"Domácí" automobilka Škoda dosahuje výborných prodejních výsledků. Koncern VW si spokojeně mne ruce.
Škoda Auto v září s celkovým počtem 52.064 vozů, dodaných zákazníkům, dosáhle historicky nejlepšího zářijového výsledku. Škoda tak pokračuje ve vynikajícím vývoji prodeje z loňského roku a v prvních devíti měsících roku 2006 dodala celkem 410.719 zákazníkům vůz Škoda Fabia, Octavia, Superb nebo novinku Roomster. V porovnání se srovnatelným obdobím loňského roku představuje tento výsledek nárůst prodeje o 11,1%. Motorem pro zvýšení objemu byla především modelová řada Octavia, která s 202.617 dodanými vozy překonala loňské výsledky o 18,1%.
Západní Evropa se v prvních devíti měsících roku 2006 ukázaly být nejsilnějším odbytištěm značky Škoda: pro vůz značky Škoda se tam rozhodlo celkem 229.051 zákazníků, o 8,4% více než v loňském roce. V Německu se přitom podařilo dosáhnout kumulativního tržního podílu ve výši 3,5%. S 12.094 prodanými vozy v měsíci září a tím také nejlepším měsíčním výsledkem všech dob, činil podíl na trhu dokonce 4,1%.
Ve střední a východní Evropě Škoda v prvních třech čtvrtletích dodala zákazníkům celkem 152.829 vozů, +12,5% více než v loňském roce. Velmi silný růst byl zaznamenán zejména v Rusku, Rumunsku a Pobaltí, zde všude bylo v září dosaženo rekordních měsíčních výsledků. V České republice se opět s převahou podařilo potvrdit vedoucí pozici na trhu v segmentu osobních vozů, mezitím je Škoda s tržním podílem 23,3% také jedničkou na českém trhu užitkových vozidel.
Zdroj: Škoda Auto
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?