Šéfdesignér Audi Walter de Silva převzal od časopisu Auto Bild hned čtyři významné ceny za design, které získaly vozy Audi TT, Audi Q7 a koncepční studie Audi Shooting Brake.
Sportovní Audi TT bylo úspěšné dvojnásobně, protože jej čtenáři Auto Bildu zvolili i nejkrásnějším vozem posledních dvanácti měsíců.
Čtenáři magazínu Auto Bild vybírali nejkrásnější automobily roku ze 146 vozů rozdělených do sedmi kategorií. Značka Audi s přehledem „převálcovala“ i nejzdatnější konkurenci – Audi TT bylo oceněno ve třídě sportovních vozů a vozů kupé a získalo i celkové vítězství, Audi Q7 zvítězilo mezi SUV a all-roady a za nejkrásnější koncepční studii roku čtenáři označili Audi Shooting Brake.
Audi Q7 bylo skvěle přijato nejen čtenáři časopisu Auto Bild, ale i zákazníky. Pro velký zájem musely být kapacity pro výrobu Audi Q7 posíleny.
Koncept Shooting Brake je dalším z inovativních vyjádření nového výtvarného idiomu Audi, kombinujícího působivou dynamiku sportovního vozu a s prostorností a dokonalou funkčností.
Největší výzvou pro Waltera de Silvu a jeho tým byl návrh nového Audi TT, protože už jeho předchůdce se stal obdivovanou ikonou motoristických nadšenců. Heslem designérů při tvorbě návrhu nové generace Audi TT proto bylo „Evoluce, ne revoluce“, takže na novém designu jsou charakteristické rysy TT rozpoznatelné na první pohled.
Čisté geometrické linie nového Audi TT splývají do dokonale harmonické stylové jednoty. Nízká a poměrně úzká kabina s tenkými středními sloupky vhodně doplňuje protáhlé a velkoryse rozkročené tělo karoserie, které svou kompaktností budí pocit sebejisté síly. Hladce propojené konkávní a konvexní plochy karoserie dodávají vozu vzezření atleta připraveného vyrazit vpřed.
Rozhodný a dynamický výraz přídě vozu zdůrazňuje nová jednodílná maska chladiče. Rozměrné otvory pro vstup vzduchu svědčí o mimořádné vitalitě motoru a účinnosti brzd a strmě stoupající křivka krytů světlometů podtrhuje výraz zralé elegance. Robustní záď charakteristická pro Audi TT a výrazné podběhy kol prozrazují utajenou sílu. Hlasování čtenářů časopisu Auto Bild, které označilo Audi TT za nejkrásnější vůz posledních dvanácti měsíců, korunovala úspěšnou práci designérů firmy Audi.Audi
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.