Zářivým příkladem italského umění žít je rozhodně Lancia Phedra, prestižní MPV vyznačující se vybraným interiérem příjemným na pohled i na dotyk.
Interiér si zasluhuje pozornost díky propracovanosti i těch nejmenších detailů a je navržen tak, aby vytvářel pohostinnou atmosféru pro všechny pasažéry. Lancia Phedra je také vybavena zařízeními ke zvýšení bezpečnosti (získala v testu Euro NCAP v roce 2004 5 hvězdiček) a komfortu, což ji řadí ke špičce v kategorii vozů MPV.
Specifickým vozem předvedeným na Pařížském autosalonu byla sedmimístná verze ve specifikaci Emblema Plus. Její exteriér se honosí 16" litými koly a zářivými a stylovými barvami, například šedou Rossini Grey, lstivě kombinovanou s celokoženým interiérem. Seznam výbavy zahrnuje ABS včetně EBD, 6 airbagů, ESP, vícezónovou automatickou klimatizaci, navigační systém s barevným displejem, tempovat a dešťový a světelný sensor. Návštěvníci mohli také obdivovat otočné a vyhřívané přední sedačky s elektrickým nastavováním pozice (sedačka řidiče s pamětí).
Vystavená Lancia Phedra skrývala pod kapotou výkonný motor 2.0 JTD s maximálním výkonem 136 koní při 4000 otáčkách a točivým momentem 320 Nm při 2000 otáčkách. V kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou dosahuje maximální rychlosti 190 km/h a zrychlí z klidu na 100 km/h za 11.4 sekundy.
Vůz na autosalonu dával na odiv atributy zajišťující komfort a úroveň za všech okolností, bez ohledu na verzi. Například místa uvnitř Phedry je tolik, jako v klasické limuzíně. Přední sedačky mohou být standardně otočeny o 180° a pasažérům je tak umožněno diskutovat nebo pracovat tváří v tvář. Nejkvalitnější materiály jako Alcantara nebo kůže – vylepšené diskrétními doplňky z mahagonového dřeva – dotvářejí prostor pro cestující a obklopují pasažéry dojmy srdečnosti, ochrany a přívětivosti. Lancia Phedra je ideálním vozem pro dynamické zákazníky, kteří chtějí objevovat nové svobody naší generace, hledají zajímavá místa a sdílejí své dojmy s ostatními. A to vše v lesku exkluzivního životního stylu a obklopeni nejkvalitnějšími detaily, reprezentujícími to nejlepší, co lze na trhu nalézt.
Všechen tento komfort a důmysl je podpořen jedním z nejvýkonnějších agregátů tohoto segmentu. Uhlazenost pohonné jednotky garantuje zábavnou jízdu za všech situací, kombinovanou s skvělou ekonomikou provozu: na výběr jsou motory 2.0 JTD 16v o výkonech 108 koní (pouze s automatickou převodovkou), 120 koní nebo 136 koní splňující v kombinaci s filtrem pevných částic DPF normu Euro 4. Filtr pevných částic je v nabídce pouze v kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou. Nad základní úrovní výbavy pak stojí úrovně Executive a Emblema.Foto: Lancia
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.