Land Rover Defender v novém kabátě

Defender
Defender, foto: Land Rover
Jan Fiala 28. října 2006 17:56
Sdílej:

Více schopností jak na cestě, tak v terénu a více komfortu, výkonu a vytříbenosti jsou hlavními přednostmi Land Rover Defender modelového roku 2007.

Nový dieselový motor o objemu 2.4 litru dává více točivého momentu a lepší jízdní vlastnosti. Nová šestistupňová převodovka má kratší první převodový stupeň, což oceníte zejména při pomalé jízdě v terénu, a také delší šestý převodový stupeň pro lepší pohodu ve vyšších rychlostech. Uvnitř vozu najdeme nový, ergonomičtější přístrojový panel, dále nové sedačky s lepším komfortem pro pasažéry, a to jak pro čtyřmístný Defender 90, tak pro pětimístné verze 110 a 130. V nabídce je i sedmimístná verze modelu 110.

Posledními z dlouhé řady vylepšení vozu, jehož kořeny sahají až do roku 1948 (od té doby bylo prodáno již skoro 1.9 milionu vozů), v modelovém roce 2007 jsou zlepšení funkčnosti, všestrannosti a odolnosti.

Od uvedení současného modelu v roce 2002 dosahuje Defender stálých prodejů cca 25,000 vozů ročně. Obchodníci, veřejné služby, ozbrojené síly a nevládní organizace ve více než 100 zemích světa oceňují u Defenderu nejlepší kombinaci tažných schopností, nosnosti a všestrannosti, výjimečné síly vozu a robustnosti. Unikátní kombinace těchto atributů pomáhá dosahovat výjimečně vysokých standardů, což se projevuje v loajalitě zákazníků.

Defender je osazen novým čtyřválcovým motorem o objemu 2.4 litru, který pochází z mateřského koncernu Ford a představuje významný krok kupředu stran hladkého chodu a jízdních vlastností. Motor dává ve srovnání s předchozím vyšší točivý moment v celém spektru použitelných otáček, a jeho maximum 360 Nm je k dispozici ve 2000 otáčkách; v rozmezí 1500-2700 otáček neklesá hodnota točivého momentu pod 315 Nm.

Maximální výkon motoru je 122 koní (90 kW), a více než 90% této hodnoty je k dispozici od 2200 do 4350 otáček, což je rozsah přes 60% celkového rozmezí použitelných otáček. Na evropských trzích (s kvalitními dieselovými palivy) bude nový motor plnit emisní limity EU4. Ale protože Defender je vskutku celosvětově prodávaným a provozovaným automobilem, motor může být také naladěn tak, aby byl schopen provozu i na paliva různé kvality a s vysokým obsahem síry.

Nová šestistupňová převodovka GFT MT 82 nabízí mnohem širší spektrum převodových poměrů než dříve; kratší jednička dovoluje snížení nejnižší ustálené rychlosti v terénu a v kombinaci s vyšším točivým momentem motoru umožňuje snaší vlečení jak na cestách, tak mimo ně. Vyšší točivý moment motoru také pomáhá zlepšit akceleraci a umožnil prodloužení šestého převodového stupně o 20%. Díky tomu je jízda vyššími rychlostmi klidnější a úspornější.

Jak řekl Dave Saddington, šéfnávrhář Defenderu, jeho nadčasový exteriér se stal synonymem funkčního designu. Každá linie a tvar se zdají být svázány s výjimečnou univerzálností vozu, takže je zde jen velmi omezený prostor pro změny.

Jinak je tomu ovšem v interiéru. Byl změněn systém vytápění, nově navržen přístrojový panel, zlepšena ergonomie. Nová přístrojová deska je lépe integrována, je rozpustnější a funguje mnohem lépe než předchozí verze, přičemž zachovává charakter Defenderu. Ve voze je také mnoho nových odkládacích prostor o celkovém objemu 14 litrů. Přístroje jsou podsvíceny LED diodami, v nabídce je audio systém s vnějším vstupem pro MP3 přehrávač. Nová klimatizace dokáže vychladit kabinu za poloviční dobu v porovnání s předchozí verzí, zatímco nový topný systém dokáže kabinu vyhřát o 40% rychleji než dříve. Nové jsou také sedačky s vyšším opěrákem.Foto: Land Rover

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.