robustnosti. Unikátní kombinace těchto atributů pomáhá dosahovat výjimečně vysokých standardů, což se projevuje v loajalitě zákazníků.
Defender je osazen novým čtyřválcovým motorem o objemu 2.4 litru, který pochází z mateřského koncernu Ford a představuje významný krok kupředu stran hladkého chodu a jízdních vlastností. Motor dává ve srovnání s předchozím vyšší točivý moment v celém spektru použitelných otáček, a jeho maximum 360 Nm je k dispozici ve 2000 otáčkách; v rozmezí 1500-2700 otáček neklesá hodnota točivého momentu pod 315 Nm.
Maximální výkon motoru je 122 koní (90 kW), a více než 90% této hodnoty je k dispozici od 2200 do 4350 otáček, což je rozsah přes 60% celkového rozmezí použitelných otáček. Na evropských trzích (s kvalitními dieselovými palivy) bude nový motor plnit emisní limity EU4. Ale protože Defender je vskutku celosvětově prodávaným a provozovaným automobilem, motor může být také naladěn tak, aby byl schopen provozu i na paliva různé kvality a s vysokým obsahem síry.
Nová šestistupňová převodovka GFT MT 82 nabízí mnohem širší spektrum převodových poměrů než dříve; kratší jednička dovoluje snížení nejnižší ustálené rychlosti v terénu a v kombinaci s vyšším točivým momentem motoru umožňuje snaší vlečení jak na cestách, tak mimo ně. Vyšší točivý moment motoru také pomáhá zlepšit akceleraci a umožnil prodloužení šestého převodového stupně o 20%. Díky tomu je jízda vyššími rychlostmi klidnější a úspornější.
Jak řekl Dave Saddington, šéfnávrhář Defenderu, jeho nadčasový exteriér se stal synonymem funkčního designu. Každá linie a tvar se zdají být svázány s výjimečnou univerzálností vozu, takže je zde jen velmi omezený prostor pro změny.
Jinak je tomu ovšem v interiéru. Byl změněn systém vytápění, nově navržen přístrojový panel, zlepšena ergonomie. Nová přístrojová deska je lépe integrována, je rozpustnější a funguje mnohem lépe než předchozí verze, přičemž zachovává charakter Defenderu. Ve voze je také mnoho nových odkládacích prostor o celkovém objemu 14 litrů. Přístroje jsou podsvíceny LED diodami, v nabídce je audio systém s vnějším vstupem pro MP3 přehrávač. Nová klimatizace dokáže vychladit kabinu za poloviční dobu v porovnání s předchozí verzí, zatímco nový topný systém dokáže kabinu vyhřát o 40% rychleji než dříve. Nové jsou také sedačky s vyšším opěrákem.Foto: Land Rover
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.