Land Rover Defender v novém kabátě

Defender
Defender, foto: Land Rover
Jan Fiala 28. října 2006 17:56
Sdílej:

Více schopností jak na cestě, tak v terénu a více komfortu, výkonu a vytříbenosti jsou hlavními přednostmi Land Rover Defender modelového roku 2007.

Nový dieselový motor o objemu 2.4 litru dává více točivého momentu a lepší jízdní vlastnosti. Nová šestistupňová převodovka má kratší první převodový stupeň, což oceníte zejména při pomalé jízdě v terénu, a také delší šestý převodový stupeň pro lepší pohodu ve vyšších rychlostech. Uvnitř vozu najdeme nový, ergonomičtější přístrojový panel, dále nové sedačky s lepším komfortem pro pasažéry, a to jak pro čtyřmístný Defender 90, tak pro pětimístné verze 110 a 130. V nabídce je i sedmimístná verze modelu 110.

Posledními z dlouhé řady vylepšení vozu, jehož kořeny sahají až do roku 1948 (od té doby bylo prodáno již skoro 1.9 milionu vozů), v modelovém roce 2007 jsou zlepšení funkčnosti, všestrannosti a odolnosti.

Od uvedení současného modelu v roce 2002 dosahuje Defender stálých prodejů cca 25,000 vozů ročně. Obchodníci, veřejné služby, ozbrojené síly a nevládní organizace ve více než 100 zemích světa oceňují u Defenderu nejlepší kombinaci tažných schopností, nosnosti a všestrannosti, výjimečné síly vozu a robustnosti. Unikátní kombinace těchto atributů pomáhá dosahovat výjimečně vysokých standardů, což se projevuje v loajalitě zákazníků.

Defender je osazen novým čtyřválcovým motorem o objemu 2.4 litru, který pochází z mateřského koncernu Ford a představuje významný krok kupředu stran hladkého chodu a jízdních vlastností. Motor dává ve srovnání s předchozím vyšší točivý moment v celém spektru použitelných otáček, a jeho maximum 360 Nm je k dispozici ve 2000 otáčkách; v rozmezí 1500-2700 otáček neklesá hodnota točivého momentu pod 315 Nm.

Maximální výkon motoru je 122 koní (90 kW), a více než 90% této hodnoty je k dispozici od 2200 do 4350 otáček, což je rozsah přes 60% celkového rozmezí použitelných otáček. Na evropských trzích (s kvalitními dieselovými palivy) bude nový motor plnit emisní limity EU4. Ale protože Defender je vskutku celosvětově prodávaným a provozovaným automobilem, motor může být také naladěn tak, aby byl schopen provozu i na paliva různé kvality a s vysokým obsahem síry.

Nová šestistupňová převodovka GFT MT 82 nabízí mnohem širší spektrum převodových poměrů než dříve; kratší jednička dovoluje snížení nejnižší ustálené rychlosti v terénu a v kombinaci s vyšším točivým momentem motoru umožňuje snaší vlečení jak na cestách, tak mimo ně. Vyšší točivý moment motoru také pomáhá zlepšit akceleraci a umožnil prodloužení šestého převodového stupně o 20%. Díky tomu je jízda vyššími rychlostmi klidnější a úspornější.

Jak řekl Dave Saddington, šéfnávrhář Defenderu, jeho nadčasový exteriér se stal synonymem funkčního designu. Každá linie a tvar se zdají být svázány s výjimečnou univerzálností vozu, takže je zde jen velmi omezený prostor pro změny.

Jinak je tomu ovšem v interiéru. Byl změněn systém vytápění, nově navržen přístrojový panel, zlepšena ergonomie. Nová přístrojová deska je lépe integrována, je rozpustnější a funguje mnohem lépe než předchozí verze, přičemž zachovává charakter Defenderu. Ve voze je také mnoho nových odkládacích prostor o celkovém objemu 14 litrů. Přístroje jsou podsvíceny LED diodami, v nabídce je audio systém s vnějším vstupem pro MP3 přehrávač. Nová klimatizace dokáže vychladit kabinu za poloviční dobu v porovnání s předchozí verzí, zatímco nový topný systém dokáže kabinu vyhřát o 40% rychleji než dříve. Nové jsou také sedačky s vyšším opěrákem.Foto: Land Rover

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).