Podobně jako Citroën, i Peugeot se rozhodl vstoupit do segmentu SUV. Připravil sesterský model 4007, který je velmi podobný C-Crosseru. Aby také ne, oba vozy se vyvíjely společně pod taktovkou PSA.
Jeho dvě nuly v názvu vypovídají o tom, že zatím jde pouze o koncept. Ale Peugeot to myslí opravdu vážně, vždyť SUVčko by výrazně rozšířilo jeho portfolio. 4007 (a také C-Crosser) jsou výsledkem spolupráce mezi Mitshubishi Motors a PSA Peugeot Citroën.
Karoserie pochází z Peugeot design centra, její řízný a kočkovitý design přední masky se zužujícími se světlomety jsou jasnými znaky příslušnosti ke značce se lvem ve znaku. Mnoho chromových doplňků (orámování znaku na kapotě, přívodu vzduchu nebo mlhovek) podtrhuje elegantní vzhled, velké podběhy kol a světlá výška vozidla zase ukazuje, že 4007 nebude žádné "ořezávátko".
Stejně jako v C-Crosseru, tak i pod kapotou 4007 bude zabudován commonrailový eko diesel 2,2 HDi s filtrem pevných částic dávající výkon 115 kW (156 koní) a 380 Nm. Ten je schopen jezdit i na bionaftu až do poměru 30% metylesteru řepky olejné / 70% nafty. O přenos síly se bude starat šestistupňová manuální převodovka.
Podobně jako Citroën se svým C-Crosserem, tak i Peugeot se svou 4007 se vydávají do pro ně neznámých automobilových vod. Popřejme jim, ať se jim tam daří.
Foto: Peugeot
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?