"Domácí" automobilka Škoda dosahuje výborných prodejních výsledků. Koncern VW si spokojeně mne ruce.
Škoda Auto v září s celkovým počtem 52.064 vozů, dodaných zákazníkům, dosáhle historicky nejlepšího zářijového výsledku. Škoda tak pokračuje ve vynikajícím vývoji prodeje z loňského roku a v prvních devíti měsících roku 2006 dodala celkem 410.719 zákazníkům vůz Škoda Fabia, Octavia, Superb nebo novinku Roomster. V porovnání se srovnatelným obdobím loňského roku představuje tento výsledek nárůst prodeje o 11,1%. Motorem pro zvýšení objemu byla především modelová řada Octavia, která s 202.617 dodanými vozy překonala loňské výsledky o 18,1%.
Západní Evropa se v prvních devíti měsících roku 2006 ukázaly být nejsilnějším odbytištěm značky Škoda: pro vůz značky Škoda se tam rozhodlo celkem 229.051 zákazníků, o 8,4% více než v loňském roce. V Německu se přitom podařilo dosáhnout kumulativního tržního podílu ve výši 3,5%. S 12.094 prodanými vozy v měsíci září a tím také nejlepším měsíčním výsledkem všech dob, činil podíl na trhu dokonce 4,1%.
Ve střední a východní Evropě Škoda v prvních třech čtvrtletích dodala zákazníkům celkem 152.829 vozů, +12,5% více než v loňském roce. Velmi silný růst byl zaznamenán zejména v Rusku, Rumunsku a Pobaltí, zde všude bylo v září dosaženo rekordních měsíčních výsledků. V České republice se opět s převahou podařilo potvrdit vedoucí pozici na trhu v segmentu osobních vozů, mezitím je Škoda s tržním podílem 23,3% také jedničkou na českém trhu užitkových vozidel.
Zdroj: Škoda Auto
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.