Zářivým příkladem italského umění žít je rozhodně Lancia Phedra, prestižní MPV vyznačující se vybraným interiérem příjemným na pohled i na dotyk.
Interiér si zasluhuje pozornost díky propracovanosti i těch nejmenších detailů a je navržen tak, aby vytvářel pohostinnou atmosféru pro všechny pasažéry. Lancia Phedra je také vybavena zařízeními ke zvýšení bezpečnosti (získala v testu Euro NCAP v roce 2004 5 hvězdiček) a komfortu, což ji řadí ke špičce v kategorii vozů MPV.
Specifickým vozem předvedeným na Pařížském autosalonu byla sedmimístná verze ve specifikaci Emblema Plus. Její exteriér se honosí 16" litými koly a zářivými a stylovými barvami, například šedou Rossini Grey, lstivě kombinovanou s celokoženým interiérem. Seznam výbavy zahrnuje ABS včetně EBD, 6 airbagů, ESP, vícezónovou automatickou klimatizaci, navigační systém s barevným displejem, tempovat a dešťový a světelný sensor. Návštěvníci mohli také obdivovat otočné a vyhřívané přední sedačky s elektrickým nastavováním pozice (sedačka řidiče s pamětí).
Vystavená Lancia Phedra skrývala pod kapotou výkonný motor 2.0 JTD s maximálním výkonem 136 koní při 4000 otáčkách a točivým momentem 320 Nm při 2000 otáčkách. V kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou dosahuje maximální rychlosti 190 km/h a zrychlí z klidu na 100 km/h za 11.4 sekundy.
Vůz na autosalonu dával na odiv atributy zajišťující komfort a úroveň za všech okolností, bez ohledu na verzi. Například místa uvnitř Phedry je tolik, jako v klasické limuzíně. Přední sedačky mohou být standardně otočeny o 180° a pasažérům je tak umožněno diskutovat nebo pracovat tváří v tvář. Nejkvalitnější materiály jako Alcantara nebo kůže – vylepšené diskrétními doplňky z mahagonového dřeva – dotvářejí prostor pro cestující a obklopují pasažéry dojmy srdečnosti, ochrany a přívětivosti. Lancia Phedra je ideálním vozem pro dynamické zákazníky, kteří chtějí objevovat nové svobody naší generace, hledají zajímavá místa a sdílejí své dojmy s ostatními. A to vše v lesku exkluzivního životního stylu a obklopeni nejkvalitnějšími detaily, reprezentujícími to nejlepší, co lze na trhu nalézt.
Všechen tento komfort a důmysl je podpořen jedním z nejvýkonnějších agregátů tohoto segmentu. Uhlazenost pohonné jednotky garantuje zábavnou jízdu za všech situací, kombinovanou s skvělou ekonomikou provozu: na výběr jsou motory 2.0 JTD 16v o výkonech 108 koní (pouze s automatickou převodovkou), 120 koní nebo 136 koní splňující v kombinaci s filtrem pevných částic DPF normu Euro 4. Filtr pevných částic je v nabídce pouze v kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou. Nad základní úrovní výbavy pak stojí úrovně Executive a Emblema.Foto: Lancia
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?