Automobilek, kterým chybí v nabídce zástupce třídy SUV není mnoho. Citroën, jenž tam dosud patří, si řekl dost. A máme tady C-Crosser.
Bude se jednat o velké luxusní SUV (délka 4,64m, šířka 1,81m a výška 1,73m), které by mělo být dostupné v létě 2007. Jeho robustní, ale elegantní karoserie je plná oblin a na první pohled jde poznat, že je to Citroën (hlavně podle velké chromované masky a světel). C-Crosser má nabídnout až 7-mi místný interiér. Naladění této čtyřkolky by mělo být kompromisem mezi pohodlím a luxusem na jedné straně a jízdními vlastnostmi na straně druhé (ostatně o to se vlastně snaží téměř všichni výrobci). Předpokládá se, že pod kapotou se bude nacházet diesel 2,2 HDi z produkce PSA, který bude naladěn na 115 kW (156 koní) a 380 Nm. Spolupracovat bude s šestistupňovou manuální převodovkou. Zajímavostí je, že tento nový "ekologický" diesel bude schopen spalovat také bionaftu až do poměru 70% nafta a 30% metylester řepky).
Foto: Citroën
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.