Zářivým příkladem italského umění žít je rozhodně Lancia Phedra, prestižní MPV vyznačující se vybraným interiérem příjemným na pohled i na dotyk.
Interiér si zasluhuje pozornost díky propracovanosti i těch nejmenších detailů a je navržen tak, aby vytvářel pohostinnou atmosféru pro všechny pasažéry. Lancia Phedra je také vybavena zařízeními ke zvýšení bezpečnosti (získala v testu Euro NCAP v roce 2004 5 hvězdiček) a komfortu, což ji řadí ke špičce v kategorii vozů MPV.
Specifickým vozem předvedeným na Pařížském autosalonu byla sedmimístná verze ve specifikaci Emblema Plus. Její exteriér se honosí 16" litými koly a zářivými a stylovými barvami, například šedou Rossini Grey, lstivě kombinovanou s celokoženým interiérem. Seznam výbavy zahrnuje ABS včetně EBD, 6 airbagů, ESP, vícezónovou automatickou klimatizaci, navigační systém s barevným displejem, tempovat a dešťový a světelný sensor. Návštěvníci mohli také obdivovat otočné a vyhřívané přední sedačky s elektrickým nastavováním pozice (sedačka řidiče s pamětí).
Vystavená Lancia Phedra skrývala pod kapotou výkonný motor 2.0 JTD s maximálním výkonem 136 koní při 4000 otáčkách a točivým momentem 320 Nm při 2000 otáčkách. V kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou dosahuje maximální rychlosti 190 km/h a zrychlí z klidu na 100 km/h za 11.4 sekundy.
Vůz na autosalonu dával na odiv atributy zajišťující komfort a úroveň za všech okolností, bez ohledu na verzi. Například místa uvnitř Phedry je tolik, jako v klasické limuzíně. Přední sedačky mohou být standardně otočeny o 180° a pasažérům je tak umožněno diskutovat nebo pracovat tváří v tvář. Nejkvalitnější materiály jako Alcantara nebo kůže – vylepšené diskrétními doplňky z mahagonového dřeva – dotvářejí prostor pro cestující a obklopují pasažéry dojmy srdečnosti, ochrany a přívětivosti. Lancia Phedra je ideálním vozem pro dynamické zákazníky, kteří chtějí objevovat nové svobody naší generace, hledají zajímavá místa a sdílejí své dojmy s ostatními. A to vše v lesku exkluzivního životního stylu a obklopeni nejkvalitnějšími detaily, reprezentujícími to nejlepší, co lze na trhu nalézt.
Všechen tento komfort a důmysl je podpořen jedním z nejvýkonnějších agregátů tohoto segmentu. Uhlazenost pohonné jednotky garantuje zábavnou jízdu za všech situací, kombinovanou s skvělou ekonomikou provozu: na výběr jsou motory 2.0 JTD 16v o výkonech 108 koní (pouze s automatickou převodovkou), 120 koní nebo 136 koní splňující v kombinaci s filtrem pevných částic DPF normu Euro 4. Filtr pevných částic je v nabídce pouze v kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou. Nad základní úrovní výbavy pak stojí úrovně Executive a Emblema.Foto: Lancia
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?