Ministr hospodářství Ruské federace German Gref, předseda představenstva akciové společnosti Volkswagen Dr. Bernd Pischetsrieder a ...
předseda představenstva společnosti Škoda Auto Detlef Wittig položili v sobotu v ruském městě Kaluga symbolický základní kámen nového výrobního závodu společností Volkswagen a Škoda Auto v Rusku. Smlouvy o výstavbě závodu byly podepsány 29. května 2006 v Moskvě.Plány předpokládají, že již v příštím roce se zahájí montáž rozložených vozů značek Škoda a Volkswagen. V roce 2009 se rozběhne výroba v celém závodě s roční kapacitou 115 000 vozů. Za tím účelem se na 400 hektarovém pozemku na kraji města Kaluga vybudují budovy pro svařovnu, lakovnu, montáž a administrativu. Škoda Auto vlastní ve společném podniku podíl 37,5%.
Detlef Wittig, předseda představenstva společnosti Škoda Auto a člen představenstva skupiny značek Volkswagen řekl: „Montáž v Rusku je součástí areálové a rozvojové strategie společnosti Škoda Auto. Ta zahrnuje další montážní a výrobní základny na Ukrajině, v Kazachstánu, Bosně, Indii a od příštího roku také v Číně. Díky těmto projektům může značka Škoda maximálně využít dynamický růst na zmiňovaných nových trzích. Paralelně s rostoucími výrobními kapacitami se bude postupně budovat i síť obchodních a servisních center značky Škoda v Rusku. Cílem je prodat naším zákazníkům nejen kvalitativně hodnotné vozy, ale nabídnout jim také servis, který odpovídá mezinárodním standardům."
Bezprostředně po podpisu smlouvy o usídlení závodu koncem května začaly první stavební práce na pozemku vzdáleném 160 km jihozápadně od Moskvy. V současnosti pracuje v tomto areálu nepřetržitě více než 500 lidí denně, nasazeno je více než 200 těžkých stavebních strojů. Až do vybudování závodu se přesune celkem více než šest milionů kubických metrů zeminy, aby se vyrovnaly výškové rozdíly areálu.
Škoda Auto, a.s.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.