Nový koncept italského výrobce bude možná v automobilovém světě znamenat přelom.
Studio Fumia Design vytvořilo automobil, který na základě svého designu může snížit cenu oproti ostatním autům až na polovinu: některé jeho díly jsou totiž identické. Auto možná nevypadá až tak úplně dokonale, nicméně fakt je, že každému se líbí něco jiného a kdo může říct, že přední nárazník jeho vozu je přesně stejný jako zadní, nebo že levé přední dveře jsou přesnou kopií pravých zadních?
Lancia J by měla mít podle návrhů 4,80m na délku a 1,90m na výšku, což odpovídá velikosti Mercedesu třídy E. Pokud na základě stejných dílů cena auta radikálně poklesne, možná se mezi nudnými a seriózními automobily šéfů firem jednou dočkáme oživení. Fumia Design nabídl svůj projet japoncům, kteří jsou známí svou náklonností k technologickým novinkám.
Vůz s názvem J se do výroby nechystá, nicméně je pravděpodobné, že nové prvky se použijí pro příští modely.
Foto: Autoblog.nl
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?