Více schopností jak na cestě, tak v terénu a více komfortu, výkonu a vytříbenosti jsou hlavními přednostmi Land Rover Defender modelového roku 2007.
Nový dieselový motor o objemu 2.4 litru dává více točivého momentu a lepší jízdní vlastnosti. Nová šestistupňová převodovka má kratší první převodový stupeň, což oceníte zejména při pomalé jízdě v terénu, a také delší šestý převodový stupeň pro lepší pohodu ve vyšších rychlostech. Uvnitř vozu najdeme nový, ergonomičtější přístrojový panel, dále nové sedačky s lepším komfortem pro pasažéry, a to jak pro čtyřmístný Defender 90, tak pro pětimístné verze 110 a 130. V nabídce je i sedmimístná verze modelu 110.
Posledními z dlouhé řady vylepšení vozu, jehož kořeny sahají až do roku 1948 (od té doby bylo prodáno již skoro 1.9 milionu vozů), v modelovém roce 2007 jsou zlepšení funkčnosti, všestrannosti a odolnosti.
Od uvedení současného modelu v roce 2002 dosahuje Defender stálých prodejů cca 25,000 vozů ročně. Obchodníci, veřejné služby, ozbrojené síly a nevládní organizace ve více než 100 zemích světa oceňují u Defenderu nejlepší kombinaci tažných schopností, nosnosti a všestrannosti, výjimečné síly vozu a robustnosti. Unikátní kombinace těchto atributů pomáhá dosahovat výjimečně vysokých standardů, což se projevuje v loajalitě zákazníků.
Defender je osazen novým čtyřválcovým motorem o objemu 2.4 litru, který pochází z mateřského koncernu Ford a představuje významný krok kupředu stran hladkého chodu a jízdních vlastností. Motor dává ve srovnání s předchozím vyšší točivý moment v celém spektru použitelných otáček, a jeho maximum 360 Nm je k dispozici ve 2000 otáčkách; v rozmezí 1500-2700 otáček neklesá hodnota točivého momentu pod 315 Nm.
Maximální výkon motoru je 122 koní (90 kW), a více než 90% této hodnoty je k dispozici od 2200 do 4350 otáček, což je rozsah přes 60% celkového rozmezí použitelných otáček. Na evropských trzích (s kvalitními dieselovými palivy) bude nový motor plnit emisní limity EU4. Ale protože Defender je vskutku celosvětově prodávaným a provozovaným automobilem, motor může být také naladěn tak, aby byl schopen provozu i na paliva různé kvality a s vysokým obsahem síry.
Nová šestistupňová převodovka GFT MT 82 nabízí mnohem širší spektrum převodových poměrů než dříve; kratší jednička dovoluje snížení nejnižší ustálené rychlosti v terénu a v kombinaci s vyšším točivým momentem motoru umožňuje snaší vlečení jak na cestách, tak mimo ně. Vyšší točivý moment motoru také pomáhá zlepšit akceleraci a umožnil prodloužení šestého převodového stupně o 20%. Díky tomu je jízda vyššími rychlostmi klidnější a úspornější.
Jak řekl Dave Saddington, šéfnávrhář Defenderu, jeho nadčasový exteriér se stal synonymem funkčního designu. Každá linie a tvar se zdají být svázány s výjimečnou univerzálností vozu, takže je zde jen velmi omezený prostor pro změny.
Jinak je tomu ovšem v interiéru. Byl změněn systém vytápění, nově navržen přístrojový panel, zlepšena ergonomie. Nová přístrojová deska je lépe integrována, je rozpustnější a funguje mnohem lépe než předchozí verze, přičemž zachovává charakter Defenderu. Ve voze je také mnoho nových odkládacích prostor o celkovém objemu 14 litrů. Přístroje jsou podsvíceny LED diodami, v nabídce je audio systém s vnějším vstupem pro MP3 přehrávač. Nová klimatizace dokáže vychladit kabinu za poloviční dobu v porovnání s předchozí verzí, zatímco nový topný systém dokáže kabinu vyhřát o 40% rychleji než dříve. Nové jsou také sedačky s vyšším opěrákem.Foto: Land Rover
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?