Ministr hospodářství Ruské federace German Gref, předseda představenstva akciové společnosti Volkswagen Dr. Bernd Pischetsrieder a ...
předseda představenstva společnosti Škoda Auto Detlef Wittig položili v sobotu v ruském městě Kaluga symbolický základní kámen nového výrobního závodu společností Volkswagen a Škoda Auto v Rusku. Smlouvy o výstavbě závodu byly podepsány 29. května 2006 v Moskvě.Plány předpokládají, že již v příštím roce se zahájí montáž rozložených vozů značek Škoda a Volkswagen. V roce 2009 se rozběhne výroba v celém závodě s roční kapacitou 115 000 vozů. Za tím účelem se na 400 hektarovém pozemku na kraji města Kaluga vybudují budovy pro svařovnu, lakovnu, montáž a administrativu. Škoda Auto vlastní ve společném podniku podíl 37,5%.
Detlef Wittig, předseda představenstva společnosti Škoda Auto a člen představenstva skupiny značek Volkswagen řekl: „Montáž v Rusku je součástí areálové a rozvojové strategie společnosti Škoda Auto. Ta zahrnuje další montážní a výrobní základny na Ukrajině, v Kazachstánu, Bosně, Indii a od příštího roku také v Číně. Díky těmto projektům může značka Škoda maximálně využít dynamický růst na zmiňovaných nových trzích. Paralelně s rostoucími výrobními kapacitami se bude postupně budovat i síť obchodních a servisních center značky Škoda v Rusku. Cílem je prodat naším zákazníkům nejen kvalitativně hodnotné vozy, ale nabídnout jim také servis, který odpovídá mezinárodním standardům."
Bezprostředně po podpisu smlouvy o usídlení závodu koncem května začaly první stavební práce na pozemku vzdáleném 160 km jihozápadně od Moskvy. V současnosti pracuje v tomto areálu nepřetržitě více než 500 lidí denně, nasazeno je více než 200 těžkých stavebních strojů. Až do vybudování závodu se přesune celkem více než šest milionů kubických metrů zeminy, aby se vyrovnaly výškové rozdíly areálu.
Škoda Auto, a.s.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?