Podobně jako Citroën, i Peugeot se rozhodl vstoupit do segmentu SUV. Připravil sesterský model 4007, který je velmi podobný C-Crosseru. Aby také ne, oba vozy se vyvíjely společně pod taktovkou PSA.
Jeho dvě nuly v názvu vypovídají o tom, že zatím jde pouze o koncept. Ale Peugeot to myslí opravdu vážně, vždyť SUVčko by výrazně rozšířilo jeho portfolio. 4007 (a také C-Crosser) jsou výsledkem spolupráce mezi Mitshubishi Motors a PSA Peugeot Citroën.
Karoserie pochází z Peugeot design centra, její řízný a kočkovitý design přední masky se zužujícími se světlomety jsou jasnými znaky příslušnosti ke značce se lvem ve znaku. Mnoho chromových doplňků (orámování znaku na kapotě, přívodu vzduchu nebo mlhovek) podtrhuje elegantní vzhled, velké podběhy kol a světlá výška vozidla zase ukazuje, že 4007 nebude žádné "ořezávátko".
Stejně jako v C-Crosseru, tak i pod kapotou 4007 bude zabudován commonrailový eko diesel 2,2 HDi s filtrem pevných částic dávající výkon 115 kW (156 koní) a 380 Nm. Ten je schopen jezdit i na bionaftu až do poměru 30% metylesteru řepky olejné / 70% nafty. O přenos síly se bude starat šestistupňová manuální převodovka.
Podobně jako Citroën se svým C-Crosserem, tak i Peugeot se svou 4007 se vydávají do pro ně neznámých automobilových vod. Popřejme jim, ať se jim tam daří.
Foto: Peugeot
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?