Nový koncept italského výrobce bude možná v automobilovém světě znamenat přelom.
Studio Fumia Design vytvořilo automobil, který na základě svého designu může snížit cenu oproti ostatním autům až na polovinu: některé jeho díly jsou totiž identické. Auto možná nevypadá až tak úplně dokonale, nicméně fakt je, že každému se líbí něco jiného a kdo může říct, že přední nárazník jeho vozu je přesně stejný jako zadní, nebo že levé přední dveře jsou přesnou kopií pravých zadních?
Lancia J by měla mít podle návrhů 4,80m na délku a 1,90m na výšku, což odpovídá velikosti Mercedesu třídy E. Pokud na základě stejných dílů cena auta radikálně poklesne, možná se mezi nudnými a seriózními automobily šéfů firem jednou dočkáme oživení. Fumia Design nabídl svůj projet japoncům, kteří jsou známí svou náklonností k technologickým novinkám.
Vůz s názvem J se do výroby nechystá, nicméně je pravděpodobné, že nové prvky se použijí pro příští modely.
Foto: Autoblog.nl
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?