Zcela nová Nissan Altima Hybrid, první počinek Nissanu v segmentu vozů s hybridním pohonem tvořeným kombinací spalovacího motoru a elektromotoru,...
si odbyla svůj americký debut na říjnové výstavě „Model Orange County Auto Show“ v Anaheimu v Kalifornii.
Nová Altima Hybrid nabízí styl, pohodlí, komfort, kvalitní pokročilou technologii a pro budoucí modely Altima přináší úsporu pohonných hmot a snížené množství emisí.
Pohon Altimy Hybrid zajišťuje čtyřválec o objemu 2,5litru a elektronická převodovka s plynule měnitelným převodem (eCVT) spolu s elektromotorem a generátorem, který zvyšuje úsporu pohonných hmot při snížení množství emisí. Hybridní systém Altimy Hybrid disponuje celkovým výkonem 198 koní (148 kW), při dojezdu 17,4 km na litr paliva ve městě a 15,3 km na litr paliva na dálnici.
Jako vůz zařazený do třídy „Advanced Technology-Partial Zero Emissions Vehicle (AT-PZEV)“ (vůz pokročilých technologií, za určitých okolností s nulovými emisemi), bude nová Altima Hybrid dostupná v osmi státech USA. Vozidlo získalo certifikát o plnění přísných Kalifornských emisních norem a jeho prodej začne na počátku roku 2007 ve státech, které převzaly normy od Kalifornie: Kalifornie, New York, Massachusetts, Connecticut, Vermont, Rhode Island, Maine a New Jersey. V těchto státech jsou také hybridní vozy prodávanější a žádanější, nežli ve státech s méně přísnými emisními normami.
Altima Hybrid přijde do prodeje na začátku příštího roku poté, co bude v listopadu 2006 představena nová Altima se dvěma benzinovými motory: čtyřválcovým motorem o objemu 2.5 litru a šestiválcovým motorem V6 o objemu 3.5 litru.
Vášnivá jízda ohleduplná k životnímu prostředí
Závazek Nissan přispívat ke zlepšování životního prostředí je v tomto případě pojat odlišně než u jiných výrobců. Nissan usiluje o to, aby nabídl nejpokročilejší dostupnou technologii úspor pohonných hmot, a přitom věří, že řidiči kvůli úspoře nemusejí obětovat styl ani výkonové atributy a tyto tak zůstanou důležitými důvody ke koupi nového Nissanu.
Proto se Altima Hybrid vyznačuje stejným expresivním stylem jako její nehybridní sourozenci – a to jak uvnitř, tak zvenčí. Motor a podvozek u Altimy Hybrid přinášejí stejná zážitky stran výkonu, jako je tomu u jejího konvenčního příbuzného.
Kombinace vášnivé jízdy a ohledu k životnímu prostředí je to, čím Altima Hybrid ve svém segmentu vyčnívá z řady.
Altima Hybrid pokračuje v tradici Nissanu
Altima Hybrid je nejnovějším z celé řady projektů Nissanu v oboru příspěvků ke zlepšení životního prostředí. Nissan byl prvním výrobcem, který představil vůz klasifikace PZEV – byla jí v roce 2000 Sentra CA. V mnoha oblastech Kalifornie byl vzduch, vycházející z výfuku Sentry čistější, nežli vzduch nasávaný jejím motorem.
Nissan rozšířil v roce 2005 svou nabídku vozů klasifikace PZEV o model Altima s motorem o objemu 2.5 litru.
Nissan představil v březnu 1992 v japonsku novou převodovku Xtronic CVT, a tato převodovka nyní umožňuje zvýšit úsporu pohonných hmot v malých, středně velkých i velkých osobních vozech. Nissan předpokládá roční produkci 1 milionu převodovek CVT ke konci fiskálního roku 2007.
Nissan také zaujímá vedoucí pozici v technologii Flexible Fuel Vehicle (FFV – vozidla schopná spalovat více typů pohonných hmot). V roce 2006 byl Nissan jedinou značkou importovanou do USA, která nabízela FFV – jde o model Nissan Titan pickup schopný spalovat ethanol E85. Pro rok 2007 bude nabídka vozů FFV rozšířena o velké SUV Nissan Armada, která, stejně jako Titan, bude nabízet FFV technologii jako volitelnou bezpříplatkovou výbavu.Foto: Nissan
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.