Zářivým příkladem italského umění žít je rozhodně Lancia Phedra, prestižní MPV vyznačující se vybraným interiérem příjemným na pohled i na dotyk.
Interiér si zasluhuje pozornost díky propracovanosti i těch nejmenších detailů a je navržen tak, aby vytvářel pohostinnou atmosféru pro všechny pasažéry. Lancia Phedra je také vybavena zařízeními ke zvýšení bezpečnosti (získala v testu Euro NCAP v roce 2004 5 hvězdiček) a komfortu, což ji řadí ke špičce v kategorii vozů MPV.
Specifickým vozem předvedeným na Pařížském autosalonu byla sedmimístná verze ve specifikaci Emblema Plus. Její exteriér se honosí 16" litými koly a zářivými a stylovými barvami, například šedou Rossini Grey, lstivě kombinovanou s celokoženým interiérem. Seznam výbavy zahrnuje ABS včetně EBD, 6 airbagů, ESP, vícezónovou automatickou klimatizaci, navigační systém s barevným displejem, tempovat a dešťový a světelný sensor. Návštěvníci mohli také obdivovat otočné a vyhřívané přední sedačky s elektrickým nastavováním pozice (sedačka řidiče s pamětí).
Vystavená Lancia Phedra skrývala pod kapotou výkonný motor 2.0 JTD s maximálním výkonem 136 koní při 4000 otáčkách a točivým momentem 320 Nm při 2000 otáčkách. V kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou dosahuje maximální rychlosti 190 km/h a zrychlí z klidu na 100 km/h za 11.4 sekundy.
Vůz na autosalonu dával na odiv atributy zajišťující komfort a úroveň za všech okolností, bez ohledu na verzi. Například místa uvnitř Phedry je tolik, jako v klasické limuzíně. Přední sedačky mohou být standardně otočeny o 180° a pasažérům je tak umožněno diskutovat nebo pracovat tváří v tvář. Nejkvalitnější materiály jako Alcantara nebo kůže – vylepšené diskrétními doplňky z mahagonového dřeva – dotvářejí prostor pro cestující a obklopují pasažéry dojmy srdečnosti, ochrany a přívětivosti. Lancia Phedra je ideálním vozem pro dynamické zákazníky, kteří chtějí objevovat nové svobody naší generace, hledají zajímavá místa a sdílejí své dojmy s ostatními. A to vše v lesku exkluzivního životního stylu a obklopeni nejkvalitnějšími detaily, reprezentujícími to nejlepší, co lze na trhu nalézt.
Všechen tento komfort a důmysl je podpořen jedním z nejvýkonnějších agregátů tohoto segmentu. Uhlazenost pohonné jednotky garantuje zábavnou jízdu za všech situací, kombinovanou s skvělou ekonomikou provozu: na výběr jsou motory 2.0 JTD 16v o výkonech 108 koní (pouze s automatickou převodovkou), 120 koní nebo 136 koní splňující v kombinaci s filtrem pevných částic DPF normu Euro 4. Filtr pevných částic je v nabídce pouze v kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou. Nad základní úrovní výbavy pak stojí úrovně Executive a Emblema.Foto: Lancia
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.