Podobně jako Citroën, i Peugeot se rozhodl vstoupit do segmentu SUV. Připravil sesterský model 4007, který je velmi podobný C-Crosseru. Aby také ne, oba vozy se vyvíjely společně pod taktovkou PSA.
Jeho dvě nuly v názvu vypovídají o tom, že zatím jde pouze o koncept. Ale Peugeot to myslí opravdu vážně, vždyť SUVčko by výrazně rozšířilo jeho portfolio. 4007 (a také C-Crosser) jsou výsledkem spolupráce mezi Mitshubishi Motors a PSA Peugeot Citroën.
Karoserie pochází z Peugeot design centra, její řízný a kočkovitý design přední masky se zužujícími se světlomety jsou jasnými znaky příslušnosti ke značce se lvem ve znaku. Mnoho chromových doplňků (orámování znaku na kapotě, přívodu vzduchu nebo mlhovek) podtrhuje elegantní vzhled, velké podběhy kol a světlá výška vozidla zase ukazuje, že 4007 nebude žádné "ořezávátko".
Stejně jako v C-Crosseru, tak i pod kapotou 4007 bude zabudován commonrailový eko diesel 2,2 HDi s filtrem pevných částic dávající výkon 115 kW (156 koní) a 380 Nm. Ten je schopen jezdit i na bionaftu až do poměru 30% metylesteru řepky olejné / 70% nafty. O přenos síly se bude starat šestistupňová manuální převodovka.
Podobně jako Citroën se svým C-Crosserem, tak i Peugeot se svou 4007 se vydávají do pro ně neznámých automobilových vod. Popřejme jim, ať se jim tam daří.
Foto: Peugeot
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.