Ministr hospodářství Ruské federace German Gref, předseda představenstva akciové společnosti Volkswagen Dr. Bernd Pischetsrieder a ...
předseda představenstva společnosti Škoda Auto Detlef Wittig položili v sobotu v ruském městě Kaluga symbolický základní kámen nového výrobního závodu společností Volkswagen a Škoda Auto v Rusku. Smlouvy o výstavbě závodu byly podepsány 29. května 2006 v Moskvě.Plány předpokládají, že již v příštím roce se zahájí montáž rozložených vozů značek Škoda a Volkswagen. V roce 2009 se rozběhne výroba v celém závodě s roční kapacitou 115 000 vozů. Za tím účelem se na 400 hektarovém pozemku na kraji města Kaluga vybudují budovy pro svařovnu, lakovnu, montáž a administrativu. Škoda Auto vlastní ve společném podniku podíl 37,5%.
Detlef Wittig, předseda představenstva společnosti Škoda Auto a člen představenstva skupiny značek Volkswagen řekl: „Montáž v Rusku je součástí areálové a rozvojové strategie společnosti Škoda Auto. Ta zahrnuje další montážní a výrobní základny na Ukrajině, v Kazachstánu, Bosně, Indii a od příštího roku také v Číně. Díky těmto projektům může značka Škoda maximálně využít dynamický růst na zmiňovaných nových trzích. Paralelně s rostoucími výrobními kapacitami se bude postupně budovat i síť obchodních a servisních center značky Škoda v Rusku. Cílem je prodat naším zákazníkům nejen kvalitativně hodnotné vozy, ale nabídnout jim také servis, který odpovídá mezinárodním standardům."
Bezprostředně po podpisu smlouvy o usídlení závodu koncem května začaly první stavební práce na pozemku vzdáleném 160 km jihozápadně od Moskvy. V současnosti pracuje v tomto areálu nepřetržitě více než 500 lidí denně, nasazeno je více než 200 těžkých stavebních strojů. Až do vybudování závodu se přesune celkem více než šest milionů kubických metrů zeminy, aby se vyrovnaly výškové rozdíly areálu.
Škoda Auto, a.s.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.