Automobilek, kterým chybí v nabídce zástupce třídy SUV není mnoho. Citroën, jenž tam dosud patří, si řekl dost. A máme tady C-Crosser.
Bude se jednat o velké luxusní SUV (délka 4,64m, šířka 1,81m a výška 1,73m), které by mělo být dostupné v létě 2007. Jeho robustní, ale elegantní karoserie je plná oblin a na první pohled jde poznat, že je to Citroën (hlavně podle velké chromované masky a světel). C-Crosser má nabídnout až 7-mi místný interiér. Naladění této čtyřkolky by mělo být kompromisem mezi pohodlím a luxusem na jedné straně a jízdními vlastnostmi na straně druhé (ostatně o to se vlastně snaží téměř všichni výrobci). Předpokládá se, že pod kapotou se bude nacházet diesel 2,2 HDi z produkce PSA, který bude naladěn na 115 kW (156 koní) a 380 Nm. Spolupracovat bude s šestistupňovou manuální převodovkou. Zajímavostí je, že tento nový "ekologický" diesel bude schopen spalovat také bionaftu až do poměru 70% nafta a 30% metylester řepky).
Foto: Citroën
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?