Ano. Na Pařížském autosalonu byla představena mimo jiné také Lancia Thesis Sport, která kombinuje osobitým, exkluzivním způsobem sportovní vzhled a eleganci.
Vystavovaný vůz byl vyveden v kombinaci světle a tmavošedé barvy 'b-colore' a vyzdoben logem 63. mezinárodního filmového festivalu v Benátkách. Vůz byl součástí flotily Lancia, která byla k dispozici organizátorům festivalu a sloužila k dopravě celebrit a řídících pracovníků.
Exteriér vozu je vyveden v atraktivní šedé metalíze, která zdůrazňuje tvary této vlajkové lodě Lancia. Tato konkrétní verze získala ještě sportovnější vzhled díky 18" litým kolům v přitažlivém designu.
Podobný styl nalezneme také uvnitř vozu v podobě červené kůže FrauR. Thesis Sport spojuje ducha vlajkové lodi Lancia a nabízí přitažlivý luxusní styl a nekompromisní technologie. V tomto specifickém segmentu limuzín je omezené množství vozů těch největších výrobců a tyto vozy jsou vždy vybaveny nejnovější špičkovou technologií.
Limuzína Thesis Sport je vybavena výkonným motorem dvacetiventilovým Multijet o objemu 2.4 litru, který v kombinaci s pětistupňovou sekvenční adaptabilní automatickou převodovkou dává výkon 185 koní při 4000 otáčkách a maximální točivý moment vrcholí na hodnotě 330 Nm při 1750 otáčkách. Tento motor uděluje vozu maximální rychlost 222 km/h a umožňuje zrychlit z klidu na 100 km/h za 9.7 sekundy. Vůz na stánku Lancia nabízel všechny přirozené atributy modelu Thesis: extrémně rozsáhlý seznam standardní bezpečnostní výbavy (ABS včetně EBD, ESP, ASR, 8 airbagů), luxusní a prostorný prostor pro pasažéry obsahující výbavu jako je sofistikovaný navigační a infotelematický systém Connect Nav+Infotelematic, Hi-Fi systém Bose, vícezónovou automatickou klimatizaci, a komfortní přední sedačky (větrané, vyhřívané a vybavené bederní opěrou a masážním sedákem), což představuje technologickou úroveň a také zájem výrobce a komfort a ergonomii. Další výbava zahrnovala například parkovací systém a alarm se senzory citlivými na otřes, chránícími prostor vozu a detekujícími zvednutí vozu.Foto: Lancia
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.