Zcela nová Nissan Altima Hybrid, první počinek Nissanu v segmentu vozů s hybridním pohonem tvořeným kombinací spalovacího motoru a elektromotoru,...
si odbyla svůj americký debut na říjnové výstavě „Model Orange County Auto Show“ v Anaheimu v Kalifornii.
Nová Altima Hybrid nabízí styl, pohodlí, komfort, kvalitní pokročilou technologii a pro budoucí modely Altima přináší úsporu pohonných hmot a snížené množství emisí.
Pohon Altimy Hybrid zajišťuje čtyřválec o objemu 2,5litru a elektronická převodovka s plynule měnitelným převodem (eCVT) spolu s elektromotorem a generátorem, který zvyšuje úsporu pohonných hmot při snížení množství emisí. Hybridní systém Altimy Hybrid disponuje celkovým výkonem 198 koní (148 kW), při dojezdu 17,4 km na litr paliva ve městě a 15,3 km na litr paliva na dálnici.
Jako vůz zařazený do třídy „Advanced Technology-Partial Zero Emissions Vehicle (AT-PZEV)“ (vůz pokročilých technologií, za určitých okolností s nulovými emisemi), bude nová Altima Hybrid dostupná v osmi státech USA. Vozidlo získalo certifikát o plnění přísných Kalifornských emisních norem a jeho prodej začne na počátku roku 2007 ve státech, které převzaly normy od Kalifornie: Kalifornie, New York, Massachusetts, Connecticut, Vermont, Rhode Island, Maine a New Jersey. V těchto státech jsou také hybridní vozy prodávanější a žádanější, nežli ve státech s méně přísnými emisními normami.
Altima Hybrid přijde do prodeje na začátku příštího roku poté, co bude v listopadu 2006 představena nová Altima se dvěma benzinovými motory: čtyřválcovým motorem o objemu 2.5 litru a šestiválcovým motorem V6 o objemu 3.5 litru.
Vášnivá jízda ohleduplná k životnímu prostředí
Závazek Nissan přispívat ke zlepšování životního prostředí je v tomto případě pojat odlišně než u jiných výrobců. Nissan usiluje o to, aby nabídl nejpokročilejší dostupnou technologii úspor pohonných hmot, a přitom věří, že řidiči kvůli úspoře nemusejí obětovat styl ani výkonové atributy a tyto tak zůstanou důležitými důvody ke koupi nového Nissanu.
Proto se Altima Hybrid vyznačuje stejným expresivním stylem jako její nehybridní sourozenci – a to jak uvnitř, tak zvenčí. Motor a podvozek u Altimy Hybrid přinášejí stejná zážitky stran výkonu, jako je tomu u jejího konvenčního příbuzného.
Kombinace vášnivé jízdy a ohledu k životnímu prostředí je to, čím Altima Hybrid ve svém segmentu vyčnívá z řady.
Altima Hybrid pokračuje v tradici Nissanu
Altima Hybrid je nejnovějším z celé řady projektů Nissanu v oboru příspěvků ke zlepšení životního prostředí. Nissan byl prvním výrobcem, který představil vůz klasifikace PZEV – byla jí v roce 2000 Sentra CA. V mnoha oblastech Kalifornie byl vzduch, vycházející z výfuku Sentry čistější, nežli vzduch nasávaný jejím motorem.
Nissan rozšířil v roce 2005 svou nabídku vozů klasifikace PZEV o model Altima s motorem o objemu 2.5 litru.
Nissan představil v březnu 1992 v japonsku novou převodovku Xtronic CVT, a tato převodovka nyní umožňuje zvýšit úsporu pohonných hmot v malých, středně velkých i velkých osobních vozech. Nissan předpokládá roční produkci 1 milionu převodovek CVT ke konci fiskálního roku 2007.
Nissan také zaujímá vedoucí pozici v technologii Flexible Fuel Vehicle (FFV – vozidla schopná spalovat více typů pohonných hmot). V roce 2006 byl Nissan jedinou značkou importovanou do USA, která nabízela FFV – jde o model Nissan Titan pickup schopný spalovat ethanol E85. Pro rok 2007 bude nabídka vozů FFV rozšířena o velké SUV Nissan Armada, která, stejně jako Titan, bude nabízet FFV technologii jako volitelnou bezpříplatkovou výbavu.Foto: Nissan
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?