Land Rover Defender v novém kabátě

Jan Fiala, 28. října 2006, 17:56 Google+

Více schopností jak na cestě, tak v terénu a více komfortu, výkonu a vytříbenosti jsou hlavními přednostmi Land Rover Defender modelového roku 2007.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Defender

Defender | foto: Land Rover

Sdílejte článek

Nový dieselový motor o objemu 2.4 litru dává více točivého momentu a lepší jízdní vlastnosti. Nová šestistupňová převodovka má kratší první převodový stupeň, což oceníte zejména při pomalé jízdě v terénu, a také delší šestý převodový stupeň pro lepší pohodu ve vyšších rychlostech. Uvnitř vozu najdeme nový, ergonomičtější přístrojový panel, dále nové sedačky s lepším komfortem pro pasažéry, a to jak pro čtyřmístný Defender 90, tak pro pětimístné verze 110 a 130. V nabídce je i sedmimístná verze modelu 110.

Posledními z dlouhé řady vylepšení vozu, jehož kořeny sahají až do roku 1948 (od té doby bylo prodáno již skoro 1.9 milionu vozů), v modelovém roce 2007 jsou zlepšení funkčnosti, všestrannosti a odolnosti.

Od uvedení současného modelu v roce 2002 dosahuje Defender stálých prodejů cca 25,000 vozů ročně. Obchodníci, veřejné služby, ozbrojené síly a nevládní organizace ve více než 100 zemích světa oceňují u Defenderu nejlepší kombinaci tažných schopností, nosnosti a všestrannosti, výjimečné síly vozu a robustnosti. Unikátní kombinace těchto atributů pomáhá dosahovat výjimečně vysokých standardů, což se projevuje v loajalitě zákazníků.

Defender je osazen novým čtyřválcovým motorem o objemu 2.4 litru, který pochází z mateřského koncernu Ford a představuje významný krok kupředu stran hladkého chodu a jízdních vlastností. Motor dává ve srovnání s předchozím vyšší točivý moment v celém spektru použitelných otáček, a jeho maximum 360 Nm je k dispozici ve 2000 otáčkách; v rozmezí 1500-2700 otáček neklesá hodnota točivého momentu pod 315 Nm.

Maximální výkon motoru je 122 koní (90 kW), a více než 90% této hodnoty je k dispozici od 2200 do 4350 otáček, což je rozsah přes 60% celkového rozmezí použitelných otáček. Na evropských trzích (s kvalitními dieselovými palivy) bude nový motor plnit emisní limity EU4. Ale protože Defender je vskutku celosvětově prodávaným a provozovaným automobilem, motor může být také naladěn tak, aby byl schopen provozu i na paliva různé kvality a s vysokým obsahem síry.

Nová šestistupňová převodovka GFT MT 82 nabízí mnohem širší spektrum převodových poměrů než dříve; kratší jednička dovoluje snížení nejnižší ustálené rychlosti v terénu a v kombinaci s vyšším točivým momentem motoru umožňuje snaší vlečení jak na cestách, tak mimo ně. Vyšší točivý moment motoru také pomáhá zlepšit akceleraci a umožnil prodloužení šestého převodového stupně o 20%. Díky tomu je jízda vyššími rychlostmi klidnější a úspornější.

Jak řekl Dave Saddington, šéfnávrhář Defenderu, jeho nadčasový exteriér se stal synonymem funkčního designu. Každá linie a tvar se zdají být svázány s výjimečnou univerzálností vozu, takže je zde jen velmi omezený prostor pro změny.

Jinak je tomu ovšem v interiéru. Byl změněn systém vytápění, nově navržen přístrojový panel, zlepšena ergonomie. Nová přístrojová deska je lépe integrována, je rozpustnější a funguje mnohem lépe než předchozí verze, přičemž zachovává charakter Defenderu.

Ve voze je také mnoho nových odkládacích prostor o celkovém objemu 14 litrů. Přístroje jsou podsvíceny LED diodami, v nabídce je audio systém s vnějším vstupem pro MP3 přehrávač. Nová klimatizace dokáže vychladit kabinu za poloviční dobu v porovnání s předchozí verzí, zatímco nový topný systém dokáže kabinu vyhřát o 40% rychleji než dříve. Nové jsou také sedačky s vyšším opěrákem.

Foto: Land Rover

Vytisknout

Diskuze: Land Rover Defender v novém kabátě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Fabia

Položen základní kámen Škody a VW v Rusku

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud